Jammer maar hopelijk zet het park hier iets moois voor terug. Ze zijn met Adventure Cove en Vikings hard aan het werk om het park volledig om te toveren tot een volwaardig familiepark met meer thema en meer attracties. Nu alleen de dode hoek van Apocalypse en Accelerator nog.

Erg jammer om te lezen. Drop towers zijn wat mij betreft altijd een geweldige aanwinst op je attractie-aanbod, zeker eentje van Intamin, de family drop tower die ze hebben biedt nou niet echt die unieke thrill. Erg benieuwd wat er voor in de plaats komt

Valt niet echt te snappen...Behalve als deze einde levensduur is, maar dat lijkt me nou niet waarschijnlijk. Een droptower biedt veel op een klein oppervlak.

Tja, de Looping Group wil van de thrillrides in het park af, weet niet of het de beste zet is, maar ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn

QDude24 maar ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn

Laten we het hopen dat ze inderdaad weten waar ze mee bezig zijn.
    Zo heeft tot nu toe voor o.a. Lightwater Valley een zelfde stap nog niet echt goed uitgepakt.
    En voor o.a. Loudoun Castle en Camelot liep deze zelfde keuze juist totaal verkeerd af. Die parken zijn hierdoor al een aantal jaren gesloten.

Het is een erg goede freefall. Inderdaad beetje vreemd. Ik snap wel dat het park meer naar families toe wilt, maar zelfs dan moet je toch wel wat Thrill bieden (tenzij je je gaat richten op onder de 12, maar dat lijkt me niet). Volgens mij wordt een freefall prima gesmaakt bij een heel breed publiek. Dat werd ook wel bewezen door Holiday Park.

Ben benieuwd of een ander park de toren zal overnemen. De toren is 22 jaar oud, de meeste Intamin 2nd gen. droptorens die deze dateren opereren nog. Wellicht zouden ze met het geld dat ze hiermee winnen een verdere investering kunnen doen in het familie aanbod.

Als fan is het natuurlijk erg jammer maar, afgeleid van de keuze, lijkt het management een nieuwe doelgroep te hebben waar dit aanbod (volgens hen) totaal niet bijpast...

Op zich snap ik de keuze wel. Drayton Manor staat volgens mij erg bekend om het Thomas Land wat enorm aanspreekt bij jonge kinderen. Er zullen dus veel gezinnen heen gaan met jonge kinderen. De oude kinderen die daarbij horen kunnen zich prima vermaken in een Thor, Loki, Shockwave, River Rapids, Stormforce 10, Accelerator etc. Meer Thrill Rides zijn niet nodig maar juist meer attracties die voor gezinnen met jonge kinderen aanslaan.

4 maanden later

Nu is het dus officieel van het park, de sluiting van hun droptower Apocalypse.

Since opening in 2000 as the world's first stand-up drop tower, Apocalypse has been one of our most thrilling attractions.
    👋 But sadly, the time has come to say farewell to this iconic ride, as it closes on 30th October to pave the way for thrilling future developments.
    👻 To give the fan-favourite ride the best possible send off, you can experience a real-life ‘Zombie Apocalypse’ when braving the ride after dark one last time during Night at the Manor.
    🎢 While it’s the end of an era for Apocalypse, this closure forms part of significant investment plans for the resort, which will see exciting new thrills coming soon.
    We can’t wait to reveal our new developments in due course.
    Full story: https://hubs.ly/Q01p5mgJ0

Bron: https://www.facebook.com/draytonmanor/posts/pfbid056LjNAiFQahtMhPDvAwPGDpQK3VGRiegvdqy3jUNncJaNVfrkjHN4xPULZTUv6TPl

Typisch… Ze noemen heel nadrukkelijk het feit dat het ‘s werelds eerste stand-up was. En dat je er nu nog afscheid van kan nemen. Ze zeggen er alleen niet bij dat het stand-upgedeelte al buiten gebruik is 🤨

Paar weken geleden nog in Drayton Manor geweest en de wachtrij voor deze toren overwonnen. Er is nog maar 1 bank operationeel dus je kan raden hoe de capaciteit is. De overige banken leken ook al het hele jaar (of langer) buiten gebruik, de meeste stonden ingepakt in zeil in tilt-stand in het station. En eigenlijk viel de rit me nog tegen ook… beetje laag voor mijn gevoel.

25 dagen later