Een nieuwe aanleg gaat lastig worden met het natuurgebied lijkt me.
De bussen vervangen door electrisch veranderd niets aan de situatie. Ik weet nog dat het busstation van Tilburg vaak overvol was en dito voor de bussen. Alles behalve ideaal en de capaciteit moest écht groter. Nu weet ik niet of men er sinds toen iets in heeft kunnen bereiken (ben al jaren niet meer met het OV gegaan omdat het gewoon een hel blijft) maar ik snap best dat de situatie zoals hij destijds was onacceptabel was voor de Efteling en veel bezoekers. Een betere OV optie zou ook weer meer mensen met het OV kunnen krijgen.
Jules Hebben de recente aanpassingen aan de infrastructuur de situatie niet al aanzienlijk verbeterd?
Nu ben ik iemand die hooguit 2x per jaar in de Efteling komt.. maar mijn ervaring is niet heel positief. Het kruispunt met de N-Weg ongelijkvloers maken heeft zeker geholpen voor de doorstroming op de N weg.. maar vanaf daar is het nog een puinzooi met stoplichten en een wisselstrook die ik nog nooit zijn werk heb zien doen (ergo: Bij letterlijk elk bezoek - zelfs nog deze zomer - was die wisselstrook gewoon dicht). Daarnaast is ook de parkeerplaats volledig verkeerd ingericht om de stroom van inkomende en vertrekkende auto's goed te kunnen verwerken.
het is dan ook niet voor niets dat de Efteling zelf ook al jaren aan het lobbyen is om de toerit naar de Efteling toe naar de andere kant van het park te verleggen om zo het verkeer weg te hebben uit kaatsheuvel zelf en meer capaciteit te maken.