Ik hoopte op een pre-pensioen, dit is wel heel erg zonde zeg.. 🙁

Hopelijk komt Top Thrill Dragster V2 en wordt deze hoger dan Kingda Ka, zo'n stratacoaster past zo mooi in Cedar Point.

So... dat is wel jammer. Gelukkig heb ik hem nog kunnen doen. Ik vermoed wel dat ze hem gaan aanpassen of iets dergelijks, gezien ze toch hinten met "as you know it".

Ja, de woordkeuze is opvallend, maar op zich is 't nieuws geen verrassing. Hopelijk doen ze er iets tofs mee.

Wat Jules zegt, de woordkeuze is opvallen "as you know it, is beiing retired"
Dat lijkt te suggereren dat ze hem niet gaan slopen, maar dat ze er iets aan gaan doen.
De track zelf zou nog niet op zijn denk ik, dus dan zou ik gokken gezien de problemen met de launch dat ze die gaan vernieuwen.

Njit wel als je hem lager maakt. En er wellicht meer baan aan toe gaat voegen na de tophead.

Razznor Kan je de launch niet laten beginnen vanuit het station in plaats van een stuk ervoor wat nu het geval was?

• Julio heeft hierop gereageerd.

Razznor En er wellicht meer baan aan toe gaat voegen na de tophead.

dan heb je gewoon Kingda Ka 🙂

Njit Hmm dat weet ik nog zo net niet. Wat zijn de limieten van LSM’s? Zijn die er überhaupt?

Njit Ik denk niet dat je die snelheid kan halen met een LSM

Technisch kan dat wel, je moet alleen de benodigde elektrische energie op dat moment kunnen leveren. Dat kan met een heel sterk net (dicht achter een grote transformator en een hoogspanningsnet). Of met roterende UPS-en (vliegwiel), zoals bijvoorbeeld bij Formule X in Drievliet wordt gedaan, maar dan op iets grotere schaal. Dit is geen goedkope oplossing, maar wel een stuk betrouwbaarder dan een hydraulische lancering.

Ik denk niet dat hij hoger gaat worden. Met die harde wind vanaf het meer en dw kromming van de baan omhoog (g kracht) is dat best kostbaar denk ik.

Waarschijnlijk is het onmogelijk en te duur, maar kunnen ze niet proberen het record van Dododonpa te gaan breken of in ieder geval erg dicht in de buurt van te komen?

Philosopher Bij mijn weten zijn luchtdruk lanceringen ook niet heel betrouwbaar. Denk niet dat Cedar Point daar zijn handen aan wil branden, zeker niet met Top Thrill Dragster.

De opvallende woordkeuze intrigeert mij. Het is duidelijk dat ze hem niet gaan slopen maar wat gaan ze er dan mee doen? Het was weliswaar de kleinere van de twee stratocoasters in die omgeving, maar de ervaring was vele malen beter dan de Kingda Ka. Die stuiterde een jaar of 13 geleden al flink en ik begreep dat het niet beter is geworden.

Philosopher kunnen ze niet proberen het record van Dododonpa te gaan breken

Qua versnelling bedoel je?

Taronco
          Of juist de LSM's een beetje doortrekken op het stuk naar boven, zodat je toch genoeg snelheid kan halen (en als je dit tot halverwege zou doen bv dan is 120 km/h op dat punt misschien ook al genoeg om de top hat te halen

theorder01 de twee stratocoasters in die omgeving

Die omgeving? Er zijn er toch ook maar gewoon twee? Aangezien Red Force te kort is om een strata te zijn.

QDude24 Klopt, was even in de fout met Stratocoaster en Accelerator coaster 😉