Wat een drama hier op de vroege ochtend. Misschien moet de Efteling minder gaan communiceren net als Phantasialand. Die gooien zaken gewoon zonder pardon dicht, slopen de zaken en zetten er iets geweldigs voor terug. In nederland staan er altijd 17 miljoen bondscoaches aan de zijlijn als het nationaal elftal speelt, als er een corona persco is geweest weten het altijd allemaal beter en bij de Efteling..... tja vul het zelf maar in!
Het is jammer dat de Efteling geen PHL is want die durven, die doen gewoon, die zetten mega gebieden neer zonder naar de kosten te kijken zo lijkt het wel (krijgen ze daarom misschien minder commentaar?). De Efteling kondigt meestal iets met veel bombarie aan, noemen bedragen waardoor verwachtingen hoog gespannen zijn en meestal is het het dan net niet. Misschien dat ze daarom deze keer dan ook bewust nog geen tekeningen laten zien, nog geen attractie benoemen, misschien hebben ze geleerd!
Ik ga me laten verassen wat ze deze keer uit de hoge hoed toveren, ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat het tijd wordt om weer eens met iets baanbrekends te komen als men tot de wereld top wil behoren. Komende jaren gaan spannend worden EP die met een nieuwe thema gebied gaan starten, PHL die aan het rommelen is en dan nu ook de Efteling. Alleen maar des te leuker om te blijven gissen.