In 2020 viel er zoals bekend niet veel te reizen, maar kwam PortAventura wel met een goede aanbieding voor 2021. Zo goed dat we besloten te boeken en toen het bijna zo ver was en door kon gaan hebben we deze boeking uitgebreid naar een kleine Spanje trip. Hier nog een handig lijstje met alle topics in deze serie:
Spanje tripje 2021, deel 1, PortAventura
Spanje tripje 2021, deel 2, Hard Rock Hotel Madrid
Spanje tripje 2021, deel 3, Parque Warner Madrid
Spanje tripje 2021, deel 4, Parque de Atracciones de Madrid
Spanje tripje 2021, deel 5, ronde 2: PortAventura & Ferrari Land
Normaal gesproken neem ik de beschrijving van de hotels waar we logeren natuurlijk gewoon mee in de trip reports zelf. Maar aangezien het trip report van PortAventura al erg groot was geworden en dit hotel het echt wel waard is om iets uitgebreider te bespreken krijgt ie zijn eigen topic van me. We slapen hier drie nachten maar houdt het voor het gemak even bij de eerste avond en ochtend 😉
Als we vertrekken uit PortAventura hebben we een flinke autorit voor de boeg om bij Madrid te komen. Maar die verloopt gelukkig voorspoedig waardoor we rond 8 uur aankomen in Madrid, net op tijd voor het staartje van de avondspits op vrijdagavond 🤣 Maar hier komen we alsnog redelijk vlot doorheen. Ik denk stiekem dat het ook wel hielp dat we een relatief grote auto gehuurd hebben waardoor je jezelf net wat meer kan laten gelden in het drukke stadsverkeer. En het hebben van een Spaans kenteken zorgde er waarschijnlijk ook voor dat we iets serieuzer genomen werden 😅 Maargoed, met uiteindelijk maar 1 blokje om extra vinden we de parkeergarage van het Hard Rock Hotel. Daar parkeren we de auto en gaan op weg naar de receptie om in te checken.
De indrukwekkende gitaar in de lobby van het hotel
Aangekomen bij de receptie worden we meteen als rocksterren ontvangen. Er wordt uitgebreid de tijd genomen om ons te vragen hoe de reis was, we krijgen wat te drinken aangeboden, al dat soort toffe dingen. En die luxe blijft ook na het inchecken want we worden persoonlijk naar de desk van het restaurant begeleid om onze reservering voor die avond te maken. En na het maken van deze reservering worden we verder begeleid naar onze kamer en krijgen we ondertussen wat dingen te horen over de memorabilia die in dit hotel te vinden zijn. Aangekomen bij onze kamer volgt de uitleg over de verlichting, het entertainmentsysteem en als we zelf wat kunnen jammen kunnen we een gitaar op de kamer bestellen. Wát een hotel dit! 🤩
Dit bed lag zooooo lekker!
Hele gave inrichting ook
En een hele fijne douche
Nadat we even wat uitgerust hebben op de kamer is het tijd om naar het Sessions Retaurant te gaan voor het diner. Aangezien het nog steeds erg lekker weer is nemen we buiten plaats op het balkon van het restaurant. Daar genieten we van een heerlijk diner.
Hoi!
Ik weet niet meer precies wat Yolande had, maar volgens mij smaakte het haar prima
Mijn zeebaars filet was in ieder geval helemaal goed!
Yolande’s dessert van 5x chocolade, ik had het geduld niet om ook een foto van mijn cheesecake te maken, die moest vooral opgegeten worden 😉
Na het diner maken we een tussenstop op de kamer om onze vesten te pakken (het begint toch wat af te koelen) gaan we naar de 8ste verdieping van het hotel. Daar bevind zich namelijk RT60, de rooftop bar van het hotel! Daar sluiten we de avond af met een lekkere cocktail.
Uitzichtje hoor
En een heel gaaf uitziende bar
Cheers!
En waag het niet om in je kamer te roken want dat is duur, heerlijk dit soort opmerkingen 🤣
Op die tv is trouwens 24:7 goede muziek 🤘
En dan is het alweer ochtend dus tijd voor het ontbijt. Dat is dus echt giga uitgebreid. Omdat het weekend is krijgen we namelijk een complete brunch voorgeschoteld als ontbijt 😅 Als je die ook daadwerkelijk als brunch besteld krijg je hem zelfs in een gitaarkoffer op je tafel. Maar bij ons is het ontbijt dus staan de onderdelen gewoon los op tafel. Op de foto’s staat trouwens niet eens alles, de volgende dag hebben we toch maar wat dingetjes weg gelaten 😂
Uitzicht vanuit onze kamer op de “tuin” van het hotel
Bizar wel hoe dit hotel ingeklemd staat tussen de appartementen
Heel veel ontbijt!
En met Eddie Vedder’s gesmashte gitaar sluiten we dit trip report af, op naar Parque Warner Madrid!