In 2020 viel er zoals bekend niet veel te reizen, maar kwam PortAventura wel met een goede aanbieding voor 2021. Zo goed dat we besloten te boeken en toen het bijna zo ver was en door kon gaan hebben we deze boeking uitgebreid naar een kleine Spanje trip. Hier nog een handig lijstje met alle topics in deze serie:
Spanje tripje 2021, deel 1, PortAventura
Spanje tripje 2021, deel 2, Hard Rock Hotel Madrid
Spanje tripje 2021, deel 3, Parque Warner Madrid
Spanje tripje 2021, deel 4, Parque de Atracciones de Madrid
Spanje tripje 2021, deel 5, ronde 2: PortAventura & Ferrari Land
Dus eh ja. Wij gingen naar PortAventura 😅 Maar wellicht behoeft dit wat uitleg? Ja ik denk het wel.
Op maandag vertrokken wij dus vanuit Madrid richting Tarragona voor ons laatste nachtje in Spanje voor we zouden terugvliegen naar Nederland. Maar toen we bij Tarragona in de buurt kwamen begon het mis te gaan. Want ineens zagen we in de verte een aantal gave achtbanen staan. Je weet wel Red Force, Shambhala... En we zagen zelfs Huracan Condor! We reden door en arriveerden rond 18:00 bij ons hotel voor de nacht, Hotel Estival Centurion. Prima hotel, mooi aan het strand, zat alleen wel vol met Benidorm Basterds. En echt letterlijk Benidorm Basterds, van die oude mensen die elkaar eigenlijk het licht in de ogen niet meer gunnen als de ander eerder bij het buffet staat dan zijn 🤣 Maar ik dwaal af.
Hotel Estival Centurion
Een standaard kamer maar helemaal prima
Mooi uitzicht vanaf het balkon
Aangezien het nog geen tijd is om te gaan eten maken we eerst een wandeling over het strand. En daar ging het opnieuw een beetje mis. Want daar, aan het “einde” van het strand, alsof je er gewoon even heen kunt wandelen… Red Force, Shambhala, Huracan Condor, Thill Towers. We draaien om en wandelen terug naar het hotel zodat we op tijd zijn voor het buffet.
Selfie met de “achterkant” van het hotel
Als je goed kijkt daar links dan zie je…
Maar wel tof dit
We dineren daar en gaan naar onze kamer. En terwijl Yolande onder de douche staat zit ik op het balkon buiten wat dingetjes op te zoeken op het internet. Als uit de douche komt en bij me komt zitten vraag ik haar “zullen we een wedstrijdje doen wie het minste graag naar huis wil?” en beantwoordt het ook meteen met “ik win”. Ik heb namelijk net op zitten zoeken wat het zou kosten om onze terug vlucht om te boeken en van dinsdag (morgen) te verplaatsen naar donderdag. Dat valt reuze mee en daarmee begint het grote twijfelen. Gaan we omboeken en langer blijven? Of gaan we gewoon naar huis? We hebben het leuk genoeg gehad. Maar we hebben ook nog een week vrij. Ik stuur zelfs een appje naar ons mam die doorgaans toch wel “the voice of reason is”. Maar tegen alle verwachtingen in stuurt die terug “het is hier rotweer, je bent nu daar. Als het kan, waarom niet?”. Dus we twijfelen verder terwijl ondertussen de grote wereldwijde WhatsApp storing begint.
Wat een prachtige zonsopgang hier he?
Na het ontbijt checken we uit en rijden naar het vliegveld om onze huurauto in te leveren. Daarna wandelen we naar de terminal.
Doei Opeltje, het was leuk!
In de terminal staat een taxichauffeur met een bordje met mijn naam erop. We lopen naar zijn taxi, laden onze koffers in en een kwartiertje later zet hij ons af bij Hotel Gold River, PortAventura 🤣 En daarmee zijn we weer terug bij het begin van dit verslag en kunnen we door! (het verlengen van de auto huur was echt heel erg duur, en aangezien we hem toch niet meer nodig hebben voor de komende dagen is ene taxi een veel betere keus).
We melden ons rond 11:30 bij de hotelreceptie en krijgen onze entree tickets voor het park. Omdat we zo vroeg zijn is onze kamer nog niet gereed, maar dat geeft niks. We geven onze koffers af bij het bagagedepot en gaan naar het park, zin in!
Home is where the WiFi connects automatically
In het park stappen we in het Far West themadeel direct op de trein richting onze favoriete attracties in het park. We stappen uit in SesomoAventura om er daar helaas achter te komen dat Sesame Street Street Mission storing heeft. Dan maar een ritje Shambhala, dubbel ritje Dragon Khan en we pakken ook meteen de show Halloween Forever nog een keertje mee.
Choochoo
Hello!
De treinen waarmee ze hier rijden zien er trouwens echt heel gaaf uit ook
Hallo Detective Grover, we zijn er weer! Maar we kunnen helaas dus geen ritje maken
Dit uitzicht
En dit uitzicht
It’s good to be back
Grappig aan het grote theater waar Halloween Forever wordt opgevoerd is dat je er aan de Chinese kant in gaat maar uit komt aan de Mexicaanse kant. Daarom kunnen we na de show meteen een ritje El Diablo Tren de La Mina meepakken! Om daarna meteen door te gaan naar de volgende show, Avas del Paraís! Een vogel presentatie. En hier geen roofvogels, uilen en aaseters zoals we dat hier gewend zijn, maar kleurrijke tropische vogels die hun rondjes voor ons vliegen met daarbij ook de nodige humor van de presentator. Erg tof en ik noem het bewust een presentatie omdat naast het vermaak er ook zeker aandacht is voor educatie over deze mooie beesten.
Wisten jullie trouwens dat Shambhala een échte acht-baan is? 😉
Qua achtbaan is het niks bijzonders maar wat is dit toch een heerlijk plaatje zo
Count Count 🦇
Twee foto’s HAHAHAHA 🦇
Niet alle vogels waren mooi 🙈
Ik versta lang niet alles wat ie zegt, maar die man is zo grappig!
Daarna maak ik nog een ritje Furius Baco. En drink daarna nog eens zo’n heerlijke Nube Frappe (echt, ga dat proberen als je in PortAventura bent, ik heb het nu toch vaak genoeg gezegd denk ik? 😉) terwijl Yolande geniet van een wafel met ijs. Daarna nemen we de lange weg terug naar het hotel met een ritje Street Mission en we sluiten de dag af met Shambhala.
Dé Nube Frappe
Zoef!
Deze attractie hebben we trouwens alleen de eerste zondag dat we hier waren zien draaien en is waarschijnlijk alleen in het weekend open
In het topic van ons vorige bezoek kwam de vraag of we ook Templo del Fuego gedaan hebben. Die was helaas gesloten en wordt op dit moment voor een deel gebruikt voor een Halloween spookhuis.
Dit bordje staat er wel gewoon
En hier is het bord “verborgen” achter het bord van het Halloween spookhuis.
We slapen de komende 2 nachten trouwens niet in het hoofdgebouw van Hotel Gold River maar in Hotel Callaghan’s! Dit is een onderdeel van het Gold River resort, maar zou ook op zichzelf kunnen opereren met een eigen receptie en ontbijt zaal. Maar aangezien het nog steeds niet erg rustig is gebeurd dat allemaal gewoon in het hoofdgebouw. We halen daar dan ook onze kamersleutel op, gaan langs het bagagedepot voor onze koffers en installeren ons op onze kamer. We dineren de komende 2 avonden ook weer bij het grote buffet in het hoofdgebouw en sluiten onze avonden af met een drankje op het terras.
De kamers zijn redelijk gelijk aan die van het hoofdgebouw
Dit hotel heeft wel een hele gave entree met grote trap
Weltrusten!
Goedemorgen!
We beginnen onze dag lekker met 3x keer Huracan Condor en doen ook eindelijk de sitdown tilt variant eindelijk een keer. Nu hebben we alle mogelijke zitjes minsten een keer gehad 😛 Daarna stappen we op onze paarden bij Los Potrillos (jawel de paardjes baan) want die hadden we nog niet eerder gedaan. Vervolgens maken we ritjes op/in Dragon Khan, Shambhala, Street Mission en lunchen bij de Sesame Street Show: Let’s Dance. Daarna is het tijd voor een laatste bezoekje aan Ferrari Land.
Het is hier nog steeds Halloween
Wat een ding he?
Yeehaw
Op zoek naar het grote koekje!
Dit is toch fantastisch 🤣
Dit soort gebieden 😍
In Ferrari Land pakken we deze ronde alleen even onze favorieten mee wat resulteert in een ritje op beide Thrill Towers, 3x Red Force waarvan de laatste nog een keer frontseat is om het goed af te sluiten en nog een laatste keer Flying Dreams. Daarna is het snel terug naar het PortAventura park!
Red Force: Challenge the Wind
Heerlijke skyline
Zoals je al kunt lezen gaan we deze dag echt van attractie naar attractie. Het is misschien wel de aller rustigste dag die we tot nu toe meemaakten. We kunnen daarom zonder problemen nog een keer in Furius Baco, Grand Canyon (rapid), Silver River Flume, maken een rondje met de trein, doen beide Stampida banen, Tomahawk, eten nacho’s, rijden Tren de La Mina en sluiten af waar we begonnen: Huracan Condor.
0:00
Op naar het hotel
We hebben nog even de tijd voor het buffet begint dus we wandelen ook eens een rondje over het Gold River resort om te zien welke hotels hier nog meer te vinden zijn. En eigenlijk is de conclusie dat ze er stuk voor stuk prachtig uit zien al kunnen we helaas niet binnen kijken omdat alleen Gold River zelf en Callaghan’s op dit moment in gebruik zijn. Daarna is het tijd voor het diner en een laatste afsluitend drankje op het terras bij de kinderdisco, morgen vertrekken we dan toch echt naar huis.
Mansión de Lucy zouden we ook graag eens uittesten
Ditr is toch gaaf?
Ze hebben ook blokhutten
Creek Valley
En tot slot keken we even bij Colorado Creek
En genoten nog even van de laatste zonnestralen op een bedje aan het zwembad
Na het ontbijt checken we uit en geven onze bagage opnieuw af bij het bagagedepot. Onze taxi komt namelijk pas om 13:00 dus dat betekent dat we prima nog wat laatste ritjes Shambhala, Dragon Khan en Street Mission kunnen doen. Daarna nemen we vanaf SesamoAventura de trein naar het Far West gedeelte en verlaten het park. Waarna we onze koffers weer ophalen en nog even wachten tot de taxi er is.
Eindelijk een ritje frontseat op Shambhala! (en daarna nog eentje backseat)
Ik mag toch hopen dat we het mysterie van het verdwenen grote koekje inmiddels opgelost hebben ja!
Laatste fotootje bij Street Mission
Eindelijk die foto ook eens met een achtbaan treintje
En nog een laatste plaatje van deze twee.
De taxi brengt ons netjes op tijd naar het vliegveld. We checken in voor de vlucht, wachten nog even en zien dan ons Ryanair vliegtuig landen, heel snel leeggehaald worden, weer heel snel gevuld worden (met onder andere ons) en we zijn weer op weg naar Nederland. En als we landen in Eindhoven zit onze vakantie er toch echt op.
Daar staat ie al
En zodat jullie zeker weten dat we daar niet nog steeds zijn, een foto vanaf Eindhoven Airport 😉
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om de enorme lappen tekst die ik de afgelopen dagen op het forum dumpte te lezen. Tot de volgende ronde!