Ik vindt dit type trein sowieso niet geweldig, het doet allemaal erg goedkoop aan die gezette metaalpanelen met alle bevestigingen in het zicht, enkel het frontpaneel is anders. Oké het is de smoel van het geheel maar dat maakt voor mij de trein niet in 1 keer mooi.

Rowan90 Wat mij alleen opvalt, is dat bij Walibi veel mensen al snel over het uiterlijk van de treinen heen stappen. Is dat omdat we als fans niet zoveel meer verwachten van Walibi?

Zo ervaar ik het wel een beetje ja 😉. Walibi heeft de laatste jaren al zo ontzettend veel kritiek gekregen op al die thematische verminking van het park. Volkomen terecht ook. En vervolgens verandert er.... helemaal niks! Tja... we kunnen blijven roepen dat het anders moet, maar er zit daar een ontwerp clubje met zo'n dikke plaat voor de hoofden dat het blijkbaar niet uitmaakt wat de pretparkfans ervan vinden.

Daarom blijf ik me vooral focussen op de kwaliteit van de nieuwe coasters, en daar kan ik erg van genieten. Want op zich maken ze daarover natuurlijk hele goede keuzes.

Het is wachten op het einde van deze thematische wanvertoning. Het park en de attracties verdienen zoveel beter.

Klopt, de front coach ziet er niet uit met dat ding. Het kan ook een geval van belichting zijn of de nieuwigheid, maar ik denk dat het beter was geweest als de stronken gewoon bruinig waren en de bladeren donkergroen. Als ze dan toch voor zo'n 'thema' willen gaan. Alleen lijkt het een beetje een alleenstaande attractie te zijn qua thematisering. Het vollere logo geeft een beetje de Wilderness vibes, maar dat gebied ligt aan de andere kant van het park 😓

Maar goed, als je er in zit, zal het niet afdoen van de ervaring.

It's not a yoy to look at... 😉

Wat een afzichtelijke front coach. Een zinloos en vormloos gedrapeerde zilverkleurige takkenbende, die ondanks de geairbrushte randjes overduidelijk onderdeel van de fiberglass/kunststof kap is.
De trein is overigens een andere kleur groen dan het front.

Railblazer (California's Great Adventure) heeft een hartstikke mooi als Quad vormgegeven frontje:

(bron: RCDB)

Wonder Woman heeft een vreselijk simpel front, maar zelfs dat is beter dan dit Walibi gedrocht.

(bron: Reddit)

Voor mezelf is de theming minder belangrijk dan de rit zelf. Als de rit maar goed is en in dit geval ook het dueling effect, dan is het voor mij ook al een goede baan.

Walibi Holland blijft in ieder geval verrassen met opmerkelijke front coaches, maar deze vind ik ook niet mooi. Hopelijk zien ze er niet allebei hetzelfde uit. Wellicht hebben ze het bonnetje nog?

Nevz welke front coach vind je nog meer niet mooi dan?
    Ik vind zelf Untamed echt heel tof! Ze kunnen het prima… maar nu wordt alles wat kitsch en lelijk is goedgekeurd.

Lelijke zero cars inderdaad, maar de banen zelf zien er echt heerlijk uit.

JaylonToverlandgek Zijn dit de nieuwe coaches van de treinen?

n.a.v. een vlaggetje: heb je ook een bron? Bronvermelding is wel zo netjes bij dit soort foto's namelijk 🙂

Foto komt van Waliboost. Is een interne omgeving voor Walibi medewerkers. 😊

• scagen heeft hierop gereageerd.

Loekiloeki ik denk dat we in zoon geval geen bron vermelding hoeven te verwachten want dat is dan niet legaal uitgelekt 🫣 Maarja dat is sowieso zo lek als een mandje dus ze zijn daarin altijd al vrij voorzichtig in wat ze naar de seizoensmedewerkers delen.

scagen Klopt. Alles wat niet naar buiten mag lekken, wordt gewoon niet gedeeld door Walibi. Doordat ze een foto van de trein delen, gaan ze er eigenlijk al van uit dat het binnen een mum van tijd uitlekt en daar wel oké over zijn.

Ben het eens de front coach had wel mooier kunnen wezen als er wat meer aandacht & liefde aan was besteed, maar de rit beleving zal wel enorm gaaf zijn wat natuurlijk het belangrijkste is waar de meeste mensen voor komen. Ben zelf wel benieuwd hoe ze dat nieuwe gebied gaan aankleden qua thema er bestaat altijd een 50/50 procent kans dat het wat moois wordt of helemaal niet.

Niek ja sorry. Kwam het tegen in de Toverland Community en hoorde dat het op de insta van Masha heeft gestaan volgende keer moet ik het idd delen.

• Niek vindt dit leuk.

Alain Dan heb je weinig achtbaantreinen gezien xD. Dit staat wel echt één stap boven een verrotte wacky worm!

Ik zie hem vooral niet. Die van Untamed is zo debiel dat ie vet is, dit is gewoon raar. Doe dan gewoon een standaard voorkap, of een doorzichtige (als dat kan), en laat het mechanisme zien 🙂

Ik snap ook niet wat het te maken heeft met YoY, behalve misschien dat de gemiddelde gast hiervan denkt: "oh joy".

Ik vind hem nog niet echt iets consistents uitstralen, iets wat Untamed + wilderness + vage insecttrein wel doet.

Met joy zou ik eerder een trippy trein verwachten, misschien eentje met flower power pattronen, eentje met meer wespenstrepen oid. Theming vervolgens: dingen van de action die je zou zien tijdens een drug trip en je hebt een succes te pakken.
            Bonus: meerdere gratis paginabrede advertenties in de tubantia xD.

Maar misschien wordt het nog wat

Rowan90
            Ik gebruikte het woord opmerkelijk omdat ik die van Untamed opmerkelijk vind, maar wel gewaagd en best mooi.

Ik vind het wel mee vallen, zeker als je kijkt naar die mislukte Duivel op Jersey Devil.

Gisteren even langs Walibi Holland geweest was een stukje aan het fietsen in de buurt, vanaf de parkeerplaats zijn de first drops van beide coasters al mooi zichtbaar.

Worden echt mooie baantjes. Ik denk dat ik aankomend seizoen maar een abonnement moet aanschaffen.

Dit zijn overigens niet de lifthills, maar de first drops.