Kevinvdp Wat ik wel lastig vind aan deze “familie-baan” is dat je er ook als kind alleen in moet. Dat is toch weer een hele andere belevenis dan dat je naast iemand in de achtbaan zit. Ik denk dat dat best was kids en families tegenhoud bij Chill.
Dit is denk ik het grootste pijnpunt, ja. Het is een goede, en oprecht leuke, tussenstap richting iets enger. Maar tegelijkertijd is het alleen zitten en het feit dat het een single rail is, wat 99.9% van de families in Walibi nog nooit gedaan heeft, een afschrikkende factor. Het is tof dat er met Chill een unieke single rail staat, maar dat heeft dus z'n keerzijde.
Het zal voor vrijwel iedereen hier natuurlijk geen probleem zijn, maar voor een kind kan dit een nog net te grote stap zijn. Of voor een moeder die toch even de angst aan de kant wilt zetten om met haar kind de attractie in te gaan. Tijdens de PPC meeting rond een uur of 4 zag ik ook nog wat kinderen wat twijfelend bij de ingang staan, en toch het nodige nog aan de medewerker navragen. De meeste gingen uiteindelijk toch wel richting de rit, en veelal Chill, maar toch. Dit gaat nog wat tijd nodig hebben om wat meer te 'normaliseren'.