Ben benieuwd of we hier in Rulantica straks ook op de weegschaal mogen staan... πŸ˜…

Weegschaal?
    't scheelt wel dat je amper kleren aan hebt πŸ˜ƒ

RickMarkestein Ik vind dat van die weegschalen zoiets pijnlijks. Voor sommige mensen is de drempel voor een zwembad al zo hoog πŸ˜…

Afgelopen vakantie zag ik weegschalen die gewoon het gewicht lieten zien, dat is best wel gΓͺnant. Maar soms ging er ook alleen een groen of rood lampje branden, dat is al een stuk minder erg denk ik. Maar inderdaad, die weegschalen zijn wel een ding in die waterparken en ik verwacht niet dat het hier anders zal zijn.

• Dennis heeft hierop gereageerd.

Michael Maar ik hoop dan wel dat ze het een beetje discreet doen met z'n lamp bijvoorbeeld. Hoorde dat ze dit ook discreet doen bij Vulcano Bay, zonder dat je door had dat je echt op een weegschaal stond.

Maar aan welk gewicht moeten we dan denken dat je niet meer de glijbanen kan gebruiken?

Wat?! Wegen bij een zwembad, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Waarvoor is dat dan?

Bij alle waterparken die ik afgelopen vakantie deed zat een maximum gewicht aan wat je in de band mocht meenemen. Meestal lag dat tussen de 600 en 800 pound. Met 272 kilo over zn vieren verdeeld is dat erg weinig (gemiddeld nog geen 70 kilo per persoon, red ik nΓ©t niet). Ik weet eigenlijk niet hoe het in Europese waterparken is geregeld met bandenglijbanen. Ik heb die nog nooit gedaan.

Piet_Verdriet Wat?! Wegen bij een zwembad, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Waarvoor is dat dan?

Dit gebeurt best veel bij waterglijbanen in het buitenland heb ik ervaren. Volgens mij is dit om ervoor te zorgen dat je nergens uit de bocht vliegt of iets dergelijks πŸ™‚

Michael Da's echt bizar weinig, dan kan je praktisch nooit ook echt met 4 erin dus πŸ˜…

Nee klopt! Het was voornamelijk bij de wat kleinere bandenbanen, en de masterblaster in Kentucky. De masterblasters in Holidayworld waren juist wel weer ruim qua gewicht. De cones (die trechters) zijn voor met zijn vieren maar dat kan dus inderdaad onmogelijk met vier volwassenen πŸ™ˆ

• Lin vindt dit leuk.

Wauw, nooit geweten dat er gewogen werd bij waterparken! De enige plek waarvan ik weet dat er gewogen werd, was bij Knoebels om te zorgen voor een optimale verdeling in de treintjes van Flying Turns. Maar anders is de oplossing toch heel makkelijk, dan niet met 4 maar met 2 in een band? Of kan dat dan niet zomaar?
          Nou ja, zo lang er maar discreet gewogen wordt.

Met betrekking tot ArcovandenBroek : Toffe plaat! De banen zien er inderdaad niet kort uit, nice! Tof ook dat de aanloop naar de trechter een best forse is, volgens mij ga je met best wat snelheid de trechter in! 😎

Maar ook bijvoorbeeld bij Aqua Mexicana in Slagharen hebben ze tegenwoordig een weegschaal. Boven de 100kg mag iemand al niet op een een persoons band daar.

• Johan heeft hierop gereageerd.

70 lijkt me toch echt geen streefgewicht? Dat weegt een gemiddelde man al vrij snel! Denk zelf dat, dat 100 is en ja het is bekend dat Volcano Bay al weegschalen heeft, ergens hoop ik niet dat Europa park het gaat krijgen want het is nooit leuk om een walk of shame te krijgen.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Michael Ik ben helemaal voor! 🀣 Geen zin in die walk of schame...