Lekkere collectie glijbanen hoor..
Rulantica
Mooi plaatje van die halfpipe glijbaan ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen van dit park, jammer dat het wel prijzig is maar ja .. Het is een mooie aanvulling op Europapark
Het ziet er netjes uit, maar zolang ze deze prijs gaan aanhouden denk ik dat ik het maar 1 keer ga bekijken en dat ik daarna weer lekker ga zwemmen bij Badeparadies Schwarzwald waar je wel voor een paar uur kan betalen.
Marco Wellicht gaan ze dat later nog invoeren?
ArcovandenBroek Marco
Wat ze gaan doen is natuurlijk vrij voorspelbaar. In het eerste jaar wilt toch iedereen het zien en ga je dus weinig kortingen vinden. Maar als het park niet goed blijkt te lopen ga je eerst de kortingen in combinatie met hotels vinden en vervolgens kortingen voor non resort gasten. Je moet de familie en het management even de tijd geven natuurlijk.
- Bijgewerkt
Marco Wat is “deze” prijs? (Ik kan nergens de entreeprijs schatting vinden)
In Orlando zijn de waterpark ook best prijzig, maar je krijgt er wel superveel voor terug, dus vind het geld het wel waard.
Met name als je dadelijk een 2 parken combi ticket kan kopen met wat reductie erop..
remier De entreeprijs zal rond de €40,- liggen, prima prijs voor zoiets groots en moois.
Ik hoop na een tijdje wel op een redelijke combinatieprijs qua pretpark+bad in 2 dagen tijd ofzo. En ook iets zoals korting voor abonnementshouders. Want 40 euro is toch wel prijzig hoor als je die kant op gaat met het pretpark erbij.
ArcovandenBroek als je van glijbanen e.d. houdt is het vast een prima prijs.
Ik ben zelf meer fan van de lazy river. Daar kan ik uren in dobberen zonder iets te doen. Ik vind €40,- dus eigenlijk veel te veel geld.
John Misschien komt er wel een speciaal Lazy River / dobbertarief?
remier Een kaartje gaat 38,50 euro kosten. Kinderen van 4 tot en met 11 jaar betalen 35,50 euro om binnen te komen. Al met al flink aan de prijs. Zeker aangezien je, in tegenstelling tot andere grote-buiten zwemparken in de wereld, in een binnenbad niet de gehele dag verblijft.
Rulantica heeft een maximum capaciteit van 3500 personen per dag. De hotels van Europapark hebben ruim 5.000 bedden (en dan komt daar ook nog de camping bij) dus kan begrijpen dat de prijs in het begin wellicht zo hoog is om de vraag te beperken. Als blijkt dat mensen het er niet voor overhebben kan de prijs natuurlijk altijd nog omlaag
Voor wat er wordt geboden is het een correcte prijs.
Ik vind de prijs zo vreemd niet hoor. In Duitsland liggen de prijzen voor zwembaden sowieso een stuk hoger dan in Nederland, daar durven ze gewoon een fatsoenlijke prijs te vragen waardoor er ook veel meer geld is voor investeringen.
Er zijn weer wat meer details bekend van Rulantica, dit keer de invullingen van de werelden:
Vinterhal
- Gigantic glacier cave
- Sea snake ‘Svalgur’, made of ice
- Exciting slides, including ‘Tornado Wave’
Trølldal
- Large water playground for young guests
- Flat pools, age-appropriate slides
- Climbing and play areas
Rangnakor
- City on stilts of Rulantica’s indigenous people
- Action-packed slides
- Eight exclusive cabanas
- Cabana Bar – ‘Skål Bar’
- Snack restaurant – ‘Snekkjas’
Vildstrøm
- Wild river in the outdoor area of ‘Rulantica’
- Frigg Tempel
- Large outdoor pool
- Swim-up bar ‘Tempel Bar‘
Snorri’s Saga
- Indoor lazy river through the water world
- Skip Strand
- Activity pool
- Huge adventure playground with sailing ship, steamer, slides and climbing opportunities
Skog Lagune
- Relaxation oasis with bubble loungers
- Swim-up bar – ‘Skog Bar’
Lumåfals
- Colourful grotto and waterfall
- Wave pool
- Self-service restaurant – ‘Lumålunda’
ppc-anoniem-1 wel duur naar EU begrippen, maar in de USA zijn dit goedkope prijzen ($80 voor Volcano Bay bijvoorbeeld).
het is zeer zeker het geld waard
- Bijgewerkt
Met een gezin met 2 kinderen sta je bijna 160 euro af te tikken.
Dat vind ik voor een dagje zwemmen (als je dat al een dag volhoud) echt te gortig.
Voor een pretpark heb ik het over, maar voor een bad als dit houd het bij een euro of 25 pp voor mij wel op.
Nu is het bad gelukkig in Duitsland gebouwd en zal die denk ik sneller de portemonnee trekken als deze zuinige Hollander. Dus hopelijk voor EP trekt het park zijn bezoekers en krijg ik ongelijk dat het te duur is. Ze zullen er zat onderzoek naar gedaan hebben.
Ben vooral benieuwd of er op gegeven moment vakantiepakketten komen met park/overnachting/zwembad. Dat kan wel eens interessant worden.
Net langs Rulantica gereden. Wat een immens project is het toch! Die slides zien er trouwens echt imposant uit!
- Bijgewerkt
remier dat weet ik Al heeft een Volcano Bay wel 3 keer zoveel glijbanen als Rulantica. En waar ik zelf in een park als Volcano Bay van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat kan verblijven en heerlijk in de zon kan liggen denk ik in een gehorige hal niet te kunnen. Daarnaast zijn de parken in Amerika gemiddeld gezien 2x zo duur als hier dus Rulantica is zeker aan de prijs. Maar wie weet is het die prijs dubbel en dwars waard, ik ben oprecht benieuwd! En zoals eerder gezegd snap ik dat ze deze prijs vragen met dezelfde beperkte capaciteit
Ik heb hem in het echt van dichtbij gezien en is toch wel erg imposant groot uit.. Denk dat wel pakket prijzen komen dus even afwachten..
Overigens interessant; op de nieuwe verkeersborden staat al hotels Rulantica. Lekker in meervoud, wat veel beloofd voor de toekomst.