Ik ga van mijzelf absoluut altijd aangeven dat ik heel kritisch ben, maar ik probeer altijd te onderbouwen. Ik ben niet iemand van korte reacties.
Als iets goed is, dan zal ik dat ook zeggen, als iets niet goed is, evenzeer.
Als ik kritisch ben tegenover Toverland, dan is dat omdat ze bewezen hebben dat ze het kunnen en ik een hoog niveau haalbaar acht voor Toverland. Ze zetten enorm knappe dingen neer! Soms slaan ze echter de bal mis en dan moet je dat als fan ook kunnen aangeven.
Fan zijn van iets betekent niet dat je blind bent voor de minpunten. Het betekent niet dat je alles moet goedpraten - daar irriteer je alleen anderen en jezelf mee.
Toverland zet hier iets knap neer, ze gaan weer een niveau omhoog in mijn ogen. Dan is het gewoon heel pijnlijk om zoiets opvallends te zien, met een extreem vloekende stijlvorm (wat iets is waar Toverland al vaker steken heeft laten vallen).
Ik zeg dit niet omdat ik Toverland wil neerhalen, ik zeg dit omdat ik weet dat Toverland dit absoluut wél goed kan doen. En als er hier meegelezen wordt (waar ik vrij zeker van ben), dan hoop ik dat die dingen ook genoteerd worden.
Zonder oprechte kritiek en verbeterpunten, verandert er nooit iets. Je hebt mensen nodig die durven aangeven waar het beter kan. Je bent overigens zo ook veel handiger voor het park zelf; iemand die altijd positief is en niet kritisch kan zijn, geeft weinig bruikbare feedback voor hun (overigens niet mijn woorden, dit is wat de directeur van Bobbejaanland mij een tijd geleden verteld heeft - een persoon die altijd openstaat voor kritiek en verbeterpunten, overigens).