Them Goh, daar zou ik geen concrete uitspraak over kunnen doen. Dat er tijdens de coronaperiode héél wat hersenloze mensen boven zijn komen drijven is geen nieuws, maar of dat direct gelinkt staat met het asociale pretparkvolk van vandaag de dag durf ik niet te zeggen.
Wat wel maar eens duidelijk mocht wezen was dat het echt wel van de regio af hangt. 2 weken geleden was ik op reis naar Zuid-Duitsland waar ik 3 pretparken heb bezocht: Legoland, Tripsdrill en Europa-Park. En geloof het of niet, maar Europa-Park was het enige park van die trip waar we geen enkele keer last hebben gehad van voorkruipers. Het volk was daar gewoon véél beschaafder dan in de 2 andere - veel kleinere - parken, was zelfs even wennen voor me. Vorige week zondag naar Movie-Park geweest en daar hadden we er dan weer wel een paar... Ik liet een oudere vrouw niet door en ze begon mijn arm vast te pakken en weg te duwen om er toch maar door te geraken (#KarensInTheWild). Het was al het einde van de dag en was met vrienden, dus het melden aan een medewerker had ik geen zin meer in.
En de bovenstaande parken zijn dus allemaal in hetzelfde land. Helaas een tijd terug nog flinke ruzie gehad in Bobbejaanland, moeders wou met haar 2 kleine blagen aansluiten bij de vader die voor ons stond en de vader werd extreem aggresief en gewelddadig toen iemand van de groep hun tegen probeerde te houden. Natuurlijk hebben we dat gemeld en uiteindelijk hebben we nog een kwartier met de medewerkers en security staan praten, de daders in kwestie zijn er helaas nog in gegaan maar hebben wel lekker dubbel zo lang moeten wachten.
Hoe je het ook wendt of keert, ik pik het niet. Het kan mij een worst schelen dat je vrienden of familie verder in de rij staan, of dat je moet plassen of drinken bent gaan halen, maar ik - en natuurlijk alle andere bezoekers in de rij - staan ook gewoon te wachten.