Quefox_ Tussen 2010 en nu is het eigenlijk nog steeds vaste prik dat de Efteling de wachtrijen eerder sluit, alleen nu dus zonder communicatie. Daar was op de laatste edities van het Negen Pleinen Festijn zelfs nog veel commotie over. Toen hebben ze kort de procedure versoepeld tot iedereen stil was, en na de zomer zijn ze gewoon weer terug gegaan naar de som “wachtrij sluitingstijd = park sluitingstijd - actuele wachttijd”.
Dit is absoluut niet het geval. Alleen bij extreem lange wachttijden (minimaal boven een half uur, maar vaak nog veel hoger) sluiten de rijen (begrijpelijk) eerder. Dit gebeurt zelden, waardoor je altijd 1 minuut voor sluitingstijd nog een wachtrij in kan huppelen (en ik spreek uit héél veel eigen ervaring op dit gebied).
Eftelingpanda Zoals ik eerder aangaf in Rust beslissen ze ook al ruim vooraf hoelaat het park sluit.. is niet zo dat men om 12:00 denk o vandaag doen we tot 20:00 dat is vooraf al gedaan met zicht op het aantal bezoekers en personeel is daar vooraf al op ingepland.
Dit klopt ook niet. De beslissing wordt echt op de dag zelf gemaakt tussen 12:00 en 14:00. Hierbij worden alle factoren qua drukte meegenomen. Alleen op extreem drukke dagen (standaard is EP dan open tot 20:00) of op dagen met een vaste sluitingstijd (Midsommernachtsparty) geldt dit niet. Daarnaast mogen attracties pas sluiten als ze gebeld zijn door het management. Zo gebeurt het regelmatig dat wachtrijen soms pas een kwartier na sluitingstijd sluiten (vooral bij Matterhorn Blitz en Eurosat).
Morgen gaan wij eindelijk weer naar Danse Macabre! Ik heb alleen geen idee op welke bank ik mijn eerste ritje heb gemaakt. Hoe weten jullie dit? Tellen jullie de aantal gangen wanneer jullie gegroupt zijn of staat er ergens in een gang op welke bank je zit?