Lin het staat inderdaad ook op de kalender, maar ze hebben in deze tijd zoveel mogelijkheden.

• Toverland App
• Facebook
• Instagram
• Twitter

En dat daar een strategie bij zit weet ik wel zeker, want er komt op korte termijn een aankondiging waar Looopings nauw bij betrokken is, maar ik denk dat het wel duidelijker mag. Ook niet iedereen weet van het bestaan van de kalender, en als je het vraagt aan de klantenservice op welk medium dan ook, word gereageerd met dat er inderdaad plannen zijn maar dat je de social media goed in de gaten moet houden!

  • Lin heeft hierop gereageerd.

    Jordy maar ze hebben in deze tijd zoveel mogelijkheden.

    Maar waarom zouden ze? Waarom moet het per se nú al?
    Dat er misschien maandag al wat voorbereidende werkzaamheden beginnen, betekent toch niet dat we nu per se ook alle details er al van moeten weten? Die andere kanalen gaan ze ook heus wel benutten, maar ik snap zelf de urgentie niet zo dat het feit dat Fenix eventjes dichtgaat meteen ook reden moet zijn om die plannen op tafel te gooien.
    Geduld is een schone zaak, maar goed dat is mijn kijk erop 🙂

      Lin Geduld is een schone zaak, maar goed dat is mijn kijk erop

      dat is denk ik ook het probleem bij fans, die willen gewoon alles weten. Ook wel begrijpelijk, maar uit het verleden weten we dat Toverland gelukkig geen phantasialand strategie heeft dus zullen we binnenkort echt wel iets horen.

      Jordy Ze hoeven van mij ook niet met alle details te komen tot nu toe, maar een bericht op social media over dat ze plannen hebben voor 4 nieuwe attracties en dat daarom Fenix gesloten gaat zijn vanaf 5 september had wel gemogen!

      Dit is wat ik heb geschreven, maar ik wil hier liever niet over in discussie gaan, naar mijn mening had het duidelijker gemogen, en zoals ik al zei, ik hoef niet alle details. Maar iets duidelijkere communicatie over attractiesluitingen kan dus wel! In hun mooie app bij het openen “Let op: attractie X is wegens X gesloten”.

      • luc136 heeft hierop gereageerd.

        Jordy Maar iets duidelijkere communicatie over attractiesluitingen kan dus wel!

        Maar wordt het echt duidelijker van de voorstellen die hier gedaan worden? Op dit moment kan je gewoon op de website van het park de datum aanklikken waarop je wil bezoeken en zie je meteen welke attracties gesloten zijn. Duidelijker kan het mijns inziens vrijwel niet, sterker nog, veel parken zouden hiervan kunnen leren.

        Waarom zou Toverland nu op social media of in hun app moeten zeggen dat een achtbaan volgende week gaat sluiten voor onderhoud? Levert alleen maar verwarring op voor mensen die het park nu willen bezoeken. Daarbij zijn dat soort berichten binnen twee dagen weer weggezakt en nauwelijks terug te vinden. Ik zie de toegevoegde waarde van zo’n aankondiging echt niet. De parkwebsite is juist bedoeld voor dit soort informatie, en daar is het heel duidelijk te vinden.

        Aangezien ik de Fenix lifthill klimveiling heb gewonnen en Toverland zelf met het voorstel is gekomen om dit tijdens de sluiting van Fenix te komen doen, ben ik wel benieuwd of ik samen met mijn dochter er überhaupt iets van de werkzaamheden kan zien.
        Hoop dat ik dan ook wat foto's mag maken en wellicht hier dan kan posten. Klim zal ergens tussen 5 sept en 7 okt plaatsvinden.

        Ik heb denk ik wel een idee waarom toverland de plannen geheim houd. Ik heb het idee dat Toverland bang is voor bezoekers dit jaar weg te houden. Dit komt iemand zal meschien eerder dit jaar naar de Efteling gaan en volgend jaar Toverland als ze horen er komen nieuwe attracties. Wat Toverland nu doet ze houden de attracties tot het einde zomer seizoen geheim en zorgt dat die mensen gaan, daarna kondigden ze de nieuwe attracties aan en komen de bezoekers wss van dit jaar terug

        Oké, maar maandag zal dus Fenix dicht zijn en geen aankondiging? Dat zou wel apart zijn toch?

        Ik denk zomaar dat Fenix hellemaal niet dicht is morgen maar dat alles wat is opgeschoven. Je kan bezoekers niet zomaar verrassen met een gesloten top attractie. Wij als fans lezen deze forums maar de normale bezoeker niet.

          KevinRollercoaster27 Wij als fans lezen deze forums maar de normale bezoeker niet.

          Ik vind ook dat de communicatie beter kan en heb eerder ook aardig moeten zoeken wanneer Fenix nou dicht ging ivm plannen van bezoek met kaartjes die we nog hadden liggen.

          Maar het staat wel gewoon op de site als je de dag bekijkt die je wilt bezoeken in de kalender:

          Maar een banner, aankondiging of onderhoudskalender zou wel helpen.

            KevinRollercoaster27

            Mark

            Fijn om te lezen dat er toch nog mensen met mij eens zijn, nogmaals hoeven ze echt niet alle details op tafel te gooien, maar laten weten dat een attractie dicht is in verband met werkzaamheden/uitbreidingen aan het gebied had wel gekund!

            Je opent de app, LET OP: Attractie X is gesloten van X tot X in verband met X

            Een melding bij het bestellen van tickets.
            X is in deze periode dicht.

            Op sociale media kanalen, op de feed of tijdlijn en in het verhaal een korte mededeling.

            Niet iedereen is digitaal zo goed op de hoogte, en daar word tegenwoordig zo makkelijk over gedaan.

            (Ik wil hier geen discussie over)

            • luc136 heeft hierop gereageerd.

              Mark oké dat is wel netjes dan vermeld. Maar deel je mening dat er wel een duidelijkere communicatie mag komen. Aan de andere kant hoeveel mensen bezoeken de komende 4 weken Toverland, en dan voornamelijk doordeweeks?

              Wellicht dat maandag de aankondiging komt na het spookslot afscheid ?

              Met alle respect maar via de website van Toverland heb ik sneller gevonden welke attracties er open zijn dan bij menig ander park, ik snap jullie punt niet zo.
              Kan het zijn dat er hier een aantal ietwat teleurgesteld/ongeduldig zijn over het feit dat er nog niets is aangekondigd qua nieuwigheden?
              Als Troy deels een retrack krijgst staat dit ook gewoon bij de openingstijden per dag. Expeditie Zork was wel aandacht voor maar dat ging specifiek over het aanpassen van de attractie en daar was wat te vertellen. Plan je je bezoek dan weet je dat Fenix dicht is vanaf maandag.
              Geduld is een schone zaak, die aankondiging komt wel. Je kan het ook zo zien, als die komt zijn ze al bezig dus duurt het minder lang voordat je van al het nieuws kunt genieten.

                Randomnickname95 het gaat me echt niet om de aankondiging, maar meer over een stukje duidelijk communiceren. We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn. Van mij mag het duidelijker, heeft niets met ongeduld te maken.

                • luc136 heeft hierop gereageerd.

                  Er wordt toch vermeldt dat het dicht is op hun website? Lijk me communicatie genoeg en misschien dat ze het ook maandag melden op hun social media dat Fenix dicht is. Het moet niet perse met een persbericht/blog. Als het komt dan komt het maar alleen wanneer Toverland het een goed moment vindt.

                  • Lin vindt dit leuk.

                  Randomnickname95 Met alle respect maar via de website van Toverland heb ik sneller gevonden welke attracties er open zijn dan bij menig ander park

                  Zonder hier een Toverland Efteling discussie van te maken, maar ik wil het puur als voorbeeld gebruiken.

                  Als ik de onderhoudskalender van de Efteling bezoek zie ik in een periode wanneer attracties eruit liggen.
                  In ons geval, we hadden nog kaarten voor Toverland en wilden einde zomer gaan. Ik had hier ergens gelezen dat Fenix dicht ging en wilde dat uitzoeken. Dat heeft me echt even geduurd voordat ik doorhad dat ik dan per dag moest gaan kijken of Fenix dicht was of niet.

                  Het kan gewoon handiger.

                  Er is toch geen enkel ander park die via social media of iets dergelijks meldt wanneer een attractie dicht is? Bij Toverland staat het én op de website én ook nog bij de entree op de borden.

                  Eens dat het misschien nog wel vermeld mag worden bij het bestellen van tickets op datum, niet iedereen kijkt van tevoren bij de openingstijden.

                  Overigens staat in de app ook gewoon aangegeven welke attracties geopend zijn. Extra melding lijkt me dan niet nodig.

                  Ik gok dat we volgende week wel een aankondiging kunnen verwachten, ben benieuwd! Heeft wel als risico dat mensen hun bezoek natuurlijk uitstellen naar volgend jaar zodra de nieuwe attracties open zijn. Daar is nu slim op ingespeeld met de winter actie.

                  Er gaat toch ook niemand zijn bezoek uitstellen voor een parachute droptower? Leuk dat het park zometeen weer iets dagvullender is met wat kleine toevoegingen maar echt wachten op volgend jaar hierdoor zal toch niet? Kan het mishebben hoor.

                  Denk dat ze de media aandacht wel willen hebben en dan moet je niet voor het spookslot sluiting event iets presenteren. Dan is de aandacht weg, wellicht komende maandag een presentatie anders later.

                  Jordy (Ik wil hier geen discussie over)

                  Jordy We hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn.

                  Misschien moet je dan niet standpunt 10 keer herhalen binnen een week tijd 😉

                  Ik blijf erbij, meldingen op social media of in de app zijn alleen maar verwarrend voor mensen die het park vandaag bezoeken. Dat soort media zijn juist bedoeld voor informatie over wat NU gaande is.

                  Een onderhoudskalender op de website is een optie, maar dat werkt eigenlijk alleen voor mensen die gewend zijn zo’n pagina op te zoeken, en let’s face it, dat zijn eigenlijk alleen mensen die vaak Efteling-bezoekjes plannen (volgens mij het enige park in de regio met zo’n kalender). Vergeet niet dat waarschijnlijk 95% van de bezoekers überhaupt niet van tevoren kijkt of een attractie in onderhoud ligt. Voor hen is misschien het aangeven op de kalender, wat Toverland doet, zelfs wel het handigst, wat dat is de meest waarschijnlijke pagina waarop zij zullen kijken als ze een bezoek inplannen.

                  • Jordy heeft hierop gereageerd.

                    luc136 je herhaald het nu toch ook, een beetje vriendelijk houden.