Convival Dat is absoluut niet waar , geeft alleen maar aan dat je niet eens mijn post leest. Ik kan vrij weinig met dit soort posts waar je klaarblijkelijk invult dat ik een Efteling fan ben omdat ik er gewerkt heb. Mijn favoriete park is Port Aventura trouwens dus je zegt maar wat. Ook over de Efteling ben ik vaak genoeg kritisch dat ter zijde.
Zingo
Je bent een kinderbaantje aan het vergelijken met grote banen. M&M is het lelijke eendje van de achtbanen in de Efteling maar nog steeds beter gethematiseerd dan Boosterbike het Toos achtbaantje en buiten de omgeving van Troy om is het ook gewoon een kale baan met kaal station en kale wachtrij.Fenix heeft een mooi station met een prachtige ongethematiseerde muur! Leg hem kwa theming en beleving maar tegen de Baron als je dan toch zo kinderachtig aan het vergelijken bent met banen die niet eens te vergelijken zijn. Mooie darkrides ook in Sevenum!

Ik laat deze kant van het forum maar weer links liggen ,typisch hoe je met Toverland fans om niks een halve ruzie krijgt omdat je een andere mening hebt. Mede mogelijk gemaakt door een admin ( Michael)

Fijne dag Toverfans!

Brabander
Precies dat , alleen als je kritiek hebt ben je gelijk een toverland hater hier.

een groot deel hiervan ligt ook bij de communicatie. Nu ieder detail zo uitdrukkelijk wordt benoemd met een concept art, naam en hele uitleg creëert dat verwachtingen.

Dat was bij de concept arts van Avalon en Port Laguna veel minder. Daar waren die tekeningen er weliswaar ook, maar verstopt. Er werd toen veel meer ingezoomd op de bouw en het ontwerpproces. Jammer dat we daar nu nog niet veel van terug zien in de vorm van een Making of bijvoorbeeld.

Ook al is er bijna niks veranderd, mensen kijken die filmpjes toch wel, zie Hellendoorn 😎

Kunnen we het weer wat gezelliger en on-topic houden aub?
      Vrij veel mensen gaan nogal uit de bocht hier op t moment en ik denk dat iedereen gerust door heeft dat ze dat zelf ook doen (ook mensen die zelf posts rapporteren om vervolgens zelf nogmaals de bocht uit te vliegen), en dat is niet echt de bedoeling.

• Jules heeft hierop gereageerd.

R013 Je bent een kinderbaantje aan het vergelijken met grote banen. M&M is het lelijke eendje van de achtbanen in de Efteling maar nog steeds beter gethematiseerd dan Boosterbike het Toos achtbaantje en buiten de omgeving van Troy om is het ook gewoon een kale baan met kaal station en kale wachtrij.Fenix heeft een mooi station met een prachtige ongethematiseerde muur! Leg hem kwa theming en beleving maar tegen de Baron als je dan toch zo kinderachtig aan het vergelijken bent met banen die niet eens te vergelijken zijn. Mooie darkrides ook in Sevenum!

Hey R013,

Niet om vervelend te doen, maar je doet zelf precies wat je de ander verwijt. Je vergelijkt allemaal dingen met elkaar terwijl je zegt dat dat eigenlijk niet mag. Je kan namelijk toch ook niet investeringen van 2004 (boosterbike) en 2001 uit een park dat toen niet meer was dan een speelhal vergelijken met een volwaardig park (Efteling) dat in 2020 (M&M) een investering doet?

Daarbij (zoals hierboven eigenlijk ook al omschreven) zijn er natuurlijk ook wel wat budgettaire kwesties die te parten spelen. Ik vind persoonlijk dat Toverland met het budget dat ze steeds investeren bijzonder mooie toevoegingen aan het park neerzet die het park daadwerkelijk verder brengen. 25 miljoen voor Port Laguna en Avalon en nu weer 10 miljoen voor de 'inbreiding' van Avalon. Daar mag toch gewoon een klein applausje voor komen? Zeker als je ziet wat voor een belevingselementen ze toevoegen naast de 4(!) attracties.

Enfin, ik vind de ontwikkelingen in Sevenum bewonderenswaardig te noemen, omdat ik het wel het gevoel heb dat hetgeen dat ze doen is toewerken naar een 'volwaardig' park (wat dat ook precies mogen betekenen). Die darkride gaat er wel komen, maar dat heeft tijd (en geld) nodig. Zie weer Efteling. Daar wordt Danse Macabre (een investering van 25miljoen) op dit forum weggezet als een veredelde kermisattractie. De kosten wegen op dit moment toch nog niet op tegen de investeringen die Toverland doet.

CornelusKuyles Heb je gelijk in , Tonnie geeft net aan dat het goed is geweest dus laat deze discussie maar voor wat die is.

mikeee een groot deel hiervan ligt ook bij de communicatie. Nu ieder detail zo uitdrukkelijk wordt benoemd met een concept art, naam en hele uitleg creëert dat verwachtingen.

En daarom; pas oordelen als het er staat. Je mag het allemaal best benoemen, maar je leest hier gewoon veel meningen die imo. uit een bepaalde afgunst komen naar het park toe. Tis maar hoeveel waarde je eraan geeft.

Ik volg tot nu toe de mening dat ik de investeringen toejuich, maar dat ik het nieuwe plaatje in Avalon wel even moet gaan ervaren om er echt iets nuttigs over te zeggen. Avalon voelde volwassen aan, maar wordt iets meer kindvriendelijk en daardoor wat generieker.

Waar ik vooral hoop is dat men de eerste bocht van Fēnix eens aan gaat pakken en dat wellicht de loods wordt afgewerkt. Ik had persoonlijk daar mijn geld eerder ingestopt. Als laatste opmerkelijk puntje moet ik toch wel de hele investering in 1 keer wordt gedaan. Ik snap dat zelf nooit zo goed. Waarom voeg je de komende jaren niet elk jaar iets toe? Dat geeft toch meer marketingwaarde dan nu ineens 3 rides, een speeltuin en 4 elementen? Het hoeft toch ook niet zo snel?

MrRC Dus? je maakt een mooi gethematiseerd gebied. Entree, wachtrij en station ook mooi gethematiseerd en dan aan het eind van de rit kijk je volop tegen een loods. Dat kan simpelweg beter.

Eftelflags Als laatste opmerkelijk puntje moet ik toch wel de hele investering in 1 keer wordt gedaan. Ik snap dat zelf nooit zo goed. Waarom voeg je de komende jaren niet elk jaar iets toe? Dat geeft toch meer marketingwaarde dan nu ineens 3 rides, een speeltuin en 4 elementen? Het hoeft toch ook niet zo snel?

Aan de andere kant; nu kun je je gebied in één keer presenteren en daarna lekker de eerste jaren mooi laten wezen. Anders zou daar altijd gebouwd worden. En aangezien Toverland volgens mij nog niet klaar is met het toevoegen van gebieden, willen ze onder dit soort dingen gewoon een streep hebben. Je kunt dit ook goed zien als Avalons fase twee, in dat opzicht hebben ze al niet alles in één keer toegevoegd.

Zingo Inderdaad, ik had natuurlijk Fenix moeten pakken als vergelijking, dat is immers een baan van ongeveer hetzelfde bouwjaar. Dan komt Toverland er nog beter vanaf! Aanzienlijk betere landschappelijke integratie, betere baan, andere doelgroep thought.

Je kan zeggen wat je wilt, maar in mijn mening heeft Toverland hier enkele serieuze steken laten vallen. Allereerst is er de loods die niet afgewerkt is langs 1 kant, waar je letterlijk op meerdere manieren naar kijkt: door naar het gebied en de attractie te kijken, anderzijds in de rit zelf rij je er naar toe. Anderzijds heb je de ruimte net na het station die gewoon leeg is, waarvan Toverland beloofd had om die ooit af te maken, de laatste scene, maar nooit gedaan heeft. En wat ze toen geprobeerd hebben is van een niveau waar zelfs Bobbejaanland boven gaat, wat isomo-paspoppen en wat ijspegels met zip-ties.

Hiermee wil ik geen Toverland vs Efteling-discussie opstarten, maar we mogen niet blind zijn voor de mindere punten die er in Toverland ook zijn. Toverland is hard aan het werk, maar in mijn mening is het de laatste 10-20% die nog niet goed zit. Zo heb je bij Expedition Zork een stijlbreuk tussen de animatronics van dieren en van de Zorks, die er fysiek heel wat anders uit zien (de Zork's zijn glad, de dieren hebben een andere beeldtaal/uitwerking).
              Dat zijn details, maar ze zijn er wel. Betekent niet dat ik het niet ongelofelijk vind hoe groot het niveauverschil is na de ombouw, dat verdient roem en is van een heel ander niveau. Maar het is in mijn ogen nog niet perfect (met name het station had ook wat liefde moeten krijgen).
              Anderzijds vind ik het station van Merlin's Quest een van de mooiste stationsgebouwen die ik ken en vind ik dat ijzersterk.

Daarom ben ik ook nu bij de wijzigingen in Avalon een beetje afwachtend, ik vond de stijl van Avalon net heel erg sterk en extra stijlelementen in iets introduceren is altijd moeilijk. Een beetje hetzelfde als een ijzersterk eerste boek geschreven hebben en dan die wereld moeten uitbreiden, dat is ook niet altijd even eenvoudig.
              Vooral omdat voor mij de grootste missers van Avalon niet aangepakt lijken te worden: de onafgewerkte loods aan Fenix en de eerste scene van Fenix die ontbreekt.

Ik hoop vooral dat we met de uitbreiding qua geluid geen kakafonie gaan krijgen en dat de muziek en rust die het gebied nu kent, herkenbaar blijft. Ik wil geen Drakenmolen-muziek horen spelen tot aan het terras van the Flaming Feather, bijvoorbeeld.

Maar, ik heb alle vertrouwen dat Toverland er echt wel geraakt als ze het niveau van Avalon en Port Laguna verder kunnen zetten.

Wat Japio zegt inderdaad. Maar daarnaast zijn deze attracties natuurlijk ook infills om de attractiviteit en dwell time van het gebied te vergroten. En infills als deze hebben nu eenmaal een lagere capaciteit. Als je die ieder jaar per stuk gaat toevoegen dan heb je elk jaar lange rijen bij deze relatief kleine nieuwe toevoeging. Maar zet je ze tegelijk neer dan kan die drukte mooi verspreid worden over de complete nieuwe toevoeging en het gebruik je ze meteen zoals het bedoeld is.

R013 Toverland fans kunnen niet tegen kritiek dat is wederom gebleken.

Ik ga geen kanten kiezen, maar dit probleem heerst onder Efteling fans ook. Onder fans van alles zou ik haast willen zeggen. Bij het kleinste beetje kritiek schiet men in de offensieve modus wordt er gezaagd dat anderen te veel klagen.

Wie geen argumenten heeft gaat framen.

Tonnie Kunnen we het weer wat gezelliger en on-topic houden aub?

Ik herhaal dit nog maar eens.

cas794 ik bedoel het zeker ook niet negatief! Dit maakt Avalon volgens mij een completere ervaring.

• cas794 heeft hierop gereageerd.

TuttiFrutti Prima toevoeging, maar wel wéér draken, was dit niet juist een goede kans geweest om ook de aanwezigdheid van Juna te verklaren? Ik zie tegen de achterwand wel een portret van Juna hangen, maar tot zover blijft het een mysterie wat een eenhoorn doet in Avalon...

TuttiFrutti Wanneer zei ik dat je het negatief bedoelde? 😅

Overigens, in het bericht vermelden ze ook de oude speeltuin die eerst op die plek stond. Vraag me af of ze deze twee dicht bij elkaar hebben gezet, dat je als ouder zeg maar je jongere en iets oudere kinderen tegelijkertijd in de gaten kunt houden. Zal vast wel ergens staan maar ik denk dat ik er overheen gelezen heb haha

cas794 Overigens, in het bericht vermelden ze ook de oude speeltuin die eerst op die plek stond. Vraag me af of ze deze twee dicht bij elkaar hebben gezet, dat je als ouder zeg maar je jongere en iets oudere kinderen tegelijkertijd in de gaten kunt houden. Zal vast wel ergens staan maar

Zoals ik het lees is het zo vooral de bedoeling de grotere kinderen uit de dreumesspeeltuin te houden, zodat ze in alle rust kunnen spelen en ontdekken. Overigens is er ook nog de nieuwe waterspeeltuin, dus als ouder heb je tijd genoeg om even op adem te komen.