Niek Dat klopt, in de hoek naast Droomvlucht zit tevens een personeelsingang. Deze parking wordt voornamelijk gebruikt door Raveleijn-personeel. Als het dienstencentrum vol staat kwam je tot enkele jaren geleden hier terecht (nu is er een derde parking achter de Python meen ik). Ik heb overigens wel begrepen dat 'vrije plekken' gedurende de dag ook aan reguliere bezoekers worden aangeboden. Hoe dat precies werkt weet ik niet.

Niek Volgens mij klopt dit niet. Direct ten westen van Raveleijn ligt een stuk van de parkeerplaats waars haaks in plaats van diagonaal geparkeerd wordt (duidelijk zichtbaar op Google Maps). Dat is de personeelsparking. De rest van de korte kant was voor bezoekers.

• Ivo heeft hierop gereageerd.

Tonnie Maar dan had je alsnog veel parkeerruimte verloren.

Maar dan had deze kant nog wel voor reguliere bezoekers gebruikt kunnen worden (premium parking?) en had een deel wellicht ook bebost kunnen worden als uitbreiding van het Sprookjesbos. Tuurlijk blijf je aan de andere zijde parkeerruimte voor daggasten verliezen, maar dan was die gekke tunnel niet nodig en had je dat toch enigzins kunnen compenseren met extra ruimte voor parkeerplekken.

Sjiebert Ik heb zelf (als personeel) geregeld in de rode rijen geparkeerd. Ook het gehele blauwe deel behoort inderdaad tot de personeelsparkeerplaats. Daar waar de parking verhard wordt lag destijds (2020) de grens voor reguliere bezoekers. Later is er extra ruimte toegevoegd, vanwege een gebrek aan personeelsplekken op drukke dagen.

BlueSpirit Zeker als er nog een rotonde en die diagonale looproute richting de entree van ´t Hotel moet komen

Die rotonde komt hier toch niet? Die komt op de aanrijroute van de dagbezoekers. Die diagonale entree loopt richting de plek waar nu de toiletten zitten grofweg. Ik verwacht dat het parkeerterreintje dat we hier gemaakt zien worden ook alleen bedoeld is voor de duurste suites en/of voor het inchecken. Net zoals de parkeergarage van het Plopsa hotel ook alleen voor de suites is. De tunnel om het hotel te bereiken is niet per se de fraaiste oplossing, maar het ontvlechten van verkeer is belangrijker op zo een terrein. Als de inrichting straks klaar is dan is m’n verwachting dat iedereen namelijk over die tunnel heen moet als dagbezoeker die met de auto is.

Ik had persoonlijk gehoopt dat de waterpartij die is gemaakt al verder doorgetrokken zou worden, maar daar lijkt op dit moment geen aanstalten voor gemaakt te worden. Het is denk ik wachten tot men het bouwterrein van het hotel kan gaan verkleinen. Ik verwacht dat zodra het dak af is en dat wel snel kan gaan.

Michael Hij bedoelt denk ik de porte-cochère, het gedeelte waar je je bagage kan uitladen. Fons noemde dat in de Looopings podcast onterecht ook een rotonde. Ik hoop dat die wel daadwerkelijk overdekt wordt, maar daar lijkt het niet op helaas.

Michael Ik verwacht dat het parkeerterreintje dat we hier gemaakt zien worden ook alleen bedoeld is voor de duurste suites en/of voor het inchecken

Zo klein is dit terrein ook weer niet. Er zijn ruim 100 plaatsen voor een hotel met slechts 140 kamers, dus de helft van het hotel kan hier geparkeerd staan.

Hopelijk komt bij deze kelder trap nog een boompje of iets.

Gert-Jan Er zijn ruim 100 plaatsen voor een hotel met slechts 140 kamers, dus de helft van het hotel kan hier geparkeerd staan

Vergeet ook niet dat er op dagen dat er uit- en ingecheckt wordt, er een dubbel aantal parkeerplaatsen bezet gaat zijn. Het Efteling Hotel heeft bijvoorbeeld ruim 200 parkeerplaatsen op 124 kamers. Ik kan me dan ook best voorstellen dat die parkeerplaatsen direct voor het Grand Hotel niet voor alle gasten bedoeld zijn. Je wilt niet je meest betalende gast op dag van aankomst het verste weg laten parkeren.

Michael Die rotonde komt hier toch niet? Die komt op de aanrijroute van de dagbezoekers.

Zoals @MarkB al aangaf, doelde ik meer op de rotonde voor bagage drop-off. Ik wist niet eens dat daar een officiële naam voor was... 😉

Michael Die diagonale entree loopt richting de plek waar nu de toiletten zitten grofweg.

Dat zal om en nabij inderdaad zo zijn, maar dat neemt dus al echt een gigantisch perceel in beslag. Daar had denk ik zeker nog een extra parkeerrij geplaatst kunnen worden (als er al niet meer zou passen).

BlueSpirit dat neemt dus al echt een gigantisch perceel in beslag. Daar had denk ik zeker nog een extra parkeerrij geplaatst kunnen worden (als er al niet meer zou passen).

Je wilt toch niet dat je parkeerterrein tot bijna in de lobby loopt bij een hotel met dit statuur? Ik vind juist de kracht van dit ontwerp het park dat eromheen komt te liggen en ergens hoop ik dat die parkeerterreinen helemaal uit het zicht worden getrokken met groen.

En ik denk dus dat het kleine parkeerterrein, met 36 plekken voor de suites gaat worden en dat iets grotere terrein voor inchecken/drop off. Dat terrein aan de andere kant van de tunnel is zeker 1,5 maal groter ingericht voor het hotel.

• R013 vindt dit leuk.

Ingang efteling verzetten naar eftelingstraat en daar achter die weides achter fata morgana vol bouwen met andere attracties en winkels etc en alleen deze parkeerplaats gebruiken voor deze huidige hotel en de andere delen naar de nieuwe ingang plus bushaltes etc

22 dagen later

Michael Het is denk ik wachten tot men het bouwterrein van het hotel kan gaan verkleinen. Ik verwacht dat zodra het dak af is en dat wel snel kan gaan.

Maandje later, einde bouw is in zicht. Denk dat de inrichting van het hele gebied nu rap zichtbaar gaat worden.

Kleine torens voor de voorkant zijn ook gespot

Dak vordert vlot

7 dagen later

Bouwplaats voor het hotel is leeg gehaald. Ik verwacht dat ze binnenkort met de parkeerplaats aan deze zijde beginnen. Begint een indrukwekkend beeld te worden zo in combinatie met het HvdVZ.

Eftelabbo
            Die promotie dingen staan op een gesloten deel van Internet waar ik geen toegang toe heb en op een platform waar ik liever geen lid van wordt omdat het van een bedrijf is wat naar mijn mening extreem slecht is voor de wereld. Zijn ze ook ergens openbaar toegankelijk?

Ik moet nog even wennen aan de huisstijl van het hotel. Het straalt wel heel veel elegantie uit, maar het geeft nog niet per se een Efteling vibe.

• Japio heeft hierop gereageerd.