Ik weet dat het al een tijdje stil is in dit forum maar het blijft toch spelen in mijn hoofd. Ik ben mij ervan bewust dat dit heel erg wishful thinking is maar toch wil ik het graag met jullie delen. Ik heb een concept in mijn hoofd waarvan ik denk dat het goed bij Toverland past. Hieronder mijn uitwerking voor een uitbreiding van Ithaka, gelegen boven het geplande verblijfsresort. Het klimparcours zou ik verplaatsen naar de plek onder Troy op de onderstaande afbeelding:
![](https://forum.pretpark.club/assets/files/2022-08-31/1661968818-218927-concept-toverland-theater.png)
1. Oud Grieks theater
Aangezien Toverland in alle themagebieden meer aanbod wil voor de gehele familie en het Ithaka-gebied voor die doelgroep nog wat mist, zou ik een oud Grieks theater toevoegen in dit gebied. Hier kan dan een permanente show voor de hele familie komen. Bij dit theater kun je denken aan het Odeion van Herodes Atticus in Athene. Tevens kan deze showlocatie worden gebruikt als plek voor avondentertainment voor de resortgasten.
2. Grieks a-la-carte restaurant
Een tweede restaurant in Toverland, waar je heerlijk Grieks kunt eten. Dit mist namelijk nog in het huidige aanbod. Daarnaast kan dit restaurant vóór parkopening worden gebruikt door de resortgasten waar dan een ontbijtbuffet wordt geserveerd.
3. Sanitaire voorzieningen en/of receptie
Sanitaire voorzieningen en/of receptie voor de resortgasten. Tevens is bevindt zich hier ook de toegang tot het restaurant vanuit het resort en kunnen zij via hier het theater betreden.
4. Terras
Een buitenterras, onder een raster van houten balken waaraan planten groeien. Met enkele uitsparingen in het raster waar bomen geplaatst kunnen worden. Moet je eens voorstellen hier op het terras te zitten met het uitzicht op Troy.
5. Parkingang resortgasten
Een aparte ingang voor resortgasten, een beetje weggewerkt zodat reguliere gasten hier geen last van hebben.
6. Standbeeld
Een standbeeld van een Griekse held. De oranje lijnen om het plein zijn scheidingsmuurtjes met plantenbakken. Hier tegenaan kunnen nog bankjes worden geplaatst.
7. Infill attractie
Hier is ruimte voor een infill-attractie. Zelf zie ik graag een top spin verschijnen, uiteraard uitvoerig aangekleed in het Griekse thema.
8. Ingang Theater
Hier zal de ingang zijn van de rij voor het theater.
Ik heb bij dit concept rekening gehouden met de zichtlijnen en de landscaping, zoals Toverland ook altijd doet in hun nieuwe gebieden. Zo zie je in de verte meteen het theater opdoemen wanneer je dit nieuwe gebied betreed vanaf de bovenkant. Ook heeft iedereen goed zicht op de top spin-attractie. Tevens heb je vanaf het terras en het plein een prachtig uitzicht op Troy en ik gok zo dat een ritje Troy ook nóg gaver wordt met dit uitzicht. Het gebied zal verder aangekleed zijn zoals het huidige gebied ook is aangekleed. Dit zal in werkelijkheid uiteraard niet gerealiseerd worden, maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening. Dus... wat vinden jullie ervan? Ik hoor het graag!