Afgelopen weekend heb ik eindelijk YoY kunnen bezoeken. Het viel me alles mee. Het gebied ziet er netjes uit en is fijn aangekleed. De wachtrijen zijn goed gedaan – geen standaard hekken, maar echt met aandacht gemaakt en mooi uitzicht op de baan. Het station bestaat wel uit veel beton, maar omdat je er snel doorheen loopt, stoort dat eigenlijk niet. Er is veel groen geplant, en ik denk dat het er in de zomer nog een stuk mooier uitziet.
Ik heb beide achtbanen achterin gedaan. Bij Thrill merk je goed dat het een racebaan is – je ziet de andere trein vaak voorbij komen. De rit zelf vond ik minder leuk: vooral veel inversies achter elkaar, wat een beetje eentonig was. Chill vond ik op dit gebied juist beter. Die behoudt de snelheid beter en heeft een leuke flow. Wat mij betreft is Chill de betere van de twee, maar een duidelijke favoriet heb ik niet.
De aansluiting met de rest van het park is helaas niet goed geregeld. Wij hadden iemand in een rolstoel bij ons, en dan kun je de doorgang bij Condor niet gebruiken. De trappen daar zijn erg steil en er is geen leuning, wat voor veel mensen lastig is. Ook zijn er geen toiletten in het YoY-gebied. We moesten helemaal terug naar Eat My Dust, maar daar kun je alleen met een trap naar het toilet. Het toilet bij SpaceShot was dicht, dus we moesten uiteindelijk naar Untamed. Zeker voor mensen die slecht ter been zijn is dit erg onhandig.
Tot slot is ook de communicatie rondom de nieuwe attracties niet optimaal. Hoewel wij vooraf wisten van de nieuwe achtbanen, is dit in het park zelf nauwelijks duidelijk. De namen "Chill" en "Thrill" kunnen gemakkelijk opgevat worden als themagebieden, niet als achtbanen. Er ontbreekt heldere informatie of bewegwijzering die de attracties duidelijk presenteert als nieuw. Het is onduidelijk waarom hiervoor gekozen is, maar het maakt de beleving onnodig verwarrend.