Hoewel de blauwe baan geen inversies heeft, ben ik benieuwd hoe 'family-friendly' het is. Natuurlijk is dit geen officiele (3d) POV, maar de blauwe baan ziet er ook nog vrij heftig uit, zeker als ze het neerzetten als een familiebaan. Je kan niet naast iemand zitten om de potentiële angst wat te helpen, en een single rail is toch mogelijk wat intimiderend...

Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd, ga aankomend jaar zeker meerdere keren in Walibi te vinden zijn 😃

Op zich hadden ze nog geen echte Family-Thrill.. dus dat gat vullen ze mooi op met deze baan. Wel hebben ze dan nog een échte familiebaan nodig.

Maar wat is nu precies die DNA Roll? Want ik zie hier geen enkele inversie die we nooit eerder hebben gezien. Ik zie een Barrel Roll Downdrop, stall, cutback en 3 corkscrews. Of is er weer een oud element met nieuwe naam?

• BasD heeft hierop gereageerd.

QDude24 Het zijn geen elementen die niet eerder al bestonden, alleen door om elkaar heen te draaien is het een DNA-roll geworden. Je ziet het effect het beste in de offride vanaf 1:40.

• nander heeft hierop gereageerd.

BasD Ja, de vraag is wat nu echt een uniek element moet heten.
      Maar die ervaring gaat best wel uniek zijn verwacht ik.

Onrides zien er supergaaf uit, als ze met dat tempo de baan doorgaan worden dit echt top-coasters.

Ik ben ook wel benieuwd naar de minimumlengte voor die familybaan, wordt dat 120cm, of minder? Kinderen tegenwoordig kennen veel minder angst, maar hij ziet er inderdaad uit alsof hij nog best veel pit heeft 🙂.

DNA-roll is gewoon onzinmarketing.

Die video's zien er wel goed uit. Belachelijk hoog tempo, vraag me of in hoeverre dat gaat kloppen. Maar hoe dan ook worden dit twee toffe banen! Moet zeggen dat ik me momenteel ook meer tot de blauwe baan aangetrokken voel.

nander Ik ben ook wel benieuwd naar de minimumlengte voor die familybaan

Ik gok niet dat RMC voor die familiebaan met een apart treindesign komt, dus dan zou de minimumlengte voor beide banen 48" ≈ 120cm zijn.

Liampie DNA-roll is gewoon onzinmarketing

Zijn de meeste namen van RMC's achtbaanelementen dat niet? Ik kan me de "Twist and Shout" op Lightning Rod en "Trick Track Double Up" op Storm Chaser nog goed herinneren.

UPDATE:
          Ik heb inmiddels de fanmade on-ride-video nu gekeken, maar die familievariant ziet er toch fors intens uit. Qua airtime en bochtenwerk lijkt hij me zelfs een stuk intenser dan de thrillvariant met inversies.

Quefox_ tja, andere fabrikanten/parken kunnen er ook wat van. Mosasaurus roll, Hive Dive, Death Roll....geef het beestje maar een naam. Neemt niet weg dat RMC wel de meest bijzondere benamingen kent...

vhal81 intamin spant voor mij daarin nog altijd de kroon waarin een bocht het station uit richting een lancering een 'Anticipaction Turn' werdt gelabeld.

als de onride van die blauwe maar in de buurt komt dan wordt dat echt wel een gekkie..
              Krijg er een beetje lightning run ideeen bij.. klein en heel intens.

Wat een toffe voorkant!

Ook leuk dat Walibi gekozen heeft voor een andere kleur blauw op de trein dan op de baan.

Die trein ziet eruit alsof iemand er met vloeibaar metaal overheen heeft lopen knoeien. Deze kan mooi in het lange rijtje 'thematische verbazingen' van Walibi. 😉

Maar ik zat net de noLimits simulatie te bekijken.... wat een gave coasters zijn dit. Ik neem die onzin dan ook graag voor lief :p.

JaylonToverlandgek Toverland belde… ze willen hun Woudracer Bobkart terug…

Afschuwelijk weer maar goed ik ga verder niet klagen want ik kan niet wachten om een ritje te maken! Laten we dit inderdaad maar voor lief nemen 😃

Moet bijkans zo veel visueel lelijke dingen voor lief nemen dat je bijna beter met een blinddoek het nieuwe gebied in kan, haha.

Nee ik vind dit oerlelijk, maar inderdaad de baan zal er niet minder over zijn…maar ook niet beter.

• Jozz vindt dit leuk.

die voorkant, voelt alsof ze naar de action zijn wezen shoppen voor wat decoratie en vervolgens met goedkope zilverspray eroverheen zijn gegaan. Ik ben zeer benieuwd naar de banen, ze zien er echt leuk uit om te doen maar de rest eromheen is gewoon jammer dat ze er weinig moeite in willen steken.