Sorry, maar vrije val toren = vrije val toren.. De varianten die daar op bestaan zitten in zitjes.. één geheel, of meerdere losse bakjes. Draaiend systeem of systeem met tilt er in.. Dat zijn de varianten.

Een space shot is geen vrije val toren
Een para tower is geen vrije val toren.

Dat zijn wel toren attracties.

Klinkt voor mij gewoon alsof wessel zich eruit probeert te lullen dat zijn berichtgeving simpelweg fout was, aangezien stiekem verwijderen inmiddels niet meer kan.

Ik vrees dat de fantasie hier iets te wild op hol slaat en ik verwacht zelf niet meer dan wat flats (en eventueel wat grotere flats). Ik denk dat het grootste dat we kunnen verwachten een Tikal-achtige attractie zal zijn.

Ik hoop fout te zijn, maar meer dan dat zie ik niet snel verschijnen.

Kevjoe Zo'n tikal torentje zou dan onder die twee kleine attracties vallen, zoals Wessel/Looopings erover praat kunnen we concluderen dat die vrijeval achtige ride één van de twee grote rides is. Bovendien hebben ze de Morrel Hopper al.

Ik zie hier een hoop berichten over de drop tower en om die helemaal binnen te doen. Om de hoogte regels te kunnen omzeilen kunnen ze natuurlijk ook net als bv Port aventura de toren in een showbuilding bouwen waar het dak van open is en dan op de top van de toren het laatste stukje dak plaatsen.
      Zo zouden ze hem mooi in het kasteel van Morgana kunnen plaatsen en dan de toren van het kasteel gebuiken voor de toren zelf.
      Nou hoor ik hier voor de andere rides regelmatig Zamperla voorbij komen dus ben ik even in de catalogus van hun gedoken. Wat dachten jullie voor de 2 kleine rides aan de Demolition Derby deze zouden ze natuurlijk ook als double kunnen plaatsen.
      Verder een aeromax zou ook nog een leuke toevoeging zijn. ze zouden dan de ridevehicles aan kunnen passen naar een draak bv.

ChasinDreams Ik hoop niet dat ze met dergelijke niet echt te thematiseren kermisattracties aan komen...

Dan weet jij blijkbaar niet wat er allemaal mogelijk is qua thema en aankleding bij bepaalde attracties.

The_Bullgod Heb je dan voorbeelden van echt gethematiseerde demolition derby en aeromax? En dan heb ik het niet over een simpelweg bakjes gethematiseetd als draakje. Dat is neppig en kitsch en doet afbreuk aan het geloofwaardige karakter van Avalon.

ChasinDreams Dat is neppig en kitsch en doet afbreuk aan het geloofwaardige karakter van Avalon.

Waarom zou het in zo'n geval neppig zijn? Dan is elke vorm van theming dus neppig

The_Bullgod Nee hoor, maar simpelweg het bakje van een attractie in een bepaalde vorm gieten, noem ik geen thematisering. Althans, niet van Toverland-niveau. Wat voor verhaal kun je vertellen met wat draakjes aan een buis die rondjes vliegen?

ChasinDreams Gethematiseerde Demolition Derby? Wat dacht je van Disney Studios? Of die in Europa Park?

En moet alles echt uitdentreure gethematiseerd zijn? Waarom staat er een paal met een vogelnest erop in de Magische Vallei… Geen idee maar hij ziet er prima uit zo. En zoiets kan je voor heel veel Zamperla-attracties doen. Phantasialand heeft ook veel van dat soort molentjes staan die er gewoon prima uit zien. Europa-Park ook. Waarom Toverland niet?

luc136 Voor torentjes zie ik dat ook best wel voor me. En niet alles hoeft "tot in den treure" gethematiseerd te zijn, maar juist in Avalon wel. Omdat het zo'n geloofwaardig, "middeleeuws" gebied is. Die stijl moet je wel zien te behouden.

luc136 p.s. in Europapark ben ik (helaas) nog nooit geweest, maar vandaar ook dat ik om voorbeelden vroeg. Het voorbeeld daar ziet er wel erg goed uit.

Wessel Wit zegt in deze blog van Bart Baan dat men de vijver droog gaat leggen achter de Flaming Feather voor de realisatie van attracties. Of het droogleggen permanent is of alleen voor de bouw is ook niet helemaal duidelijk. Ook zou de benoemde droptoren op de meeste brede manier van het woord geïnterpreteerd moeten worden.

ChasinDreams minions attractie in universal japan of beijing was het geloof ik is een geweldige demolition derby en Disney heeft er ook een aantal

ChasinDreams ik denk dat je hier doelt op de term diegetically correcte attracties, maar Fenix is uiteindelijk ook een achtbaan karretje gethematiseerd als een Fenix. Dus die geloofwaardigheid in Avalon is al niet helemaal 100% diegetically correct en dat is ook bijna onmogelijk met niet Disney budgetten, maar wel een goed streven.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is een droptoren meer in het gebouw te verwerken? Ik doel op iets als in Villa Volta waar je de attractie zelf niet ziet? Want dan zou die stang ook in de muur kunnen en dan alleen de zitjes zichtbaar lijkt me heel vet😁 Alleen twijfel of dat onderhoudstechnisch mogelijk is?