Progress Ten eerste, het is zeker een drogreden, het is whataboutism. Het gaat hier over Disney maar jij pakt Universal erbij, wat helemaal niet aan de orde is. Maar daarnaast, mag je alleen maar een punt pakken als je elke partij meepakt? Disney is toevallig een net iets hogere boom die net iets meer wind vangt dan Universal. Natuurlijk zou Universal zich ook uit moeten spreken, maar maakt dat het algemene punt wat hier gemaakt wordt minder valide? In mijn ogen niet.
Ik doe zelf een klimaatgerelateerde studie, En heel veel discussies met mensen die er iets minder op gefocust zijn komen heel snel terug naar wat ik persoonlijk doe om klimaatbewuster te leven. Dat is het punt niet. Het gaat, ook in deze discussie over Florida, om een algehele systeemverandering voor een betere wereld voor iedereen. Niet om wat elk individuele poppetje doet. En ja, het maakt zeker uit wat elk individuele poppetje doet, maar de poppetjes die juist in actie komen voor verbetering bekritiseren omdat ze het subjectief gezien niet 100% goed doen - maar alsnog veel beter dan de rest - is zo makkelijk en zo naar.