Michael
Het gros van bezoekers vind dat niet, dat blijkt gewoon uit onderzoek. Educatie is niet de reden dat mensen naar een dierenpark gaan, maar het gros vind wel dat dierenparken aan educatie moeten doen. Vermaak en educatie sluiten elkaar ook helemaal niet uit. Integendeel.
Zichzelf bedruipende dierenparken zijn een zeldzaamheid waar een reuzenpanda nog een puntje aan kan zuigen. In dat opzicht is Pairi Daiza een positieve uitzondering.
En in z'n algemeenheid; ik vind Pairi Daiza een prachtig park, dat ik graag bezoek.
En mocht dat zo overgekomen zijn; het is bij lange na niet het slechtste dierenpark dat ik ken. Maar ik ben wel extra "hard" voor hen, door de budgetten waarmee ze werken.
Daarmee zouden ze de absolute top en voortrekker moeten zijn op het gebied van dierenwelzijn en educatie, maar dat zijn ze niet. Dat is zonde, want met hun budget zouden ze een lichtend voorbeeld kunnen, nee moeten, zijn voor andere parken, qua innovatie in dierenwelzijn en qua impact op het gebied van natuurbescherming.