Uitbreiding Toverland: Avalon hult zich weer in de mist
mikeee
Qua terras en binnenkant is er niet echt een reden om uit te breiden. Ik heb zelde een volle flaming feather gezien en als het wel vol zit (zoals soms met halloween) zijn er nog genoeg andere opties. het zou me geen goed idee lijken om voor die avonden een permanente uitbreiding te realiseren sinds het de rest van het jaar toch leeg zit.
Ik heb wel het gevoel dat er ineens enorm veel toegevoegd wordt in Avalon, en dat zal sowieso ten koste gaan van de sfeer die er nu hangt. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken, of Avalon nu niet ineens te "volgepropt" zal voelen.
Zal hopelijk best wel meevallen, maar ik ben wel fan van het desolaat/verlaten sfeertje in Avalon, ik vermoed dat dat wel tot het verleden zal horen. Maar hopelijk zal er nu wel wat meer te zien zijn tijdens de rit in Merlin's Quest.
MisterW Uitbreiden in plekken heeft weinig zin in deze tijden waarin de horeca met een gigantisch personeelstekort zit..
Dat personeelstekort mag er nu wel zijn, maar dat wil niet zeggen dat het een blijvend iets is. En dan wil je juist wel van een uitbreiding gebruik kunnen maken. Je zou minimaal de ruimte er voor moeten reserveren om te voorkomen dat je jezelf klem bouwt. En een gereserveerde ruimte waar je niets mee doet ziet ook zo stom uit, dus best wél het terras aanleggen, maar dan gewoon de tafels en stoelen verder uit elkaar zetten.
In het Wunderwald staan tafels en stoelen nu zo kort op elkaar dat mensen al bijna bij elkaar op schoot zitten en er is nog vaak te weinig plek. Dat zelfde effect wil je echt niet bij the Flaming Feather krijgen.. Persoonlijk vind ik die 2e hal nu al aanvoelen als een gigantisch (sfeerloos) horecaplein met een paar attracties er omheen.
Kevjoe Wat meer leven in het gebied is niet erg. Ik denk doordat de meeste nieuwe toevoegingen zich voornamelijk bevinden in een gebied wat bij Avalon gemaakt wordt het wel mee zal vallen. Er komt wel natuurlijk best een aardige oppervlakte erbij in Avalon.
Waar ik vooral naar benieuwd ben is of het door die schreeuwerige kleuren en al die kleine details die in de ontwerpen zitten het niet te druk wordt allemaal. Ik denk als alles iets ingetogener gedimensioneerd/ontworpen was het veel beter had gepast in het gebied.
Waar ik vooral benieuwd naar of de volgende dingen in echt echt anders gaan uitzien dan dat ik mij inbeeld:
- als je straks het gebied betreedt zie je niet alleen Fenix maar ook die fly over in felle kleuren rond gaan, dat gebouw gaat er sowieso uitspringen door de felle kleuren. Moet Fenix niet de eyecatcher van het gebied blijven?;
- verderop zie je dan die droptower die aandacht opeist met de felle kleuren (ik denk dat die toren van Merlijn bovenop die Fenix hal minder op gaat vallen hierdoor);
- tussenin Fenix en de fleaming feather komt ook een nogal schreeuwerig gebouw met felle kleuren waar die kinderattracties komen;
- gaan je verschillende muziek/geluiden door elkaar heen horen als je precies loopt op de plek die hierboven omschreven staat;
- die positie van die klok lijkt mij overigens wel prima.
Al met al laat ik mij vooral verrassen door het resultaat en dat bovenstaande punten juist in het echt niet opvallen.
Kevjoe maar ik ben wel fan van het desolaat/verlaten sfeertje in Avalon,
Ik dus totaal niet.
Avalon was voor mij niet echt een gebied, ik liep erin voor Fenix, en er vaak weer uit.
Juist bij de flaming feather kwam je vaak niet "want er is niets te doen" dus ik vind t wel goed dat ze dit aanpakken.
Ik begrijp ook niet goed waarom velen zich zorgen maken over de sfeer die "minder" zal zijn Uiteindelijk was/is dit een mooi gebied, maar liep ik altijd buiten met het gevoel van "er mist nog iets" en nu zal het een volwaardig gebied worden. Vele themagebieden in pretparken hebben verschillende rides en dergelijke, dus qua muziek die "door elkaar speelt" zou ik me geen zorgen maken. Er gaat veel meer beweging en interactie zijn, meer om te zien, ...en Toverland kennende zijn ze best sterk er iets moois van te maken
Ik begrijp de zorgen ook niet. Het gebied wordt nu volwaardig gemaakt en vooral dagvullender voor alle leeftijden. Daarnaast snap ik de zorgen om de schreeuwerige en felle kleuren ook niet. In de eerste ontwerpen van Avalon zagen we ook deze kleuren en die zijn in het echt een stuk meer ingetogen. Ik heb er vertrouwen in dat het hier ook zo zal zijn.
- Bijgewerkt
Tsja.. wel eens dat het gebied wat meer opvulling mocht hebben en waar ook rustig wat meer mensen mochten komen.. maar de zorgen voor de kleuren lijken me niet geheel onterecht.
Daarnaast betwijfel ik in hoeverre deze uitbreidingen voor ons veel gaan doen. Juist het dode gedeelte van Avalon blijft dood en de attracties die er bij komen zijn nu niet echt de attracties waar "wij" tijd in zullen steken (misschien es een keertje mee pakken als het rustig is). De attracties komen redelijk op een kluitje achterin te liggen en qua zichtlijnen lijken ze niet bepaald handig te liggen. Dat gebouwtje van de Jump Around ga je volstrekt niet zien totdat je er zo'n beetje op staat.., Wat prima is om de schreeuwerige kleuren te verbergen (indien van toepassing), maar wat dan weer niet handig is om het publiek er heen te lokken.
Ik weet gewoon echt nog niet wat ik er van moet denken.. maar uiteindelijk zullen we dat natuurlijk wel zien als het af is.
Coasterfrenzy Juist het dode gedeelte van Avalon blijft dood en de attracties die er bij komen zijn nu niet echt de attracties waar "wij" tijd in zullen steken (misschien es een keertje mee pakken als het rustig is). De attracties komen redelijk op een kluitje achterin te liggen en qua zichtlijnen lijken ze niet bepaald handig te liggen.
Deze mening deel ik niet. Ik denk juist dat de ligging heel slim is: de directe route naar Fenix blijft, de route richting Merlin's Quest krijgt er midden in de helix van Fenix een enorm dynamische blikvanger bij en helemaal achteraan komt een grote beweeglijke toren te staan. Ik denk juist dat de nieuwe attracties het veel logischer gaan maken dat gezinnen een heel rondje lopen en dat mensen die Fenix eventueel overslaan nu toch doorlopen om ook de andere attracties daar van dichtbij te zien.
Ik denk dat juist voor de spreiding en balans in het park dit een goede zet is, nu lopen veel mensen dat gebied alleen in voor Fenix, en zodra je die voorbij bent loop je eigenlijk altijd zeer rustig...
Voor een gezin (er vanuit gaan dat iedereen in alle attracties van dit nieuwe gedeelte durft en gaat) betekend dit op een normale dag al snel 1/1,5 uur bezigheid waardoor Toverland weer een stuk dagvullender (is dat überhaupt een woord) gaat worden.
Coasterfrenzy Ik begrijp je gevoel over de zichtlijnen van de 2 kleinere attracties. Maar als ik er over nadenk is dit op meer plekken het geval in Toverland. De Paarden van Ithaka zitten verstopt achter Scorpios en ook Tolly Molly zit letterlijk in een kuil in een verstopt hoekje.
Ik kan me voorstellen dat als je met kleinere kinderen gaat er in die gebieden toch echt gezocht moeten worden naar de attracties voor de kleintjes. Terwijl de grote stoere attracties van veraf al te zien zijn. (Wat uiteraard ook te maken heeft met hun formaat)
- Bijgewerkt
Eftelingpanda Ik denk dat juist voor de spreiding en balans in het park dit een goede zet is, nu lopen veel mensen dat gebied alleen in voor Fenix, en zodra je die voorbij bent loop je eigenlijk altijd zeer rustig...
Maar die mensen stuur je nu dus helemaal onnodig een hoek in waarvoor ze ver moeten lopen zonder dat er iets onderweg blijft. Daarnaast: Vlak na de ingang van Fenix draait het pad alweer terug. Er word gedaan alsof daar nog een gigantisch gebied achter ligt, maar juist het station van Fenix is al zo'n beetje het uiteinde van Avalon.
En juist de kant waar de Sky Fly komt had al redelijk wat leven omdat daar ook de familie-attractie Merlin's Quest en het restaurant (en voorheen speeltuin) waren (daarnaast is het pad ook leuker aangelegd met wat meer hoogteverschillen). Het is juist de andere kant waar het compleet dood is en we het moeten doen met een kleine hangbrug als "attractie" onderweg.
EDIT: Ik zie dat ik de ingang van Merlin's Quest niet op de juiste plek gezet heb. Het pad voor "Weinig niets" zou dus ietsje langer zijn. (al blijft het daarmee nog steeds een behoorlijk stuk korter dan het pad aan de andere kant)
- Bijgewerkt
Ik snap soms echt niets van de discussies op dit forum maar dat zal wel aan mij liggen. Je hebt het links over ongeveer 150m van dat zwaard tot de ingang van Fenix, waarbij je bootjes ziet varen en er een wing coaster over je heen raast, hoezo niets? En als dat te veel niets is loop je toch rechtsom? Dan heb je minder niets en loop je in de toekomst via Merlin’s quest, Sky Fly, Flaming Feather en de overige drie nieuwe attracties naar de ingang van Fenix.
Weet je wanneer je echt ‘niets’ hebt, als je direct vanuit Port Laguna naar Avalon loopt, die afstand is groter en daar zie je echt alleen een kaarsrecht pad met wat bomen.
Overigens wordt Avalon dit jaar wel flink vergroot dus het einde van de hal van Fenix is vanaf deze zomer niet meer het einde van Avalon.
MisterDream Ik begrijp ook niet goed waarom velen zich zorgen maken over de sfeer die "minder" zal zijn
Ik zeg ook niet dat de sfeer minder gaat zijn, maar wel ten koste gaat gaan van de huidige sfeer. Betekent niet dat het slechter zal worden. Meer leven in het gebied is zeker welkom, maar we gaan van een gebied waar (onder andere door de muziek) een vrij rustige setting neergezet werd. Dat wordt nu helemaal anders en gezien ik nog niet in de toekomst kan kijken (die verdomde glazen bol doet niet veel), kan ik ook niet inschatten hoe het allemaal gaat uitpakken.
De grootste zorg die ik momenteel heb zijn: ik vind het een rare plek voor een tower, vlak naast een loods aan de rand van het park. Ik hoop dan ook dat daar wat naar gekeken is en dat er geen bakje zicht gaat krijgen op een onafgewerkt stuk loods.
Coasterfrenzy Tsja.. wel eens dat het gebied wat meer opvulling mocht hebben en waar ook rustig wat meer mensen mochten komen.. maar de zorgen voor de kleuren lijken me niet geheel onterecht.
Dat gevoel deel ik ook. Avalon heeft nu vooral blauwe, koude kleuren. De uitbreidingen zijn vooral veel warme en felle kleuren, al kan dat van concept arts niet goed beoordeeld worden. Maar ik hoop vooral dat het minder uitbundig wordt dan op de concepts, anders kan het snel een kakafonie worden. Maar again, geen glazen bol.
Randomnickname95 Ik snap soms echt niets van de discussies op dit forum maar dat zal wel aan mij liggen
Dat is een groot deel van een forum en deel van het plezier!
Om het allemaal even in perspectief te zetten: ik zei ook zelf dat ik fan ben van het desolaat/verlaten sfeertje, dus dit is iets persoonlijks. Dat er meer te doen moet zijn in Avalon zijn we het allemaal wel eens over en dat het komt ben ik ook heel blij over. Maar als het daar straks wat drukker is, ga ik de rust die het gebied nu uitstraalt wel missen, mocht die verloren gaan (waar ik dus van hoop dat het niet volledig het geval is).
Randomnickname95 En als dat te veel niets is loop je toch rechtsom? Dan heb je minder niets en loop je in de toekomst via Merlin’s quest, Sky Fly, Flaming Feather en de overige drie nieuwe attracties naar de ingang van Fenix.
Jij mag dan wel helemaal heet worden van een achtbaan die over je heen scheert, maar voor de gemiddelde bezoeker doet dit weinig. Die bootjes zie je vanuit letterlijk het hele gebied wel varen, dus dat punt slaat nergens op.
Maar just DAT er aan de andere kant veel te zien is was net het punt. Juist omdat er daar al zo veel is (Achtbaan over en onder je, Bootjes, Ingang/uitgang Bootjes, Restaurant, Rotspartijen, kronkelpaadjes, etc.) vind ik het nogal vreemd om daar nóg een attractie te gaan plaatsen. (mensen zijn daarnaast overigens sowieso standaard geneigd om naar rechts te gaan).
Dat terwijl juist die andere kant eigenlijk niets heeft waarvoor een gewone bezoeker daar zou willen lopen. Met als gevolg dat de infrastructuur van het park niet doet wat het zou moeten doen.
Zo'n opvulattractie had veel beter juist aan die linker kant gepast.
Het enige voordeel wat dit heeft is dat voor het groepje forummers die van de rust houden daar waarschijnlijk de rust bewaard zal blijven, maar dat staat uiteraard haaks op wat een park juist met zo'n pad wil bereiken.
- Bijgewerkt
Ik denk dat het gebied in eerste instantie is ontworpen met hoe het nu uiteindelijk wordt. De doorkijk naar het eind van de vijver, die bewust leeg is gelaten. Het pad langs de helix van Fēnix (hé dat rijmt) wat er al lag.
Het zal mij niet verbazen als een deel van deze plannen voor 2018 bedacht waren, maar uiteindelijk zijn wegbezuinigd of bewust uitgesteld.
In het gebied is was tot nu toe gewoon weinig te beleven, laten we eerlijk zijn. Dat komt enerzijds door de ligging (Magische Vallei loop je automatisch doorheen) maar ook door het attractieaanbod. Daar zal nu echt wel verandering in komen.
Wel jammer dat de complete storyline wordt omgegooid. Morgana is ineens verslagen en het is feest. Ook die draakjes hadden voor mij niet gehoeven maar goed. Benieuwd hoe ze dit in een korte tijd toch allemaal weer neer willen zetten, en of ze juli 2023 gaan halen.
- Bijgewerkt
mikeee Benieuwd hoe ze dit in een korte tijd toch allemaal weer neer willen zetten, en of ze juli 2023 gaan halen.
Op zich zijn het allemaal flatrides. Die kun je in no-time hebben staan. Enkel die Sky Fly heeft lang nodig omdat het fundament in de helix gepast moet worden. De theming heeft normaliter het meeste tijd nodig, maar met 3D printing kun je dat ook redelijk snel voor elkaar krijgen. Ik zie dus werkelijk niet in waarom ze Juli niet zouden halen.
Coasterfrenzy we zullen het zien, hellendoorn heeft tenslotte ook hun nieuwe achtbaan moeten missen tijdens de zomer, al hoop ik ofcourse dat wat hellendoorn is overkomen niet zal gebeuren in toverland.