Gimli catastrofaal zeerzeker.. maar het zou mij niks verbazen gezien niks in de Efteling meer 'heilig' is en het park een toekomstvisie heeft die anders is dan toen het HVDVZ gebouwd/bedacht werd. Daarnaast.. eerlijk is eerlijk, het gebouw is geweldig maar de parking ervoor is verre van perfect en te klein voor de uitbreidingsplannen naar meer bezoekersaantallen. De toeloop naar het HVDVZ is echt gericht vanaf de Europalaan en het gebouw verplaats of draai je niet zo even 1, 2, 3. Men lijkt met het nieuwe yuppenhotel toch voornamelijk een Disneyland Paris te willen nabootsen met een generiek hotel met entree tot het park. Zelfs de architectuur daarvan lijkt op het Disneyhotel.
Als het hotel met voorliggend 'eiland van de vijf zintuigen' straks klaar is vermoed ik dat ze parking K+ en toelooproute vanaf Bosrijk niet meer gaan laten lopen via de huidige parking naar de voorkant van het HVDVZ zoals het nu is, maar er een pad rechtdoor voor het theater langs gaat lopen. Aldus:
Überhaupt verlies je vanaf die parkeerplaats in mijn ogen al een beetje het magische effect wat het HVDVZ heeft als je over de originele promenade aan komt lopen, maar als je zo langs het theater loopt heeft ie al helemaal geen echt nut meer. Maar dit is slechts mijn vermoeden...