Toch wel héél oud nieuws dit..
Jammer, maar ergens wel begrijpelijk. Het park is klein en trekt in principe genoeg volk. Ik kan me voorstellen dat ze dan liever een betalende bezoeker hebben, dan een Abo-houder die komt "freeloaden".
EP heeft om eigenlijk dezelfde reden al een zilver en goud abo opsplitsing gemaakt. Het grote gros van de abo houders zal daar ook voor Zilver kiezen, om zo de dagen op te vullen waar het toch al wat minder druk is.
Het zou me niet verbazen als meer parken hun abonnementen aan banden gaan leggen.
PHL is de laatste jaren steeds meer richting "premium" aan het gaan. Horeca wordt aangepakt en er komt horeca van beduidend beter niveau terug. De prijzen die je betaald zijn daarmee ook een stuk hoger. Dat wordt ook doorgevoerd in de rest van het park. Van de ene kant heb ik wel respect voor dit streven naar top-kwaliteit.. van de andere kant vind ik het ook jammer dat een dagje PHL zo onbetaalbaar wordt voor veel mensen.
Overigens zijn ook de kortingsacties gestopt, zoals 2x betalen 1x pret, of de goedkopere tickets via Social Deal, Groupon etc. etc. De enige manier om nu nog korting te krijgen is doordeweeks gaan en op tijd boeken.