Gisteren voor het eerst in tijden weer Walibi Holland bezocht en YoY gedaan. Beide banen 1 keer in de ochtend en 1 keer net voor sluit (thrill 2 keer voor sluit oeps).
Overall zijn de banen prima, maar ze doen eigenlijk niet echt iets wat je niet al elder in het park (beter) kan vinden. Chill lijkt me te intens om echt een familliebaan te kunnen zijn in mijn mening, familie-thrill op zijn laagst, maar dan nog kun je denk ik beter voor een Gerstlauer Family (of nu de airtime coaster) gaan. De vest restraints kwam ook bij elke whip op Thrill los, ik ging er gewoon tussendoor. Heel vervelend tijdens een rit.
Ik had hier en daar wat klachten gehoord qua ruwheid en het was opzich ok. Beide banen waren niet soepel, dat zeker niet, maar het was niet pijnlijk, hoogstens oncomfortabel op punten. Ik snap ook niet goed wat de Single Rail gimmick toevoegd aan de rit, los van bagger capaciteit en heel ongemakkelijk met je benen wijd zitten.
Het duellerende met de andere baan is wel gaaf gedaan en is het enige van deze baan waarvan ik echt zeg dat het een toevoeging is aan het park. Wel was het raar dat ze op een gegeven moment een 2e trein op thrill hadden gezet, maar chill bleef met 1 rijden. Waardoor er steeds 1 thrill trein alleen reed, rare manier van operaten. Ook toen thrill in storing ging bleef chill gewoon doorrijden. Opzich fijn dat ze dat doen in een park waar om de 5 minuten een attractie in storing ligt, maar dan heb je alsnog een mindere ervaring.
De routing van het gebied zou ik ook lichtelijk raar willen noemen. De ingang ligt eigenlijk aan een los doodlopend pad, want de aangelegde route vanuit condor en Goliath loopt er naast. Konden de banen niet net gedraaid worden waardoor de ingang aan dat pad lag? En de stank in het gebied, niet te harden. De landscaping was ook vrij minimaal. Tis nog net geen parking lot coaster.
Ik wil deze banen niet perse een miskoop noemen, het zijn prima banen ookal doen ze niks speciaals (voor dit park). Toch wil het merkwaardige keuzes noemen, met dit ''nieuw'' stuk park had veel gekund, jammer dat het dit is geworden.