Mooie updates deze ochtend. Gevel is bijna gehaal steigerloos aan de parkzijde!

Hekjes worden geplaatst op de balkons:

De gestucte muren vind ik in de torens in prefab niet geslaagd. Het beton komt hier niet gestuct over en ik vind de torens daardoor erg kaal ogen en heel gemaakt. Ik vreesde daarom ook enorm voor de middentoren die uit veel grotere oppervlakte gestucte muur bestaat, maar het valt me in de middentoren -vanaf foto- reuze mee. Die vind ik beter geslaagd, ondanks het prefab. Al blijft het echt een doodzonde, dat Prefab.

De prachtige handgemaakte stenen muren in de poort is wel weer in een enorme clatch met de prefab stenen links er rechts ervan in de onderste verdieping en op de binnenmuren van de arcade.

En die klok blijft waanzinnig! 😍

Alleen steekt ie een beetje uit, en gezien de wijzers kan hij volgens mij ook niet naar achteren. Benieuwd of dit nog opgelost/afgewerkt wordt.

Bron: Coshira BlueSky & Jeroen Fotografie BlueSky

Ik neem aan dat dat hekwerk op de balkons nog geverfd gaat worden? Ik vind het er nu heel industrieel uitzien in die grijze kleur. Ik kan slecht zien of dit nog ongeverfd is, een grondverf is, of de uiteindelijke afwerking?

JeepeeB ik snap het gevoel wat sommige mensen hebben bij het toilet op de hotelkamer, maar aan de andere kant, het is maar een wc die functioneel is, je kan er je nummer 1 en 2 doen.

Nou, nu ik in Japan kennis heb gemaakt met de wc's hier... Kan de Efteling bij die goedkope tegels (dezelfde worden nu massaal door woningcorporaties in sociale huurwoningen gezet) dan tenminste investeren in een verwarmde wc-bril? 😁

Quefox_ Ik neem aan dat dat hekwerk op de balkons nog geverfd gaat worden? Ik vind het er nu heel industrieel uitzien in die grijze kleur. Ik kan slecht zien of dit nog ongeverfd is, een grondverf is, of de uiteindelijke afwerking?

Ik denk dat hier het licht (schaduwzijde, zie ook de klok die weinig straat) en de daarmee wat fletse foto's het geen goed doet. Het lijkt me licht groenig te zijn.
      Ik vermoed wel definitieve afwerking namelijk.

Doodnormaal hekwerkje wat zo afkomstig lijkt te zijn van het balkon van Truus uit Delft. Zucht.. af en toe, Efteling...

Loekiloeki Maar met deze denkwijze kan de Efteling net zo goed dixie’s plaatsen.

Haha in theorie wel, maar ze kunnen ook niks plaatsen, genoeg bos nog om je achter te verschuilen om tegenaan te plassen of tegenaan te hangen om de grond te bemesten. 😆

Ik heb niks tegen wat luxe, en als ik een gouden verwarmde pot zou hebben is dat zeker een groot pluspunt en kan ik ook waarderen, maar zelf vind ik de kwaliteit van de bedden in een hotel toch het belangrijkste.
      Dat maakt toch het verschil of je lekker uitgerust aan je dag kan beginnen of dat je brak als een bejaarde uit je bed komt.

Mark eens over de clash van de stenen. De bruine stenen bij de arcade zijn mooi maar steken in kwaliteit dan ook ontzettend af tegen de prefab stenen. De lobby die dan weer niet prefab is lijkt te moeten lijken op de prefabs maar heeft kwa vorm meer weg van de bruine stenen… wat mij betreft een beetje een rommelig mengelmoesje. 😕

JeepeeB

Niemand heeft het over een gouden pot. Efteling heeft het steeds over een hotel met grandeur, een plek waar je die 9+ ervaring hebt. Dan hoeft een toilet of badkamer echt niet het beste van het beste te zijn, maar wat we hier te zien krijgen is gewoon echt van een laag niveau qua luxe/uistraling. Hooguit een 4/10. Als ik een huis zou kopen met zo'n badkamer, zou ik denken dat ie hopeloos verouderd is qua stijling.

Op zich op een afstandje ziet t er best goed uit, de klok die aan de andere kant erin is gezet ziet er enorm geslaagd uit, maar van dichtbij is het prefab verhaal eigenlijk erg jammer en heeft niet lekker uitgepakt.
          Het geeft een hoog steenstrip en afwerklijstjesgehalte, het mist een beetje authenticiteit hierdoor.

Coshira had ook nog een andere post
          https://bsky.app/profile/coshira.bsky.social/post/3lkdankuht72k

Hier zie je dat t hek idd groen is, terwijl op de andere foto's t bijna gegalvaniseerd leek.

Rky1989 Dat klopt niemand heeft het over een gouden pot, maar voor mijn gevoel wordt die suggestie wel gewekt door sommige mensen in hun bewoording.
          En ik ben het met je eens dat het toilet zeker geen luxe uitstraalt, maar is dat serieus een breaking point om een hotelkamer te boeken?
          Lijkt mij niet toch?

Maar goed stel het toilet heeft een luxe uitstraling en meer aankleding met de faciliteiten die we nu zien op de foto, veranderd dat iets aan de manier wat je op een toilet doet?
          In dit geval is blijkbaar de keus gevallen op functioneel, maar blijkbaar ook makkelijk te reinigen voor de mensen die de kamers doen.
          Naast budget zullen er heus wel meer redenen zijn waarom er is gekozen voor deze opzet.
          Maar was het niet een testtoilet en zou er op basis van suggesties eventuele veranderingen gemaakt worden?

JeepeeB Daar zijn test ruimtes voor, maar ik geloof niet dat er nu nog veel aan het uiterlijk veranderd zal worden. Het zullen eerder praktische zaken zijn die nog aangepast worden.

Mark
            Dat probleem heb ik ook met het Grand hotel. Als ze die wc en badkamer in het Efteling Hotel hadden geplaatst had ik daar minder problemen mee. Bij dat hotel verwacht ik niet een bepaalde "luxe " uitstraling.

Bouwtopics waren, zijn en blijven de leukste hier!
            Alles komt voorbij prefab, wel/geen veranda, WC,s, hekjes of heggen en noem maar op.

Ondertussen wordt het een prachtig hotel, mooie toevoeging op de Efteling.

Ik ben totaal geen kenner van architectuur en design. Maar nu langzaam alle details toegevoegd worden (exterieur) begin ik het steeds indrukwekkender te vinden. Zeker in het echt is het een imposant gebouw, en straalt het voor mij ook wel Efteling uit. En dat is niet meer alleen de stijl van Pieck. De tijd staat nu eenmaal niet stil.

Ook al had je het hotel ergens anders neergezet, mooi vind ik het niet. Het andere hotel is als hotel mooier.