R0xannaBanana In dat filmpje lijkt het mij gewoon sfeer te zijn... dat kan storend overkomen, maar ik denk niet dat dat de overtoon was. Als personeel vraagt om te stoppen, dan hoor je dat wel te doen, maar ik denk niet dat dat onder baldadig valt.
Waar ik persoonlijk meer problemen mee heb is bijvoorbeeld voorstekers, die gewoon voorsteken. Of zoals ik onlangs in Bobbejaanland zag: mensen die door de bomen heen lopen om een stuk wachtrij over te slaan, of over rotsen klauteren om toch maar niet wat extra meters te moeten lopen.
Wat mij ook wel opvalt is hoeveel meer er gerookt wordt in bijvoorbeeld Walibi Belgium, in de meeste andere parken zie ik eigenlijk heel weinig gerookt worden maar daar echt bijna overal. Lijkt mij een serieus mentaliteitsverschil te zijn.
En wat betreft op plekken klauteren waar het niet mag: gewoon mensen op aanspreken, daar zijn we veel te bang voor geworden. Als je iemand op die plekken ziet klimmen, spreek ze er op aan, maar negeer het niet en zet de foto niet later online.
Als iedereen sneller dingen aangeeft, dan gaat de wereld er een pak mooier uit beginnen zien.