Mark Je zegt letterlijk in je post:
Ja. Mede door de afstand detoneren de gebouwen niet. Dat is de context van mijn post die jij bij jouw post veranderd naar mijn idee. Ik zal de volgende keer iets duidelijker proberen te zijn.
Het Theater, dat net zo detoneert met het Huis van de Vijfzintuigen als het hotel en ook groots is, staat net zo ver of misschien nog wel dichterbij het Huis, maar daar heb ik nooit een haan over horen kraaien. Ook niet toen ik de laatste foto deelde. Daarmee krijg ik dus inderdaad het gevoel dat veel mensen een stuk kritischer zijn dan vroeger wanneer het aankomt op vernieuwingen in de Efteling, of dat gewenning bij sommige gebouwen nodig is. Daarmee doel ik niet specifiek per se op jou trouwens.
Mark De afstanden komen in het echie anders over.
Ik wil die kanttekening alleen maar plaatsen, voor degene die enkel maar van foto’s een waardeoordeel wíllen of kúnnen geven.
Dat is bij elke foto die hier geplaatst wordt, met zoom of niet, altijd zo. Dan zie ik die kanttekening ook niet per se als nodig. Ik schatte in dat mensen slim genoeg zijn om in te zien dat de foto een groothoeklens gebruikt, maar ik zal kijken of ik in het gevolg ook mijn foto skills erbij kan pakken en context kan geven waar nodig en kan aangeven wanneer een foto een bepaalde lens gebruikt, ingezoomd of uitgezoomd is, of bewerkt is.
Mark Voor de 102ste keer “wat wordt het mooi” roepen gaat net zo goed vervelen.
Heb jij even geluk dat ik dat nergens zeg. Hoef jij je ook niet te vervelen, haha. Ik snap je punt.
Ik heb in het begin veel negatieve meningen gehad met de aankondigingen van het hotel en de locatie en grote daarvan. Gelukkig ben ik redelijk flexibel en kan ik van mening veranderen en ben ik ook niet te trots om die bij te stellen. Misschien dat ik straks alsnog verschrikkelijk vind, maar ik heb daar nu nog geen reden voor en deel daarin graag mijn enthousiasme tijdens de bouw. Maar ik ben inderdaad de verdediger van de Efteling, die geen kritiek eist en alleen positieve propaganda spuwt. Daar betaald Fons mij immers voor! 😉
Mark Om af te sluiten: leuk om eens een foto vanaf deze kant te zien. Ik hoop dat het plein zo levendig wordt als de concepts een beetje tonen, maar ik vind het even lastig inschatten nu de bouw vordert wat de impact van zo’n gebouw werkelijk gaat zijn.
En daarbij vermeld dat haast niemand via deze kant het park binnen komt
Ik had dit inderdaad een fijnere en inhoudelijk post gevonden waar ik het nu al meer mee eens ben. Maar misschien ligt dat nogmaals bij mij en mijn interpretatie . Ik hoop in ieder geval dat we vaker inhoudelijk elkaar kunnen vinden of fijn kunnen discussiëren.