Robkuh84 Een schot in de roos wat je zegt. Ik heb dat regelmatig in mijn eigen berichten in mijn woorden benoemd, maar ow ow ow, wat ben ik toen onderuit gehaald zeg. M&M is inderdaad helemaal prima voor de doelgroep waar het voor gemaakt is. Zelfs volwassenen (samen met hun kids) vinden beide tracks ook prima. Hoe de figuren M&M zelf op bepaalde plekken verwerkt zijn, is ook echt knap gedaan. Het is hier en daar wat schreeuwerig qua kleuren, maar is dat niet iets waar kinderen enorm van houden? Neem nou ook in de restaurants. Leuk om te zien hoe die twee een kippetje proberen te stelen in Frau Boltes Kuche. En hoe M&M hun sporen hebben nagelaten in Backerei Krumel.
Ik benoemde ook een keer dat we bepaalde dingen door de ogen van een kind moeten bekijken en ik nam enkel als voorbeeld mijn eigen neefje. Het was best druk die dag, maar hij wilde hoe dan ook zeker 4x in elke baan. En als je het plezier van een kind ziet, dan is dat meer dan goud waard. Ik werd er flink op afgerekend over mijn neefje die ik enkel als voorbeeld benoemde. Maar elk kind zouden we als voorbeeld moeten nemen. De kleintjes durven vaak niet in Vogelrok of in de Vliegende Hollander. Het is er donker, je weet niet wat er gaat gebeuren. En dat is best spannend voor kinderen die voor het eerst in een achtbaan gaan. Ik persoonlijk vind M&M een mooi instapmodel voor de kleintjes, want dat was er simpelweg nog niet.
Als men klaagt over de Fabula loods die daar pontificaal aanwezig is, snap ik dat eerder. Ik snap ook dat er wat scheelt aan de meandering van M&M. Maar an sich mankeert er helemaal niets aan het stationsgebouw, de attractie zelf en de omgeving. Want al met al vormt dit echt een prachtig geheel. Misschien niet in vele ogen in Anton Pieck stijl, maar zet voor de gein eens alle gebouwtjes naast elkaar. Dan zie ik toch echt wel dat het M&M gebied erg mooi aansluit op alles wat er in de Efteling staat. Wat er nu staat aan Anton Pieck, blijft Anton Pieck en ik eis dat ze daar met hun tengels van af blijven. Mooi dat die gebiedjes er zijn. Maar iets dat afwijkt betekent niet dat het misstaat.
EDIT: Stationsgebouwen zoals bijv. J&DD, Vogelrok, Python, CV.... Pieck stijl???? Daar hoor ik niemand over.
En bedenk wat Efteling kan doen met 25 miljoen! Er komt ongetwjifeld iets moois voor terug. Efteling beseft heus wel dat ze een Iconisch gebouw weg halen. Dat was de Bob nou niet echt bepaald...