Dat idee met die tunnel gaat hem waarschijnlijk niet worden. Hetzelfde probleem was er destijds bij de Magische Vallei, waardoor de baan uiteindelijk daarboven is gekomen i.p.v. in de grond. Schijnt iets in die omgeving te zijn waardoor dat lastig is.
Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
Vandaag zelf in Toverland geweest en gekeken en gevraagd naar wat er gaat komen.
De medewerkers weten of zeggen net zoveel als Looopings, er ligt zeker veel grond links van Fenix… dat duid op een flink project. De medewerker die ik sprak is dat de wandelroute wel eens het spookbos kan gaan worden. De vijver zal niet droogvallen of droog gemaakt worden, die is nodig voor de boot ride.
Los daarvan lag het park er goed bij, kleine kanttekening- te rustig oké warm maar toch… en de wunderbal kost nu 6 euro teveel…
- Bijgewerkt
KevinRollercoaster27 nodig voor de boat ride? We praten over de vijver achter Avalon, lijkt mij dat die gedeeltelijk drooggelegd gaat worden, die grote bult zand ligt daar niet zomaar, anders kunnen ze er weinig bouwen…?
Wat bedoel je met:
Wandelroute het spookbos kan worden?
Kun je iets specifieker zijn?
Jordy Het water voor de Merlin ride kan naar de vijver gepompt worden, als ze de vijver droogleggen dan kan dat nergens meer heen. Dus die optie zal het niet zijn, hoogstens dat ze iets maken op de vijver.
De medewerker had het over een pad die ze gaan gebruiken die tijdens Halloween wordt ingezet voor het heksenbos.
- Bijgewerkt
Het water van Merlins Quest moet inderdaad ergens heen kunnen, daar heb je gelijk in, maar ik spreek ook niet over een complete drooglegging, ze kunnen het ook eerst droogleggen en daarna weer meren en rivieren creëren, zoals ze bij huidig Avalon hebben gedaan. Bovendien zijn er mogelijkheden om een extra bassin of stortbak te maken net als bij Djengu River.
Over het heksenpad gesproken, dit is volgens mij de toegangsweg richting Witches Forest, wat gesitueerd ligt in het bos achter de vijver. Dat hier een toegangsweg komt richting de uitbreiding van Avalon lijkt me logisch, die poort die er nu zit, dient op dit moment als dienstingang en als CADO (Calamiteiten Doorsteek).
De tweede toegangsweg richting de uitbreiding zal denk ik komen op de plek waar nu Arthurs Tournament Training ligt (speeltuin) hier zie je dat het pad gewoon is afgekapt, hier zouden ze dit pad door kunnen laten lopen. Overigens word deze speeltuin ergens anders geplaatst volgens geruchten.
Maar goed, we gaan het zien!
Onderstaande met twee pijlen aangegeven waar we het over hebben!
Jordy precies wat je qua afbeelding stuurt is ook wat ze bedoelde
Maar dan zou Merlin’s Quest toch ook een aantal weken dicht moeten? In het artikel werd alleen gesproken over dat Fenix een aantal weken dicht moest, dan moet er dus wel iets gebeuren in het bestaande gebied?
- Bijgewerkt
mikeee ik verwacht dat ze Fenix af gaan maken qua thema, alle zijkanten zichtbaar vanuit de looppaden zijn gethematiseerd, de rest niet. Het water loopt via gemarkeerde cirkel op het plaatje hieronder in de vijver. Het is enkel overstort denk ik, perfecte plek om daar wat water te laten voor een meer! De rest verharden en beekjes met bruggen maken zoals je nu ook ziet.
Ik ben benieuwd wanneer we een aankondiging kunnen krijgen want over een kleine 3 weken beginnen ze al met fenix. Wanneer verwachten jullie dat we iets horen?
- Bijgewerkt
Ik zag ergens voorbij komen (volgens mij was dat overigens gewoon hier) eind van de vakantie/ begin september, als dat zou kloppen over een week of 2 dus.
Randomnickname95
Dat is het meest voor de hand liggende en wel de periode dat toch wel veel parken met aankondigingen komen.
Randomnickname95 Komende week is de laatste week van de bouwvak regio zuid. Daarna zullen ze al snel beginnen met bouwen aangezien Fenix vanaf 5 september dicht gaat. Zou logisch zijn als we dan al iets meer weten zodat we kunnen zien wat ze aan het bouwen zijn.
Ik zag gisteren deze foto voorbij komen. Dit is als het goed is zo'n timelaps Camara
Ik zag zaterdag ook zo’n kastje staan op station Fenix.
Kunnen we dan concluderen dat het echt een uitbreiding is op de noordelijke visvijver in plaats van een paar toevoegingen aan het huidige Avalon?
- Bijgewerkt
Pretparkgenot ja.
Overigens is de vergunning gevraagd voor N392 welke het hele gebied van Avalon inclusief vijver betreft, dus uitbreidingen in huidig Avalon zijn NIET uitgesloten.
Zoals ik hierboven al schreef samen met iemand anders in dit Topic. Merlins Quest moet misschien dicht, omdat de vijver van Merlins Quest een overstort systeem bevat en dat water komt uit in de grote vijver.
Achter Fenix ligt een ontzettend grote bult zand en de Intamin Parachute Tower word geplaatst achter Flaming Feather. Als we naar het plangebied N392 kijken betekend achter Flaming Feather in het water.
Van mij mag die aankondiging wel is komen heb het idee dat er toch nog veel dingen niet geregeld zijn of zo. Vraag met niet waarom maar dat ‘gevoel’ heb ik.
Ik zat vandaag even te kijken wat Intamin allemaal in zijn catalogus heeft staan. En bij de dome ride theater staat to be announced. Hoe gaaf zou het zijn als Toverland een combi deal heeft en dit in een Arthur/Morgana jasje kan gieten! Misschien heb ik iets te veel hoop, maar ach dromen mag.
Tvlfan Van mij mag die aankondiging wel is komen
heb het idee dat er toch nog veel dingen niet geregeld zijn of zo. Vraag met niet waarom maar dat ‘gevoel’ heb ik.
Van mij ook! Wat ik in een ander topic benoemd heb, 5 september gaat Fenix dicht (aankomende maandag) en er is gewoon niets aangekondigd, ik vind het laat.
Ze hoeven van mij ook niet met alle details te komen tot nu toe, maar een bericht op social media over dat ze plannen hebben voor 4 nieuwe attracties en dat daarom Fenix gesloten gaat zijn vanaf 5 september had wel gemogen!
Vanavond ga ik even naar Toverland, voorlopig de laatste keer Fenix tot Halloween, en ik ben benieuwd of we vanaf nu tot en met maandag wat gaan horen!
Jordy 5 september gaat Fenix dicht (aankomende maandag) en er is gewoon niets aangekondigd, ik vind het laat.
Summer Feelings duurt t/m 4 september. En op de onderhoudskalender is wel heel duidelijk aangegeven vanaf wanneer Fenix dichtgaat.
Ik vind het niet zo'n punt en ergens ook wel begrijpelijk dat we nog geen aankondiging hebben gehad. Ze zullen daar wel een strategie bij hebben.
- Bijgewerkt
Lin het staat inderdaad ook op de kalender, maar ze hebben in deze tijd zoveel mogelijkheden.
• Toverland App
• Facebook
• Instagram
• Twitter
En dat daar een strategie bij zit weet ik wel zeker, want er komt op korte termijn een aankondiging waar Looopings nauw bij betrokken is, maar ik denk dat het wel duidelijker mag. Ook niet iedereen weet van het bestaan van de kalender, en als je het vraagt aan de klantenservice op welk medium dan ook, word gereageerd met dat er inderdaad plannen zijn maar dat je de social media goed in de gaten moet houden!