- Bijgewerkt
Aurelius Ik denk dat er ook iets te zeggen valt over de presentatie, alles wordt nu apart in de spotlight gezet, waardoor ze nu steeds allemaal een week lang alle aandacht hier op het forum krijgen. Maar kijk naar de Vallei, daar staan stiekem behoorlijk wat dwervel taferen, maar die zijn naar mijn mening geen doorn in het oog en halen ze zeker niet de kwaliteit van het gebied naar beneden, in tegendeel zelfs. En het valt volgensmij allemaal nog reuze mee, Spicy Pete staat straks prominent midden op een pleintje, daar zullen we niet omheen kunnen. Maar de swampdragon ligt verstopt in het water rond Merlins Quest en op de concept ziet deze er ook niet heel cartoony uit, meer in lijn met Fenix. Sparky krijgt een klein plekje in de waterspeeltuin en die eenhoorn... tja, gelukkig verstoppen ze die in een houten huisje, dat is in dit geval nog wel het meeste de "vreemde eend in de bijt".
Of het omgooien van de verhaallijn de beste keuze is, dat zal nog moeten blijken, daar ben ik ook skeptisch over. Maar dat de verblijfsduur in Avalon omhoog gaat en daarme het publiek beter verdeeld wordt, dat valt niet te ontkennen en daarmee wordt wel het grote doel van dit project bereikt.
En zijn onze verwachtingen van Toverland nog wel correct? Altijd maar gaver en volwassener? Het blijft toch een familiepark dat een eigen ervaring wil geven. Die ervaring zal anders zijn dan bij de Efteling of Walibi, maar mischien is dat wel de beste weg, zo is er voor ieder wat wils.
Bij Port Laguna wordt een toon gezet en ik denk dat de stijl is die we steeds vaker gaan zien door het hele park. Kleurrijk, speels en met overal toch een herkenbare stijl.
Om maar een voorbeeld te noemen, op veel plekken in Port Laguna en Avalon zitten houten panelen waar als het waren een waaier van blauwe planken te zien is. Deze stijl lijkt ook veel op het houtgebruik van de niewue bouwerken in het Wunderwald. Er wordt op meerdere plekken gebruik gemaakt van een soort geelig spuitbeton en in de Vallei en mogelijk straks ook Avalon zien we de typische rieten daken. Je moet er van houden, maar dat is wel dé Toverland stijl.
Edit: foto toegevoegd als voorbeeld van de stijl