Meint Natuurlijk zou Universal zich ook uit moeten spreken, maar maakt dat het algemene punt wat hier gemaakt wordt minder valide?
De vraag die ik stelde was: was het achteraf gezien niet beter geweest als Disney zich níet tegen deze wet had uitgesproken, zoals Chapek oorspronkelijk van plan was? Dat ik daarbij naar Universal wijs is niet vreemd… het is immers een voorbeeld van een bedrijf dat in wezen hetzelfde doet als Disney, maar ermee wegkomt zich níet uit te spreken. De cancelbrigade op Twitter etc. lijkt dat van Universal wél te accepteren. Disney had waarschijnlijk dus ook kunnen wachten tot de storm was gaan liggen. Chapek had het in mijn ogen dus nog niet zo slecht gezien.
En ja, Universal is allemaal wat kleinschaliger dan Disney, maar investeert momenteel wel vele miljarden in Florida met Epic Universe. Dat mag je wel opvatten als steun aan de huidige regering van die staat.
Japio Het punt is toch juist dat Disney zich wél uitspreekt?
Dat is fase twee van het verhaal.
Fase 1: Disney spreekt zich niet uit. Iedereen van de linkerzijde boos op Disney en Chapek.
Fase 2: Disney spreekt zich onder zware druk alsnog uit tegen de wet. Flinke kritiek van rechterzijde, gouverneur dreigt met intrekken Reedy Creek Improvement Act. Weer iedereen boos op Chapek.