Ik heb heb het park inmiddels ook een paar vrijdagen bezocht en heb ook het een en ander van het Entertainment gezien. Niet alles moet ik zeggen maar wat ik heb gezien vond ik best tof. De elfjes bij op het Ton van de Ven plein. De vele karakters bij Max en Moritz waarbij het juist bijna een overdaad werd. De Statige Stuurman, Mijnwerkers en natuurlijk ook Djin. Enorm fijn dat er eindelijk weer zoveel entertainment in het park te vinden is tijdens de zomermaanden. Want laten we wel wezen, dit soort entertainment dat je random tegen kon komen hebben we in deze mate veel te lang niet in het park gehad. En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over de corona periode.
Wat mij overigens afgelopen vrijdag opviel viel me wel weer een beetje tegen. Waar ik op eerdere avonden overal waar ik keek een act zag lopen op het Max en Moritz plein, was nu alleen de Harmonie van Drie present toen wij er langs kwamen. Dat kan toeval zijn, maar van de Max en Mortiz, Bakker Krümmel, Frau Schmetterling én de Harmonie naar alleen die laatste is wel heel opvallend. Daarnaast viel ook op, en dat vind ik eigenlijk nog erger, dat Djin nog maar door 2 personen "gespeeld" wordt. Wat er voor zorgt dat hij statisch in de hoek van het plein wordt neergezet en voornamelijk nog zijn hoofd beweegt en met mensen praat. Maar dus geen rondje loopt, zelf mensen aan spreekt, vraagt om high fives, etc, etc. Terwijl dat deze act juist zo tof maakte. Hopelijk was dat een eenmalig iets en zijn ze de volgende keer weer op volle sterkte bij Djin.
Tot slot, die sluitingstijd. En ja dat zal vast een afspraak zijn met de gemeente en beter zijn voor de spreiding en alles wat je nog meer kan bedenken. Maar 22:00 is voor zo'n avond gewoon té vroeg. Iedere keer vlak voor je naar huis moet springen de lampjes aan terwijl er niets magischer is dan de Efteling in het donker en dan prachtig uitgelicht. Iets waar ze juist zelf ook jaren reclame mee maakten. Je mist minstens een extra uurtje maar eigenlijk gewoon 2 extra uren.