Tim Ook overdag was het best rustig toen we er vorige week waren, maar 's avonds merk je nog wel een verschil.
Wij hebben er één avond van gemaakt, met aansluitend een volle dag. Prima voor een goed gevuld programma, waar eigenlijk alles aan bod is gekomen (pas bij het vertrekken beseften we dat we Fabula compleet vergeten waren, maar goed).
Een rondje écht in het donker zat er er nergens in, maar nét na tien uur blijkt het wel donker genoeg voor de Aquanura-show om mooi tot z'n recht te komen. Helaas speelt er om 22:15 de Tweede Symfonie, die er in het donker met alle lichten héél mooi uitziet, maar muzikaal toch echt te weinig in huis heeft. Dat moest in elk geval geen twee avonden na elkaar.
De wegenwacht heb ik helaas niet kunnen bewonderen, maar de Stuurman en de Kompels wel - heel geestig. De elfjes op het TVDV-plein deden mijn hartje wel smelten; die toren met de schommels staat er echt heel mooi, en met het juiste licht voelt het echt heel magisch. Het leuke is dat daar ook voortdurend iets staat. Op het Max & Moritz-plein heb ik enkel de Harmonie van Drie gezien (twee dagen na elkaar toevallig nét wanneer we er passeerden). Ook bij ons bezoek stond De Djinn in een hoekje van het plein met slechts twee bestuurders; ik was niet zeker of dat de bedoeling was, maar was nog steeds onder de indruk.