Goh, ik heb de Efteling en merchandise eigenlijk al lang opgegeven. Ze zouden zo'n mooie en goeie merchandise op de markt kunnen brengen en dan gooien ze nog liever goedkope Chinese zooi op de planken dan degelijke kwalitatieve items waar mensen nog geld aan willen uitgeven.
Ik snap dat je de kosten voor degelijke merchandise niet wil maken als Johnny en Marina al tevreden zijn met Chinese prul.
Maar mag het iets meer zijn. De echte fans kopen toch alles en het mag wat kosten. Ik ken een fan met dozen tot het plafond vol Eftelingprullaria dus ze hebben het geld.
En heel eerlijk, als het kwaliteit is dat Disney aflevert mag het voor mij wat kosten. En ja, ik weet het, internationale megaholding vs "kleine landelijke onderneming" is niet te vergelijken, maar er is toch wel iemand die prijs-kwaliteit toch mooie zaken kan afleveren dat niet te veel kost in aankoop voor het park en toch een mooie verkoopprijs kan hebben?
Desnoods verkoop je toch zoals Disney een licentie om een ontwerp te gebruiken en te verkopen door een derde mits een percentage voor jou, passeer je 2x langs de kassa.