nevelig_nat Maar wat is dan volgens jou de Champions league? Ik ben het inderdaad zeker met je eens dat de Efteling niet altijd de juiste keuzes maakt, en ik denk, of hoop, dat de meeste Eftelingfans het daar ook mee eens zijn. Maar elk park heeft toch wel zijn eigen middelmatigheid?
Europa Park's uitvoering van Rulantica werd ook helemaal door het stof gehaald en ze blijven bij sommige uitbreidingen toch dat foute, middelmatige (maar wel charmante) tintje houden, Walt Disney Studios is middelmatigheid van de buitencategorie in zijn geheel, en zo hebben alle parken die in Europa die qua aantallen onder de Efteling staan wel hun bedenkwaardige projecten. Ook op internationaal niveau zie je dat, waar bijvoorbeeld Slinky Dog Dash in WDW vrij luie imagineering is. In datzelfde resort worden veel van de nieuwere shows ook niet heel goed ontvangen.
Fouten maken omdat anderen fouten maken is natuurlijk wel een kulargument, maar ik denk niet dat een park perfectie kan aantikken qua projecten en perfectie. Ja, misschien Tokyo DisneySea, maar dan zou dat park in zijn eentje de Champions League vormen.