Ik vraag mij toch wel af of dit 'permanente verblijfsresort' dan ook een (ontbijt)restaurant krijgt.

Wellicht zou zo'n restaurant gecombineerd kunnen worden met het attractiepark zoals Don Quichotte in Europa-Park - dat is 's ochtends een ontbijtzaal voor hotelgasten en 's middags en 's avonds een restaurant dat open is voor alle parkgasten.

• Tvlfan heeft hierop gereageerd.

Pretparkgenot ik zie ze hier de magische medina wel voor gebruiken. Zodat daar het ontbijt plaats vind en de gasten al eerder in het land van Toos kunnen.

2 maanden later
    Marvin heeft de titel veranderd naar Toverland wil permanent verblijfsresort openen in 2024 .

In een ander topic ging het er al even over, maar Looopings bevestigde gisteren dat het vakantieresort er daadwerkelijk gaat komen. De plannen schuiven wel een jaartje door naar 2024. Dit zal het jaarlijks terugkerende Pop-Up Summer Camp gaan vervangen. Er wordt gesproken over 60 vrijstaande hotelkamers, 100 tenten en 40 standplaatsen voor tenten en campers maar deze aantallen zijn nog niet definitief.

Fijn om deze plannen nu in ieder geval bevestigd te zien. Zoals in dit topic al meermaals gemeld is het Pop-Up Summer Camp een enorm succes. Goed van Toverland dat ze hier dan ook op doorpakken met een vakantieresort in deze vorm.

Op het moment ben ik aan het wachten, dus ik heb op onderstaande afbeelding een indeling gemaakt met vakken, om even te speculeren…

Vak 1 en 2:
    Huidige camping waar dan permanente vrijstaande hotelkamers en tenten komen.

Vak 3:
    Entreegebied voor camping gasten, waarbij inderdaad ontbijt afgehaald en geserveerd kan worden bij de Magische Medina

Vak 4:
    Een gedeelte Tovertuin voor entertainment overdag (camping gerelateerd)

Gedeelte onder het Klim Parkour is nu al afgebakend met een hek en zand, misschien komt daar een service gebouw? Of een verzamelplaats waar camping gasten na sluitingstijd kunnen vertoeven?

Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat Toverland in petto heeft. Persoonlijk denk ik wel dat waar ze de camping nu hebben en willen realiseren de best mogelijke plek is ik de huidige situatie…

Ik zou een ontbijt bij de Magische Medina wel een low-budget keuze vinden. Kostentechnisch wellicht begrijpelijk maar thematisch niet als je het resort een volledig Ithaka thema geeft en dan een restaurant in een grote loods waar een Oosters thematerras is.

Looopings had trouwens al bekendgemaakt dat het Survival Parcours onderdeel zou moeten worden van het resort als extra activiteit.

2 maanden later

Ik weet dat het al een tijdje stil is in dit forum maar het blijft toch spelen in mijn hoofd. Ik ben mij ervan bewust dat dit heel erg wishful thinking is maar toch wil ik het graag met jullie delen. Ik heb een concept in mijn hoofd waarvan ik denk dat het goed bij Toverland past. Hieronder mijn uitwerking voor een uitbreiding van Ithaka, gelegen boven het geplande verblijfsresort. Het klimparcours zou ik verplaatsen naar de plek onder Troy op de onderstaande afbeelding:

1. Oud Grieks theater
    Aangezien Toverland in alle themagebieden meer aanbod wil voor de gehele familie en het Ithaka-gebied voor die doelgroep nog wat mist, zou ik een oud Grieks theater toevoegen in dit gebied. Hier kan dan een permanente show voor de hele familie komen. Bij dit theater kun je denken aan het Odeion van Herodes Atticus in Athene. Tevens kan deze showlocatie worden gebruikt als plek voor avondentertainment voor de resortgasten.

2. Grieks a-la-carte restaurant
    Een tweede restaurant in Toverland, waar je heerlijk Grieks kunt eten. Dit mist namelijk nog in het huidige aanbod. Daarnaast kan dit restaurant vóór parkopening worden gebruikt door de resortgasten waar dan een ontbijtbuffet wordt geserveerd.

3. Sanitaire voorzieningen en/of receptie
    Sanitaire voorzieningen en/of receptie voor de resortgasten. Tevens is bevindt zich hier ook de toegang tot het restaurant vanuit het resort en kunnen zij via hier het theater betreden.

4. Terras
    Een buitenterras, onder een raster van houten balken waaraan planten groeien. Met enkele uitsparingen in het raster waar bomen geplaatst kunnen worden. Moet je eens voorstellen hier op het terras te zitten met het uitzicht op Troy.

5. Parkingang resortgasten
    Een aparte ingang voor resortgasten, een beetje weggewerkt zodat reguliere gasten hier geen last van hebben.

6. Standbeeld
    Een standbeeld van een Griekse held. De oranje lijnen om het plein zijn scheidingsmuurtjes met plantenbakken. Hier tegenaan kunnen nog bankjes worden geplaatst.

7. Infill attractie
    Hier is ruimte voor een infill-attractie. Zelf zie ik graag een top spin verschijnen, uiteraard uitvoerig aangekleed in het Griekse thema.

8. Ingang Theater
    Hier zal de ingang zijn van de rij voor het theater.

Ik heb bij dit concept rekening gehouden met de zichtlijnen en de landscaping, zoals Toverland ook altijd doet in hun nieuwe gebieden. Zo zie je in de verte meteen het theater opdoemen wanneer je dit nieuwe gebied betreed vanaf de bovenkant. Ook heeft iedereen goed zicht op de top spin-attractie. Tevens heb je vanaf het terras en het plein een prachtig uitzicht op Troy en ik gok zo dat een ritje Troy ook nóg gaver wordt met dit uitzicht. Het gebied zal verder aangekleed zijn zoals het huidige gebied ook is aangekleed. Dit zal in werkelijkheid uiteraard niet gerealiseerd worden, maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening. Dus... wat vinden jullie ervan? Ik hoor het graag!

Wat kun jij mooi ontwerpen, ik zou zeggen, stuur Peter een berichtje 😃

En het is heel logisch ingedeeld! Top werk… 🥳

jordy_a Goed over nagedacht met multifunctionaliteit en zichtlijnen en al.

Misschien zou je het nog meer aan het verhaal van Odysseus/Ithaca kunnen koppelen. Het campinggebouw zou bijvoorbeeld het paleis van Odysseus kunnen zijn.

Volgens mij waren er in de tijd van Troje nog geen amfitheaters, hoewel zo'n showarena voor veel parken een erg waardevolle locatie is.

Dankjewel beiden, goed om te horen!

Pretparkgenot Volgens mij waren er in de tijd van Troje nog geen amfitheaters, hoewel zo'n showarena voor veel parken een erg waardevolle locatie is.

Ai, daar heb je een punt. Daar had ik niet over nagedacht.. Ik vond het vooral goed in het oude Griekenland passen. Maar een snelle search op Google leert mij dat de Trojaanse Oorlog waarschijnlijk rond de 12e eeuw voor Christus heeft plaatsgevonden terwijl de eerste amfitheaters in Griekenland pas rond de 6e eeuw vC gebouwd zijn.

jordy_a Heel gaaf gemaakt Jordy. Het ziet er idd zeer strak uit en het past heel mooi in zijn omgeving.
        Dit soort inpassingen is waar Toverland zeker naar mag kijken bij komende uitbreidingen om nog completer te worden. Verder heb ik er weinig aan toe te voegen, het kan er zo tussen gepast worden, mooi bedacht!

Je zou evengoed zo'n theater kunnen realiseren. Wie zegt dat alles zich in deze tijd afspeelt? Misschien komt het wel voort uit opgravingen en kun je deze 2 zaken evengoed combineren. Er is zoveel mogelijk hierin.

Ik moet wel toegeven dat het mooi getekend is. Dit lijkt mij geen hobbyist

Wauw! Een permanente showlocatie in Toverland zou erg gaaf zijn en een grieks theater is wel een heel goed concept. Lijkt me wel gaaf om ooit een show te zien met de techniek van Puy du Fou en een decor van Peter van Holsteijn. Dat zou echt heel gaaf kunnen zijn.

Dank voor de complimenten! Wat mij betreft past dit inderdaad perfect in het gebied en aanbod van Toverland. Wellicht dit gebied & het verblijfsresort in 2 fases openen. Ik kan me voorstellen dat ze na die 4 nieuwe attracties in 2023 vanwege financiële redenen niet meteen zoiets als dit kunnen realiseren in 2024. Dus dan zou ik in 2024 zoals gepland het resort openen en in 2026, ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het park dit gebied erbij. Dan zijn alle bestaande gebieden compleet voor de gehele familie en kunnen ze zich daarna weer focussen op een totaal nieuw themagebied inclusief darkride. Al zou op de plek van het amfitheater uiteraard een darkride ook goed passen.

Achtbaanpakker Lijkt me wel gaaf om ooit een show te zien met de techniek van Puy du Fou en een decor van Peter van Holsteijn. Dat zou echt heel gaaf kunnen zijn.

Precies wat ik ook dacht, haha! Als het maar niet te veel op Raveleijn lijkt, maar dat lijkt me met dit thema en de expertise van Puy du Fou geen probleem.

rambo1990 Dit lijkt mij geen hobbyist

Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik een van mijn ideeën over Toverland (of überhaupt een park) visueel heb gemaakt. Ik heb wel jaren ervaring met programma’s als Illustrator en Photoshop dus voor mij is dit zo gedaan. Ik heb nog genoeg ideeën in m’n hoofd over Toverland, misschien moet ik die ook maar eens gaan visualiseren mocht daar interesse voor zijn! Dit park heeft nog zo veel groeimogelijkheden en kan naar mijn inziens een van de grootste spelers in de omgeving worden.

jordy_a ik zou zeggen, pak je pen en potloden en begin te tekenen, ik zie deze bijdragen erg graag!

Wie weet zien jullie nog eens wat verschijnen! Ik zal eens kijken wanneer ik hier de tijd voor heb. 😁

3 maanden later
                5 dagen later

Wanneer zal Toverland dit aankondigen? Pop Up camping komt nog terug dus misschien net na de zomer ? Zodat ze kunnen starten ?