Pascal-Manu dat weet in principe niemand hier maar de meeste denken van wel. Persoonlijk denk ik van niet, of dat copium is moet nog blijken XD

Mark

Ik weet dat de trend is weer meer kleine tegels toe te passen, maar ik blijf grote tegels toch echt meer luxe vinden uitstralen.
Zeker die vloer ziet er toch uit als die van een toilet van de gemiddeld basisschool?
Helemaal met dat ene onderste opstaande randje t.o.v. de daarna schuin geplaatste tegels.

Ik ben het met je eens wat grote tegels betreft. Ook ik vind dat luxer ogen. Maar als je dan al kleine tegeltjes gebruikt, zorg dan in ieder geval dat die achterwand doorloopt met de zijwand! Welke prutser heeft dit betegeld joh? Als die tegels in de hoek netjes op elkaar hadden aangesloten, was het al veel netter geweest dan hoe het nu zit.

Ivetje dit is de testkamer he. Die wordt weer helemaal opnieuw gemaakt n.a.v. feedback van testers.

Ivetje Maar... De achterkant loopt door in de zijkant? Ik zie de lijntjes netjes aansluiten. Lijkt mij best veel tijd in gezeten te hebben, om vakmensen dan meteen weer prutsers te gaan noemen is respectloos.

Daarnaast: was dit niet de proefkamer? Mogelijk dat de uiteindelijke versies er net wat anders en dus net wat beter uitzien.

Ivetje, wat je ook van de tegels vind hier, de tegels zijn wel op de juiste manier gezet in dit geval. Als je goed kijkt zie je dat de tegel gewoon netjes doorloopt. Het lijkt door het perspectief wel gek, maar het klopt wel

Ivetje Ik dacht eerst ook dat het niet mooi in elkaar overliep, maar dat is de hoek waarop de foto is gemaakt. Als je goed kijkt, dan zie je dat het wel netjes is betegeld.

Ik vond al een paar keer de vloer er een beetje gek uit zien, maar volgens mij zie ik t nu, het zijn "grote" tegels, die lijken alsof het 9 kleine tegeltjes zijn volgens mij, daarom dat het er zo gek uitziet.

Die arcade.. tja.. Het komt, zo op een foto gezien, op mij over als een simpel systeemplafond en zooi steenstrips op de muur. Maar goed, beter dat ik eerst maar eens afwacht hoe het gaat zijn als ik het in het echt zie 🙂

Tonnie , dit zijn tegels van 15x15 cm. Waarschijnlijk tegels van mosa .

Ik heb net het filmpje op youtube gezien van Niels kooyman over het Grand hotel. Van die wc ben ik ook niet zo fan van maar dat gaat nog. Maar dan die badkamer sorry hoor had voor een grand Hotel toch op zijn minst een fatsoenlijk regendouche verwacht en een ruime badkamer .Dan komen ze met zo simpele douchekop en een smal langwerpige badkamer af.

domo Mee eens maar zou me niks verbazen dat de Efteling de intentie heeft dat je in plaats van je badkamer gebruikt dat je de spafaciliteiten enzo gebruikt voor dat.

domo ik snap het gevoel wat sommige mensen hebben bij het toilet op de hotelkamer, maar aan de andere kant, het is maar een wc die functioneel is, je kan er je nummer 1 en 2 doen.
        En hoelang verblijf je op een dag op die wc, als het maximaal 10 minuten is dan hou ik het nog ruim, tenzij je vloeibare nummer 2 wilt wegbrengen dan zit je er langer.
        Als mensen graag een luxe pot willen met een gouden randje en een vergulden toiletborstel dan vindt ik dat prima, maar liever een functioneel simpel toilet dan een duur aangeklede pot met een hoger prijskaartje voor de kamer.

JeepeeB het is maar een wc die functioneel is, je kan er je nummer 1 en 2 doen.
          En hoelang verblijf je op een dag op die wc

Ik snap je punt en ergens kan ik me er ook wel in vinden. Maar met deze denkwijze kan de Efteling net zo goed dixie’s plaatsen. Je zit er tenslotte toch maar eventjes op. 😋

JeepeeB ik snap het gevoel wat sommige mensen hebben bij het toilet op de hotelkamer, maar aan de andere kant, het is maar een wc die functioneel is, je kan er je nummer 1 en 2 doen.

Het is eerst en vooral een smaakkwestie.
            Ik had het al eerder aan; een functioneel design is een trend die je weer vaker ziet. Zeker in dit geval geen onlogische keuze want de Efteling wil met dit hotel weer de luxe van weleer uitstralen van de grote hotels uit begin 20ste eeuw met als grote voorbeeld de film: Grand Budapest Hotel.

Badkamers (want ook die heeft deze stijl en stoort mij dan ook meer) en toiletten waren toen simpelweg al überhaupt luxe. Marmer of natuursteen was nog amper sprake van.

Maar in de huidige tijd mag een badkamer of toilet van een luxe hotel wat mij betreft ook luxe uitstralen. Dit soort kleine tegels -al ben ik het met @Tonnie eens, volgens mij zijn het grote tegels op de vloer met kleiner patroon er op- straalt voor mij functionaliteit uit en geen luxe.
            Ik vind het kil en goedkoop ogen. En dat vind ik niet passend in een luxe hotel.
            En helemaal door het patroon doet het me echt aan een toilet van een basisschool of gemeentelijk zwembad denken. Dat zijn hokjes waar je zo snel mogelijk uit wilt, een gevoel wat ik in een luxe hotel gewoon niet wil hebben.

Het hotel is nu bijna volledig uit de steigers. Is het state of the art? Verre van. Is het lelijk? Nee ook niet. Sommige aspecten zijn erg tof en geslaagd (Het middengebouw) en sommigen dan weer helemaal niet. (die 'panelen' tussen de kozijnen, vreselijk!) Beetje een herhaling van zetten met DVH eigenlijk dit hotel. Idee is heel tof, uitwerking schiet alleen ernstig tekort op sommigen plaatsen terwijl sommige dingen ook wel weer mooi gelukt zijn. Het geeft mij met die prefab alleen gewoon een hoog houtje-touwtje gevoel. Maargoed mijn eindoordeel komt pas als het helemaal af is uiteraard. Ik had bijvoorbeeld een fraaier stuk metselwerk verwacht ipv het strakke saaie halfsteensverband. Bij die panelen boven de kozijnen had je prima mooie hanenkammen kunnen maken met spiegels (zoals bij oude grachtenpanden) zo jammer.

Mooie updates deze ochtend. Gevel is bijna gehaal steigerloos aan de parkzijde!

Hekjes worden geplaatst op de balkons:

De gestucte muren vind ik in de torens in prefab niet geslaagd. Het beton komt hier niet gestuct over en ik vind de torens daardoor erg kaal ogen en heel gemaakt. Ik vreesde daarom ook enorm voor de middentoren die uit veel grotere oppervlakte gestucte muur bestaat, maar het valt me in de middentoren -vanaf foto- reuze mee. Die vind ik beter geslaagd, ondanks het prefab. Al blijft het echt een doodzonde, dat Prefab.

De prachtige handgemaakte stenen muren in de poort is wel weer in een enorme clatch met de prefab stenen links er rechts ervan in de onderste verdieping en op de binnenmuren van de arcade.

En die klok blijft waanzinnig! 😍

Alleen steekt ie een beetje uit, en gezien de wijzers kan hij volgens mij ook niet naar achteren. Benieuwd of dit nog opgelost/afgewerkt wordt.

Bron: Coshira BlueSky & Jeroen Fotografie BlueSky

Ik neem aan dat dat hekwerk op de balkons nog geverfd gaat worden? Ik vind het er nu heel industrieel uitzien in die grijze kleur. Ik kan slecht zien of dit nog ongeverfd is, een grondverf is, of de uiteindelijke afwerking?

JeepeeB ik snap het gevoel wat sommige mensen hebben bij het toilet op de hotelkamer, maar aan de andere kant, het is maar een wc die functioneel is, je kan er je nummer 1 en 2 doen.

Nou, nu ik in Japan kennis heb gemaakt met de wc's hier... Kan de Efteling bij die goedkope tegels (dezelfde worden nu massaal door woningcorporaties in sociale huurwoningen gezet) dan tenminste investeren in een verwarmde wc-bril? 😁