Eftelflags Ik zie vooral een park wat zijn oorspronkelijke plannen voor Avalon verder heeft vormgegeven.
Eens als je met ‘oorspronkelijke plannen’ doelt op het uitbreiden van Avalon met meer attracties.
Wat betreft verhaal (Morgana is verslagen, maar we zien haar nog wel als draak in Fenix?) en thematisering (My Little Pony achtige karakters die verkleedpartijtjes organiseren) heb ik het idee dat men de oorspronkelijke plannen vaarwel heeft gezegd en het verhaal/thema gaat buigen naar wat men verwacht dat gaat verkopen. Want dat draakje en eenhoorntje schreeuwen: koop onze merchandise!
En begrijp me goed: ik kan Toverland daarin geen ongelijk geven; hoe meer geld er binnenstroomt, hoe beter het is.
Maar ik denk nog wel eens terug aan wat ik in 2017 al riep: met de toverende piraten/strandjutters in Port Laguna heeft men zo’n leuk EIGEN thema gevonden… waarom heeft men het überhaupt nodig gevonden dat afgezaagde Merlijn-thema erbij te halen? Je ziet nu dat ze met dat verhaal in de knoop komen, terwijl het Familie Magistralis-gegeven ze alle vrijheid en ruimte had geboden. Qua attracties, maar ook qua verhaal en karakters. Ik denk dat het allemaal sterker zou zijn geweest als men dat thema in 2017 aan alle uitbreidingen (dus ook wing coaster, restaurant, boottochtje) had meegegeven.