JeepeeB Waarom zou Pardoes er niet bij getrokken worden?
Ik wil best wat meer eenheid in het park in de zin van mini themagebiedjes rondom attracties, Fata is daar altijd een goed voorbeeld van geweest. Ik had dat in het verleden liever meer gezien en vind het goed dat de Efteling daar nu naar kijkt.
Maar het park heeft geen geschiedenis met complete themagebieden en dat gaat in mijn ogen te geforceerd worden dat nu nog op te pakken. Bovendien vind ik de kleinere mini themagebieden wel verfrissend t.o.v. de overige themaparken die vaker voor complete grote gebieden gaan.
Zo vind ik een plein met Symbolica en Polle’s keuken een prima themagebied, en dat mag van mij nog best wat meer immersief en er kan op die locatie nog best wel een of twee attracties of horeca bij.
Maar de locatie van het Spookslot is toch echt een hele andere locatie, dan wordt het wel echt een heel groot themagebied wat vervolgens t.o.v. de rest van het park uit de toon valt.
Daarnaast kan je volgens mij als Efteling ontzettend veel met de nalatenschap van het thema Spookhuis. Laat ze daar lekker op voortborduren en iets unieks maken, ik snap werkelijk niet wat Pardoes in dat verhaal te zoeken heeft.