Nou, ik zie het echt nog niet voor me hoe zo'n parachute tower een beetje mooi weggewerkt kan worden in Avalon... Maar ik hoop dat ze me positief kunnen verrassen, de Toy Soldier Parachute drop ziet er ook niet top uit maar geeft verder best een leuke rit weg.

Zou het mogelijk zijn om zo'n apparaat deels onder de grond te stoppen? Dus dat de gondels uit de grond lijken te komen? Zou wel een leuk effect kunnen opleveren. Scheelt ook impact op het gebied en minder uitzicht op de lelijke delen van het park. Maar deze attractie zal waarschijnlijk voor de hoogte zijn aangekocht, dus heel groot acht ik de kans zelf niet.

Dutch23 idee is leuk maar ik weet niet of dat zo handig is naast een vijver, als het een keer goed regent en de vijver loopt over heb je wel een flink probleem. Ongeacht hoe goed je het isoleert, water zal waarschijnlijk toch een opening vinden.

Dutch23 Origineel idee! Als je de parachutes dan de grond in laat zakken zou er wel iets te zien moeten zijn aan de zijkanten van de kuil.
      Ik denk alleen dat het allemaal erg prijzig zou worden.

Dutch23 Doet me denken aan de vrijevaltoren in Leofoo Village, waar de wachtrij rondom het instapperron cirkelt half onder de grond. Ziet er wel tof uit:

Maar zoals anderen al zeggen, zal wel duur en onhandig worden, terwijl je dan ook een stuk hoogte kwijtraakt.

Als je er nu van die hobbitbergjes omheen legt en dan van die mandjes eruit laat komen zoals met een meiboom zoals in Tripssdrill?

Je maakt het verhaal dat de dorpsbewoners van Avalon vertier zochten en met tafellakens en mandjes dus gingen parachutespringen.

asuran Dutch23 idee is leuk maar ik weet niet of dat zo handig is naast een vijver, als het een keer goed regent en de vijver loopt over heb je wel een flink probleem. Ongeacht hoe goed je het isoleert, water zal waarschijnlijk toch een opening vinden.

Ik ben geen ingenieur helaas, maar bij de Baron in de Efteling ligt er ook een vijver dichtbij de 10 meter diepe tunnel. Er lopen zelfs tunnels onder water, dus het moet kunnen, haha. Echter is de prijs daardoor natuurlijk aan de hoge kant en ik verwacht niet dat Toverland met zulke budgetten werkt.

Progress Dutch23 Origineel idee! Als je de parachutes dan de grond in laat zakken zou er wel iets te zien moeten zijn aan de zijkanten van de kuil.
          Ik denk alleen dat het allemaal erg prijzig zou worden

Ja, ik acht de kans ook erg klein dat het gaat gebeuren. Tenzij Toverland opeens weer miljoenen overheeft! Misschien dat de Efteling mijn idee bij de Lummels uit kan werken, haha.

Meint Dutch23 Doet me denken aan de vrijevaltoren in Leofoo Village, waar de wachtrij rondom het instapperron cirkelt half onder de grond. Ziet er wel tof uit:

Ja, dit ziet er ook heel tof uit inderdaad! Ook een slimme manier om de wachtrij meteen te verwerken.

Dat idee met die tunnel gaat hem waarschijnlijk niet worden. Hetzelfde probleem was er destijds bij de Magische Vallei, waardoor de baan uiteindelijk daarboven is gekomen i.p.v. in de grond. Schijnt iets in die omgeving te zijn waardoor dat lastig is.

Vandaag zelf in Toverland geweest en gekeken en gevraagd naar wat er gaat komen.

De medewerkers weten of zeggen net zoveel als Looopings, er ligt zeker veel grond links van Fenix… dat duid op een flink project. De medewerker die ik sprak is dat de wandelroute wel eens het spookbos kan gaan worden. De vijver zal niet droogvallen of droog gemaakt worden, die is nodig voor de boot ride.

Los daarvan lag het park er goed bij, kleine kanttekening- te rustig oké warm maar toch… en de wunderbal kost nu 6 euro teveel…

KevinRollercoaster27 nodig voor de boat ride? We praten over de vijver achter Avalon, lijkt mij dat die gedeeltelijk drooggelegd gaat worden, die grote bult zand ligt daar niet zomaar, anders kunnen ze er weinig bouwen…?

Wat bedoel je met:
            Wandelroute het spookbos kan worden?
            Kun je iets specifieker zijn? 😃

Jordy Het water voor de Merlin ride kan naar de vijver gepompt worden, als ze de vijver droogleggen dan kan dat nergens meer heen. Dus die optie zal het niet zijn, hoogstens dat ze iets maken op de vijver.

De medewerker had het over een pad die ze gaan gebruiken die tijdens Halloween wordt ingezet voor het heksenbos.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

KevinRollercoaster27

Het water van Merlins Quest moet inderdaad ergens heen kunnen, daar heb je gelijk in, maar ik spreek ook niet over een complete drooglegging, ze kunnen het ook eerst droogleggen en daarna weer meren en rivieren creëren, zoals ze bij huidig Avalon hebben gedaan. Bovendien zijn er mogelijkheden om een extra bassin of stortbak te maken net als bij Djengu River.

Over het heksenpad gesproken, dit is volgens mij de toegangsweg richting Witches Forest, wat gesitueerd ligt in het bos achter de vijver. Dat hier een toegangsweg komt richting de uitbreiding van Avalon lijkt me logisch, die poort die er nu zit, dient op dit moment als dienstingang en als CADO (Calamiteiten Doorsteek).

De tweede toegangsweg richting de uitbreiding zal denk ik komen op de plek waar nu Arthurs Tournament Training ligt (speeltuin) hier zie je dat het pad gewoon is afgekapt, hier zouden ze dit pad door kunnen laten lopen. Overigens word deze speeltuin ergens anders geplaatst volgens geruchten.

Maar goed, we gaan het zien!

Onderstaande met twee pijlen aangegeven waar we het over hebben!

Maar dan zou Merlin’s Quest toch ook een aantal weken dicht moeten? In het artikel werd alleen gesproken over dat Fenix een aantal weken dicht moest, dan moet er dus wel iets gebeuren in het bestaande gebied?

• Jordy heeft hierop gereageerd.

mikeee ik verwacht dat ze Fenix af gaan maken qua thema, alle zijkanten zichtbaar vanuit de looppaden zijn gethematiseerd, de rest niet. Het water loopt via gemarkeerde cirkel op het plaatje hieronder in de vijver. Het is enkel overstort denk ik, perfecte plek om daar wat water te laten voor een meer! De rest verharden en beekjes met bruggen maken zoals je nu ook ziet.

Ik ben benieuwd wanneer we een aankondiging kunnen krijgen want over een kleine 3 weken beginnen ze al met fenix. Wanneer verwachten jullie dat we iets horen?

Ik zag ergens voorbij komen (volgens mij was dat overigens gewoon hier) eind van de vakantie/ begin september, als dat zou kloppen over een week of 2 dus.

Randomnickname95 Komende week is de laatste week van de bouwvak regio zuid. Daarna zullen ze al snel beginnen met bouwen aangezien Fenix vanaf 5 september dicht gaat. Zou logisch zijn als we dan al iets meer weten zodat we kunnen zien wat ze aan het bouwen zijn.