Jordy Dus misschien hebben ze er wel goed bij nagedacht en moeten we gewoon wachten!

Deze zin spreekt boekdelen! Laat ze eerst maar is bouwen, daarna geef ik graag mijn definitieve mening.

Pretparkgenot Al het Pieckse staat in de Efteling, maar niet alles wat in de Efteling staat is Piecks.

De Efteling is een pak meer dan het Pieckse (en dat is maar goed ook). In hetzelfde opzicht gaat dit de stijlen in Toverland uitbreiden en dat kan slecht uitpakken of goed uitpakken.
We zullen zien hoe het uiteindelijk wordt. Maar dat er kritiek op komt, is normaal en niet slecht: ik vind zelf ook dat het speelse karakter van de nieuwe mascottes eigenlijk niet thuis hoort in het Avalon dat ik van nu ken. Ik begrijp de reden van toevoeging niet, want Avalon heeft die totaal niet nodig: het gebied an sich is sterk genoeg, en er had meer focus kunnen liggen op elementen die nu reeds aanwezig zijn in het gebied, zonder die karakters toe te voegen.

Het meest volwassen gebied van het park, wat zeer zeker nog opvulling gewenst was, verliest op dit moment met deze toevoeging wat eigenheid. Ik hoop dan ook dat wat er toegevoegd wordt, genoeg eigenheid heeft om dat verlies op te pakken.

Het kleurgebruik van de nieuwe uitbreidingen is vrij uitbunding: hele felle kleuren, die ik meer associeer met Port Laguna. Mijn perceptie van Avalon was vooral het bruine, het groene natuurlijke en het blauwe van het water en Fenix. Nu komt er een hele hoop bonte kleuren bij, welke in mijn ogen iets te veel afwijken van het bestaande. Ik hoop dat ik daar fout in ben, en dit zal naar de toekomst toe wel duidelijk worden.
Voeg daar de cute figuren bij en dan is het duidelijk dat er toch wel afgeweken wordt van het originele idee van Avalon.

Ik heb mijn twijfels over de parachute-toren, die net naast een van de grootste loodsen van het park neergezet wordt, en voor het grootste deel uitzicht gaat hebben op grasvelden. Het andere deel gaat een prachtig uitzicht hebben - en als het park uitgebreid is op die grasvelden is dat zeker het geval - maar nu is het toch vooral uitzicht op veel kaal gras en een grote loods (met gelukkig daarachter wel wat moois).

Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk zal uitpakken, want ik heb vertrouwen in Toverland dat ze hier iets moois van gaan maken. Maar dat ze er iets moois van gaan maken, betekent natuurlijk niet dat het een verbetering is.

Toffe foto’s! Ergens toch wel jammer dat het water van Avalon en de plas waar ze nu op bouwen niet meer echt aan elkaar lijken te liggen.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Dutch23 Dat lagen ze toch sowieso al niet? Waterpeil in beide plassen was ook verschillend als ik me goed herinner.

Flinke funderingskuilen voor wat mensen beschouwen als ordinaire kermisrides.

Michael Die opmerking uit de podcast begreep ik ook totaal niet. Een SkyFly en een Parachute Tower zijn beide enorm toffe attracties die je ook nog eens heel mooi kan aankleden. Die hele podcast was sws klagen om het klagen.

Man, dat ziet er vet uit, dit gaat een tof gebied worden met een hoop schwung!

luc136 Dutch23 Dat lagen ze toch sowieso al niet? Waterpeil in beide plassen was ook verschillend als ik me goed herinner.

Dat klopt, maar het ‘voelde’ als verbonden thematisch gezien.

Taronco Die hele podcast was sws klagen om het klagen.

Dat is Themetalk.

Maar het was in Kleine Boodschap.

• cas794 heeft hierop gereageerd.

Eftelflags

Ja precies, dit ging over Kleine Boodschap. Ze zeiden ook dat ze dit niet erg vonden omdat dat betekent dat de Efteling de komende tijd nog geen concurrentie hoeft te verwachten van Toverland. Treurige uitspraak. Toverland kan zich nu inderdaad nog niet meten met de Efteling, maar mede door deze uitspraak hoop ik dat we dat over een aantal jaar anders kunnen zeggen

Vond het ook een beetje rare uitspraken, niet van de heren gewend. Over de plannen van Port Laguna en Avalon was destijds ook veel kritiek, en kijk wat dat heeft opgeleverd.

Het gebied mist wat leven, en dat voegen ze nu alsnog toe. Niet met kermisattracties, maar juist attracties die ook publiek moeten trekken. Zonder er een Efteling vs Toverland discussie van te maken, zijn er in Kaatsheuvel alleen vervangende attracties gekomen op een nieuwe speeltuin na.

mikeee Als je er geen discussie van wilt maken kan je het gewoon beter niet benoemen(niet gemeen bedoeld maar we zien vaker dat zoiets leidt tot lange discussies).

Maargoed de concept art ziet er inderdaad kleurrijk maar dat kan je ook zeggen van de concept art van fenix/avalon. Volgend jaar is het al af en wie weet past het allemaal perfect het in het gebied.

Tvlfan Nee er staat een logo van dit forum doorheen. Ik vraag het gewoon netjes, voor een volgende keer, om dat gewoon uit waardering te doen.

RingelbergNick

*rantmodus
                  Hoewel je gelijk hebt dat het logo van PPC erdoorheen staat is het geen vraag die je stelt, maar een opmerking die je maakt met een smillie. Ik ben een beetje allergisch voor dit soort opmerkingen, want je hebt gelijk, maar vraag het dan ook gewoon met de context (aangezien de foto's van jou zijn). Iets als "Ik zie dat je mijn foto's hiervoor gebruikt hebt en zie dat het PPC logo door mijn copyright instaat. Zou je de volgende keer de bron erbij kunnen vermelden aangezien er best veel moeite en tijd in deze foto's zit"

Verder gewoon fijn dat we deze foto's zien! Superhelder om zo het formaat van wat ze doen in beeld te krijgen.

mikeee Niet met kermisattracties, maar juist attracties die ook publiek moeten trekken. Zonder er een Efteling vs Toverland discussie van te maken, zijn er in Kaatsheuvel alleen vervangende attracties gekomen op een nieuwe speeltuin na.

En welke van de twee parken heeft meer aandacht gekregen met de toevoegingen/veranderingen? Juist ja.

mikeee Over de plannen van Port Laguna en Avalon was destijds ook veel kritiek, en kijk wat dat heeft opgeleverd.

Er was nauwelijks kritiek op deze plannen toch? Iedereen was juist enorm enthousiast, op een enkeling na.

mikeee Zonder er een Efteling vs Toverland discussie van te maken, zijn er in Kaatsheuvel alleen vervangende attracties gekomen op een nieuwe speeltuin na.

Het Sprookjesbos is in die periode natuurlijk wél wat uitgebreid, evenals de verblijfsaccomodatie. Dat we op attractiegebied verder vooral vervangingen hebben gezien is logisch; de Efteling is immers zo ongeveer volgebouwd en de vertraging in het bestemmingsplan + corona hebben uitbreiding buiten de huidige parkgrenzen op de lange baan geschoven.
                  Daarnaast bereiken de attracties uit de jaren ‘80 het eind van hun levensduur. Dan moet je dus gaan kiezen tussen groot onderhoud of vervanging.

Toverland en de Efteling zitten in heel andere fases; Toverland is het attractie aanbod nog echt aan het opbouwen. De vergelijking is in mijn ogen dus niet zo zinvol.