Ik vind het best een originele toevoeging, mits goed ingepast in het gebied. Heb zo'n attractie zelf in ieder geval nog nooit kunnen doen, in hoeverre geeft dit echt een 'vrije val' gevoel, of is het heel erg gecontroleerd en ga je gewoon wat op en neer?
Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
Phantasialand heeft eigenlijk ook een gelijksoortige toren in Wuze Town, die vind ik wel mooi aangekleed. Dat is een Vekoma en geen Intamin.
Randomnickname95 Ik heb die kortgeleden in Disney kunnen doen en vond het een leuke tussenmode van een heftige droptoren en de kleine droptorens van Zierer. Het heeft bet lekkere airtime en het gewichtsloosheid gevoel maar niet al te heftig.
Randomnickname95 Ik vond de variant in Disney erg vermakelijk. Het voelt wel gecontroleerd aan maar de plotselingen drops maken het een leuke attractie. Ik denk dat er genoeg lachende families gebruik van maken en dat de wat jongere bezoekers hun angsten stoer gaan overwinnen.
Het zorgt in Avalon ook voor een goede mix aan attracties, dat was juist waar men naar op zoek was. Veel families lieten het links liggen of gingen alleen in Merlin’s Quest. Door hier achter ook familie gerelateerde attracties toe te voegen heb je meer spreiding over je park, langere verblijfsduur en meer inkomsten bij The Flaming Feather (mits die open is ).
Benieuwd naar wat de andere attracties worden en in hoeverre we de kleine attracties ook echt als attracties kunnen zien en dat het niet een soort speeltuin is.
Ik heb lang gedacht dat een Starflyer een prima attractie voor Toverland zou zijn (bij voorkeur in Port Laguna), maar dit is ook wel een hele leuke optie hoor en de locatie vind ik ook prima gekozen.
Een prima invulling voor de hele familie in Avalon. Hierdoor trekken ze zeker wat meer families aan in dit thema gebied. Toch zou het leuk zijn als ze één thrill-ride zouden toevoegen aan het themagebied gepaard met 2 kleinere attracties voor de wat kleinere kinderen/familie en deze parachute tower.
Weet iemand wat zoon ding kost eigenlijk?
Wat ik me trouwens als eerste afvroeg bij deze aankondiging was oeh, gaan ze de eerste attractie toevoegen die de 45m passeert maar zo hoog is hij (waarschijnlijk) lang niet, verwacht geen custom (qua formaat/ hoogte bedoel ik dan). Benieuwd of ze ooit de ruimte voor die 3 attracties van max 100m hoog die in het bestemmingsplan staan opgenomen nog gaan gebruiken, vooralsnog is dat niet aan de orde, fenix komt met 40 meter ook niet boven de ‘reguliere’ maximale hoogte voor attracties in het bestemminsplan van 45m uit.
Nou, ik zie het echt nog niet voor me hoe zo'n parachute tower een beetje mooi weggewerkt kan worden in Avalon... Maar ik hoop dat ze me positief kunnen verrassen, de Toy Soldier Parachute drop ziet er ook niet top uit maar geeft verder best een leuke rit weg.
Zou het mogelijk zijn om zo'n apparaat deels onder de grond te stoppen? Dus dat de gondels uit de grond lijken te komen? Zou wel een leuk effect kunnen opleveren. Scheelt ook impact op het gebied en minder uitzicht op de lelijke delen van het park. Maar deze attractie zal waarschijnlijk voor de hoogte zijn aangekocht, dus heel groot acht ik de kans zelf niet.
Als je er nu van die hobbitbergjes omheen legt en dan van die mandjes eruit laat komen zoals met een meiboom zoals in Tripssdrill?
Je maakt het verhaal dat de dorpsbewoners van Avalon vertier zochten en met tafellakens en mandjes dus gingen parachutespringen.
Ik ben geen ingenieur helaas, maar bij de Baron in de Efteling ligt er ook een vijver dichtbij de 10 meter diepe tunnel. Er lopen zelfs tunnels onder water, dus het moet kunnen, haha. Echter is de prijs daardoor natuurlijk aan de hoge kant en ik verwacht niet dat Toverland met zulke budgetten werkt.
Ja, ik acht de kans ook erg klein dat het gaat gebeuren. Tenzij Toverland opeens weer miljoenen overheeft! Misschien dat de Efteling mijn idee bij de Lummels uit kan werken, haha.
Ja, dit ziet er ook heel tof uit inderdaad! Ook een slimme manier om de wachtrij meteen te verwerken.
Dat idee met die tunnel gaat hem waarschijnlijk niet worden. Hetzelfde probleem was er destijds bij de Magische Vallei, waardoor de baan uiteindelijk daarboven is gekomen i.p.v. in de grond. Schijnt iets in die omgeving te zijn waardoor dat lastig is.
Vandaag zelf in Toverland geweest en gekeken en gevraagd naar wat er gaat komen.
De medewerkers weten of zeggen net zoveel als Looopings, er ligt zeker veel grond links van Fenix… dat duid op een flink project. De medewerker die ik sprak is dat de wandelroute wel eens het spookbos kan gaan worden. De vijver zal niet droogvallen of droog gemaakt worden, die is nodig voor de boot ride.
Los daarvan lag het park er goed bij, kleine kanttekening- te rustig oké warm maar toch… en de wunderbal kost nu 6 euro teveel…
- Bijgewerkt
KevinRollercoaster27 nodig voor de boat ride? We praten over de vijver achter Avalon, lijkt mij dat die gedeeltelijk drooggelegd gaat worden, die grote bult zand ligt daar niet zomaar, anders kunnen ze er weinig bouwen…?
Wat bedoel je met:
Wandelroute het spookbos kan worden?
Kun je iets specifieker zijn?
Jordy Het water voor de Merlin ride kan naar de vijver gepompt worden, als ze de vijver droogleggen dan kan dat nergens meer heen. Dus die optie zal het niet zijn, hoogstens dat ze iets maken op de vijver.
De medewerker had het over een pad die ze gaan gebruiken die tijdens Halloween wordt ingezet voor het heksenbos.