Eftelflags
Ik verbaas me altijd enorm in het verschil van werken bij J&DD ivm bijvoorbeeld De Baron. Bij de Baron zijn de operations niet normaal snel en bij Joris lijken ze er soms alles aan te doen om te rekken. Ik kom er wekelijks en elke keer weer duurt het een eeuwigheid voor er een trein vertrekt. Personeel is ook vaak meer met elkaar bezig daar dan direct aan de gang te gaan met de passagiers ( riemen etc).
De grouper in de zomer zorgt voor veel rust in het station. Maar deze attractie hoort eigenlijk een capaciteitsmonster te zijn. Hoop dat ze dit echt mee gaan nemen in het onderhoud en ook het personeel beter trainen. Ook bij de Python vliegen de treinen er altijd uit ( de ene is net op de lift als de andere trein binnen komt) en zelfs bij de Vogelrok word met dubbele treinen volle bak doorgewerkt terwijl de wachtrij 5 minuten is.
De Horeca verbaas ik me met de week alleen maar meer over , gisteren bij Station de Oost een wachtrij van jewelste maar de complete snackmuur is leeg en word niet naar omgekeken. Ik zit zelf in deze branche en mijn horecahart huilt als ik zie hoe het er op dit moment aan toe gaat in de Efteling. Ze lopen enorm veel centen mis puur omdat de wachttijden voor eten bijna langer zijn dan de gemiddelde attractie😔
Dan heb je nog de nieuwe Freestyle automaten . Elke keer is het gezeik met die apparaten.. gisteren de knop vol ingedrukt houden en na 2 seconden stopt ie er gewoon mee. Na meerdere personeelsleden tevergeefs aangesproken te hebben werd ik bij een 4e medewerker wel goed geholpen. Afgaande op zijn reactie worden ze helemaal wild van de apparaten. Ik sta wekelijks met een nieuw probleem met mijn beker bij personeel dus ik kan me voorstellen dat dit de hele dag door gebeurd🤣