Dutch23 Dat is geen kritiek op kritiek leveren, dat is het glas halfvol zien in plaats van halfleeg.
Als je mijn beide posts met enkel het hardop stellen van een vraag erin als kritiek beschouwd, weet ik wel bij wie het glas echt halfleeg is.
Een van de voordelen van deze bouwmethode is dat je hele ruwbouwfases én deels of geheel de afwerking al in de fabriek hebt gedaan. Dus vergelijkingen met gebouwen die wel in situ gebouwd worden in het park (tot nu toe allemaal) gaan mank. Als je het verschil niet ziet tussen Baron en haar details (bijv in het metselwerk) en wat je nu bij het hotel buiten ziet (strak, vlak, veel beton wat zichtbaar blijft), dan zie je ook niet waar mijn vraag vandaag komt.
Nogmaals, juist omdat het nieuw is en het gebouw al deels klaar aan komt, ben ik heel benieuwd hoe de Efteling t.o.v. de bouw van een Vinex wijk dit gebouw wél gaat omtoveren tot iets magisch. Gewoon een open hardop vraag.
Mijn wantrouwen (op producten als M&M en Nest na) is er overigens totaal niet op de afwerking van de Efteling, dat zit hem veel meer in de operationele (ontwerp)capaciteiten van het park. Maar dat is een andere discussie.