Eduard Eens! Het doet me ook wel een beetje denken aan de tijden dat de Efteling het seizoen startte met een nieuwe attractie (voor de jaarrond opening). Ondanks dat ik zelf nu niet in zo'n rij ga staan is het een bijzonder moment voor zowel de liefhebbers als het park zelf.

Wachtrij begint terug bij fabula restaurant, efteling schat 150 minuten. Denk dat ongeveer 100 minuten is vanaf symbolica. Gelukkig lijkt die intamin het goed te doen want het stroomt lekker door.

Ik zit de video van Niels te kijken en hier heeft hij met Jeroen Verheij over of het gebied af is. Vervolgens geeft Jeroen aan dat er nog bomen geplant moeten worden, maar dat het nog niet helemaal het seizoen is om aan te planten.

Dit geeft mij de hoop dat we een mooie natuurlijke afscheiding gaan krijgen tussen DM en M&M

Brabander het lijkt me ook een no-brainer dat ze nog een groenwal gaan plaatsen tussen Danse Macabre en Max & Moritz. Maar eerst moeten ze oude werf nog opruimen en tegen die tijd is het seizoen inderdaad voorbij. Dat wordt pas in het voorjaar dan weer.

Het zal misschien niet echt nodig zijn, maar is er voor de internationale bezoeker ook een mogelijkheid om het verhaal te volgen?

Het speeldoosjes thema wat nu ook te horen is, is ook wel cool trouwens. Heeft wel wat Haunted Mansion vibes, maar dat is denk ik gewoon generieke griezelvibe. En na het deuntje een paar keer gehoord te hebben in videos deed het me hier aan denken 😂;

Wat een rij. Bij Baron liep het in mijn herinnering elke ochtend op tot 150 min de eerste tijd na opening.

Ik heb het al eerder voorspelt, maar DM is denk ik toch een attractie met hogere aantrekkingskracht. De Baron is in dat opzicht toch meer voor durfals.

Heel benieuwd hoe de wachtrij/wachttijd voor DM zich gaat ontwikkelen komende weken. Wat het verschil gaat zijn tussen doordeweeks en de weekenden en wat de kerstvakantie straks doet.

Hmm, geen stroom aan kritiek op dit forum en in de fanbase? Dan moet alles wel heel goed geregeld zijn met de opening… 😉

Nou, dan zal ik het voortouw maar nemen. Fijn om te zien dat de Efteling dit zo goed geregeld heeft vandaag. Hier gelukkig geen Voltron openingsdag taferelen waar mensen vielen en verdrukt werden en waar de attractie uren later opende en vervolgens storing na storing had met een rit die onprettig aanvoelde. Complimenten.

De keus om het park een uur eerder te open was een wijs besluit. Hierdoor werd de veiligheid buiten het park gewaarborgd en kon men gedurende de ochtend binnen druppelen.

Ook de verlengde wachtrij die tot en met Symbolica afgezet was met hekken was al een wijs besluit die van te voren is gemaakt. Natuurlijk was dit niet lang genoeg voor de ochtend, maar ik geloof dat het nu al snel tot dit punt komt waar de hekken beginnen.

Ook de befaamde uitspraak dat de Efteling altijd het wiel zelf wil uitvinden doemt vandaag niet op. Ze hebben goed naar Disney gekeken met hun extended queues en hebben aan het begin van de rij een persoon gezet met de geschatte wachttijd (waarvan de kaartjes niet meer bestonden zo hoog) en de aanduiding van de start van de wachtrij:

Ook zijn er tot heden nog geen storingen geweest en draait de attractie al op een best hoge kwaliteit. Ook daar wordt vaak over geklaagd wanneer het op de Efteling en Intamin aankomt bij de opening van een nieuwe attractie. Je zou haast denken dat ze toch een goede planning hadden en uitgebreid getest hebben.

Nee, volgens mij mogen de mensen die vooraan staan om te klagen (en dan vooraan staan om vervolgens de attractie te doen, ik noem maar een befaamd persoon van een podcast…) ook wel eens vooraan gaan staan wanneer het allemaal wel goed loopt. Dan hoef ik niet telkens de positieve Koos uit te hangen. 😉

JerryBubbles Is er iemand momenteel in het park die dit kan bevestigen. Ben momenteel alleen (met ov) onderweg naar de Efteling en zit dus te twijfelen of ik single Rider moet pakken. Wil namelijk ook natuurlijk graag het kerkhof zien, maar gezien ik pas half 4 in het park ben is het misschien gewoon beter om het kerkhof te laten voor wat het is...

Of kom je met single rider ook door het kerkhof? Ik dacht zelf van niet namelijk.

Edit: In de app staat namelijk 80 minuten single rider

De wachtrij stroomt heel mooi door het park, ik had vanmorgen enorm geluk want ze opende de poorten om 09:00 en binnen 20 minuten stond ik aan te schuiven.

En wat een vette attractie, echt zoo gaaf, de vrije val, de verwijzingen! Echt magisch en hoe goed doet de Efteling dat nu met aanschuiven, heb wel gehoord dat je wel achter aan moet aanschuiven voor de singleriders

Jay-RideMaster de gewone rij is nog fors langer, maar ik zou daar lekker in aanschuiven. Zoiets maak je maar een keer mee (hype enzo) en als het voor jezelf de eerste keer is wil je toch alles meemaken.

JerryBubbles Ze vergeet alleen wel te vermelden dat ze hiervoor 1.5 uur in de rij heeft gestaan. Het is 0 minuten wachten zodra je de ingang van de attractie betreed. Hiervoor staat nog een flinke rij welke overigens best goed door loopt.

Duckface
            oh ik wist niet dat je in de "extended" wachtrij moest staan voor de single rider, dan is een extra 20 minuutjes het waard voor het kerkhof te zien

Japio
            BramVeen
            EdwinL

Dank voor jullie reacties. Jullie bevestigen mijn gevoel en nu ik weet dat ik toch de verlengde rij eerst moet doorlopen en het maar 20 minuutjes extra is om het kerkhof mee te krijgen is mijn keuze natuurlijk een no-brainer.

Wordt een kort bezoekje Efteling, maar man, wat heb ik er zin in!

Hij zit voor het eerste onder 2 uur, 110 minuten nu.

wat denken jullie? zou (na de hype van de opening) het een gewoonte worden dat DMC juist in de avond drukker gaat worden? ziet er toch echt wel prachtig uit namelijk

Vanuit de Vogelrok rij:

Dan zal ik even de loftrompet toeteren; even los van de ride want daar is voldoende over geschreven.
            Ze hebben geleerd van de Spookslotboek release, de extended queue was goed geregeld. Beveiliging, medewerkers, EHBO genoeg en ondanks dat de rij tot 4 uur ging; geen chagarijnige blikken en een applaus aan het einde van de attractie.
            “Geluk” voor mij, het bleef bij 3 uur.
            Vanavond weer aansluiten!