Ik bedenk mij overigens dat er totaal geen logica in de beslissing zit.
Een argument op de Efteling webcare is "een uniek souvenir" nu kan ik dat tot op zekere hoogte begrijpen, daar is ook niets mis mee, Disney doet dit ook veel, limited edition dingen uitbrengen.
Maar als dat het argument is, dan kan je toch niet maken om nog een onbekend aantal boeken voor personeel bij te drukken, en waarom maak je er dan ook geen premium limited editon prijs van, je kan er dan bij wijze van spreken 50 euro voor vragen, verkoop je er ook 2500 uit maar heb je wel 62K meer verdient.
Maar het argument voor de prijs is weer om de herinnering voor iedereen toegankelijk te maken, wat ook zeer prijzenswaardig is, maar waarom dan dat gelimiteerde aantal en geef je niet gewoon aan om er bij te gaan drukken als t maandag uit verkoopt (daarmee geef je ook een signaal af aan de Marktplaats kneuzen).
Hoe ik t wend of keer, het blijft gewoonweg onbegrijpelijk deze combinatie van keuzes, en ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat na de hele ophef erover er vandaag een bericht naar buiten komt dat het boek gewoon beschikbaar gaat komen.