Nadat ik tot dusver enkel naar de banen mocht kijken heb ik ze gisteren ook daadwerkelijk kunnen doen.
Hoewel ik tijdens de bouw veel groter groen heb zien staan, valt het me nu een beetje tegen hoe veel daarvan daadwerkelijk zichtbaar is in het park. Desalniettemin vonden we dat dit gebied er enorm sfeervol en groen bij lag. De aanplantingen rondom de wachtrijen is gewoon goed op punt en valt weinig over op te merken. Onder de banen zelf groeit inmiddels gras, wat wel fijn is, maar hier mocht eigenlijk nog wel wat meer (groter) groen komen.
Het station ziet er nu ook wel al beduidend beter uit, al blijft het loods-dak gewoon jammer.
Voor ons was ook Chill eigenlijk de leukere van de twee. De eerste airtime heuvel was wellicht wat teleurstellend, maar vooral naar het einde toe heeft deze wat behoorlijke out-of-control momenten. De baan was niet botersoepel, maar je zult me écht niet horen klagen over die paar trillingen die we gevoeld hebben.
Thrill vonden we wel wat minder. De baan was beduidend minder soepel en buiten veel inversies doet de baan inderdaad niet veel (dat is al vaker hier benoemd als ik me goed herinner).
Wat ik ook jammer vond is dat het publiek van beide treinen elkaar totaal niet opzoekt, wat wel een beetje jammer is van de sfeer, maar daar kan het park niets aan doen.
Al met al is het een leuke toevoeging, maar ook niet veel meer dan dat. Het is helaas niet de baan die het park nodig heeft en die ze weer terug op de kaart kan zetten.. Ik kan me nog herinneren dat in het Six Flags Tijdperk iedereen het had over die heftige lancering van Superman en hoe ook de gigantische Goliath hoge ogen werpte.. dat effect terug halen word anno 2025 natuurlijk een beetje een "mission impossible" met de relatief lage bezoekersaantallen die het park heeft. Anderzijds denk ik dat YoY juist wél redelijk goed kan passen om de families wat meer aan te spreken, ondanks dat Chill niet het gat tussen een kiddycoaster en een thrill baan goed kan dichten, zijn beide banen nog op relatief instapniveau voor thrillbanen.
Het viel ook wel op dat veel gasten in de wachtrij gaan vergelijken met andere banen, zoals een Baron (vertikaal een gat in duiken) of FLY (in superman positie gelanceerd worden).. Dat laat naar mij idee wel zien dat Walibi niet persé met iets super groots hoeft te komen om spraakmakend te zijn, maar wél iets wat de Nederlander nog niet kent en wellicht wat shokerend kan zijn (Technisch gezien kennen ze een duelling single rail coater natuurlijk ook niet, maar een leek staat echt niet stil bij dat Single Rail element).