Mark Totaal kom ik daarmee nu op een 7,5, en dat is geen 9+. En ja, dat laatste haal ik maar weer eens aan, maar het park wil in 2030 daar wel zijn. Dat is plots toch echt wel wat dichterbij en dit hotel staat er dan relatief gezien nog maar eventjes.
Met alle respect, maar ik denk dat de Efteling voor de zeer kritische volgers hier nooit de 9+ gaat halen. Wij zullen altijd de gemiste kansen en mogelijke verbeterpunten blijven zien.
Michael Ik heb in de wandelgangen vernomen (hier in dit topic trouwens) dat het een vergunningsding was. Door prefab elders te bouwen kon met de stikstofuitstoot tijdens de bouw naar beneden duwen om zo eenvoudiger de vergunning rond te krijgen. Heb geen idee of dat de reden is voor prefab, maar ik vind het op zijn minst plausibel.
Kijk, dit zou een hele logische verklaring kunnen zijn.
Er wordt hier zoveel geroepen, gespeculeerd en er vallen harde verwijten richting de Efteling (zoals het opzij zetten van de identiteit). Maar het kan dus best een keuze uit bittere noodzaak zijn geweest, net zoals de electrificatie van de Stoomtrein dat was.
Gegeven het feit dat het stikstofdossier nog jaren op slot zal zitten en de vernieuwde milieuvergunning (en daarmee start van Strookrijk) verre van zeker is, denk ik dat we ons mogen opmaken voor meer ‘beslissingen uit noodzaak’ en harde keuzes.
Timv1999 Wat mij dus opvalt is dat als iemand kritiek uit op de Efteling uit, dat degene door mede Eftelingfans vaak word aangevallen in plaats van in discussie te gaan.
Het gaat natuurlijk vaak ook om de toon van de kritiek, die is vaak onnodig hard, confronterend en op de man. Ik herinner me uit het verleden dat er werd opgeroepen tot het ontslag van Eftelingmedewerkers. En een ontwerper werd zelfs met een voortwoekerend gezwel vergeleken. Aan beide kanten valt veel te verbeteren.