QDude24 Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Met dat argument zou dus eigenlijk alle thrillrides kaal moeten laten. Alsof alles de Python is.
Of - zoals ik al aan gaf - een plek van waar anderen ook kunnen kijken. Een perfect voorbeeld zou Talocan kunnen zijn.
En op zich, als het nu enkel een decor is, dan is dat ook nog geen ramp, maar bij DMC lijkt er toch wel sprake te zijn van behoorlijk wat show-elementen.
Overigens heeft de Efteling vroeger wel nog geprobeerd om de Python visueel aantrekkelijk te maken, zodat deze ook voor toeschouwers nog leuk was. Mensen kijken ook gewoon graag naar een thrill ride. Dat haal je allemaal weg als je het indoor plaatst. Dit soort ervaringen gaan beduidend verder dan hoe zwart-wit jij het schildert.
JeepeeB De meeste mensen die last hebben van duizeligheid of wat dan ook in een attractie die weten dat van zichzelf.
Als het echt bij één attractie is op de hele wereld dan is dat inderdaad pech voor die groep mensen, dat ben ik wel met je eens.
Mijn moeder gaat dolgraag naar de Efteling, maar ze heeft wat last van haar evenwichtsorganen. Droovlucht kan op een slechte dag al te veel zijn en haar hele dag verzieken.. Nog niet eens zozeer het draaiend naar beneden gaan, maar vooral als het bakje wat te hard schokt op de bocht er nét voor.
Villa volta is sowieso een No-Go, maar ook als een bootje van de Pirana wat te hard spint (ik ken trouwens nog best veel mensen die daarom dat type attractie niet graag doen). Ik vreesde een beetje bij Maus au Chocolat en Symbolica, maar dat gaat dan nog weer wel goed. Kun je na gaan voor mensen die écht een dingetje daar mee hebben.
Voor een park is het uiteindelijk de vraag om hoe veel mensen dat gaat. Nou: Dat zal in de praktijk te weinig zijn om een Symbolica ofzo aan te gaan passen. Maar als DMC een thrill-ride moet worden, dan sluit je toch al snel de helft van je bezoekers buiten die er helemaal niets aan hebben. Zoals ik eerder schreef: Naar een achtbaan kun je nog kijken. Ok: Vogel Rok niet, maar daar valt ook geen donder te zien binnen (gebouw was oorspronkelijk overigens wel ontworpen om naar binnen te kunnen kijken vanuit de wachtrij). Uiteindelijk gaat het om het terug verdienen van je investering. Als je veel geld moet pompen in show-elementen die (amper) de helft van je bezoekers gaan zien, dan is dat financieel gewoon niet aantrekkelijk.